Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nudziarz
Częsty bywalec
Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 18:37, 19 Wrz 2010 Temat postu: Przyrząd do ustawiania zapłonu pytania |
|
|
Witam
Dostałem od dziadka taki o to przyrząd do ustawiania zapłonu z Trabanta. Co najlepsze jest on z 1963 roku
Kilka zdjęć
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
I moje pytanie ile musi mieć ten pręt co wychodzi z tego przyrządu, żeby pasował do silnika Jawki ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
[Pro][Boszcz]
Wymiatacz
Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Hajnówa
|
Wysłany: Nie 18:44, 19 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
ten przyzad to manometr dzieki niemu mozesz precyzyjnie ustawic tłok w GMP i cofnac go o tyle ile ci potrzeba do danego motoru jezeli dzaiala to masz bardzo fajny prezencik od dziadka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piotrek1818
Wymiatacz
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 1165
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn (okolice;Gryzliny)
|
Wysłany: Nie 18:49, 19 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Wytłumaczy ktoś jak to działa? Widze tam jakiś gwint, wkręca sie to w głowicę czy jak?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nudziarz
Częsty bywalec
Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 19:04, 19 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Wkręca się w głowice i ustawia się GMP tłoka lecz ten pręt który wychodzi z przyrządu jest za długi i nie wiem jakiej ma być długości a nie chce nic zepsuć bo ten przyrząd ma 47 lat
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
[Pro][Boszcz]
Wymiatacz
Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Hajnówa
|
Wysłany: Nie 19:07, 19 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
wkrecasz w glowice, tak jak swiece wtedy podnosisz tlok do gmp wskazowka obruci sie najprawdopodobniej kilka razy i zatrzyma sie na jakims numerku np 80 i jak chcesz cofnac tlok z GMP o 3 mm to od 80 odejmujesz 30 i masz 50 a wiec musisz delikatnie cofnac tlok az wskazowka z 80 zatrzyma sie na 50 i cala fillozofia znaczy nie wiem czy dobrze wytlumaczyłem ale raz tak ustawiłem i do dzis jezdze moje uzadzonko jest bardzo czule i wogule tak jak kazdy manometr wiec wystaczy ze ten precik wpadnie w jakis rowek w tloku np jak masz jakas dzireczke i pomiar bedzie inny ale napewno jest dokladniejszy niz sufmiarka
edit : Jak jest za dlugi to usatw tlok w gmp za pomoca preta jakiegos i wkrec manometr do takiego stopnia w ktorym zobaczysz ze wskazowka sie poruszyla bedzie to znaczylo ze pret ktory jest w manometrze dotkna tloka
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez [Pro][Boszcz] dnia Nie 19:09, 19 Wrz 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 21:02, 19 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
To nie jest manometr, tylko czujnik zegarowy. Mam wątpliwości czy zadziała on w silniku jawki, ze względu na kształt głowicy. Wkręć czujnik w otwór świecy i obserwuj czy mniejwięcej w okolicy GMP wskazówka czujnika szybko i zdecydowanie się wychyla. Jeśli przyrząd działa, to ustawiasz tłok w GMP (szukasz na czujniku jak największego wychylenia- kręcisz wałem dopóki takowego nie znajdziesz). Wtedy warto czujnik wyzerować (nie trzeba, ale dla wygody warto), no i pozostaje cofnąć tłok o ok 1,8mm (wg wskazań czujnika) i ustawiać do tego zapłon.
Jeśli nie uda Ci się tego uruchomić w jawce i będziesz miał zamiar ciąć jego elementy, to chętnie odkupię ten czujniczek, bo mam trabanta, a tam już trochę weselej jest z zapłonem, jak w jawce. No chyba, że uprzesz się przy cięciu, to rozkręć ostrożnie dolną część czujnika, aby wyciągnąć popychacz ("pręt"), po czym ustaw tłok mniejwięcej w gmp i zmierz suwmiarką wymiar od tłoka do krawędzi otworu w głowicy (tylko nie pomyl się przy tym, próbę masz tylko jedną), po czym dodaj parę milimetrów i tnij.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez macq dnia Nie 21:08, 19 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
[Pro][Boszcz]
Wymiatacz
Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Hajnówa
|
Wysłany: Pon 12:47, 20 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Soory za ten manometr moj blad
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
carpet
Początkujący
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 13:30, 22 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
dopisze tylko, tarczka jest obrotowa to ustawiasz sobie zero pręcik można skrócić o 7mm
jeden cały obrót wskazówki to 1mm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|