Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Radzio
Wymiatacz
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 588
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: rudnik
|
Wysłany: Nie 15:25, 20 Lip 2008 Temat postu: Przetłumaczona czeska strona o tuningu |
|
|
Witam przetłumaczyłem ostatnio tex z strony [link widoczny dla zalogowanych]
NIE JEST ON W 100% PRZETŁUMACZONY PO POLSKU BO BRAKOWAŁO SŁÓW W SŁOWNIKU
Poniżej znajduje się opis:
Drogi Przyjacielu,
to jest mój przewodnik. Mam go przez mojego znajomego, że wycofują się gdzieś w Internecie. Nigdy nie nedělal tych korekt, więc to na własne ryzyko. Życzę Wam wszystkim akorát wielu osiągnięć sportowych.
Wcześniej, przed modyfikacji silnika, trzeba spojrzeć w jakim celu można go używać. Jeżeli chcesz konkurować, próbować robić wszystko zgodnie z instrukcjami, ponieważ te zmiany są już przetestowane. Ponadto, zvaž wszystkie możliwości produkcyjne, które można zabezpieczyć. Nemáš jeżeli możliwość pracy dokładnie i starannie, nie zawsze jest taki sam sukces gwarantowany, bo tylko małe odchylenie może zaszkodziła wielu godzin pracy. To staranne podejście do całego silnika do jego twórcy mogą odvděčit zadziwiające wyniki, które można uzyskać z silnika na duży wysiłek i nesčetného liczba godzin. Motor dostosowane do obecnego ruchu drogowego traktowane jest w odniesieniu do rentowności w wojnie z pierścieni tłokowych i pístními. Bardzo ważne, nie jest również zużycie paliwa o około 3,5 litra na 100 km. Motor dostosowane niezależnie od tego, trwałości i zużycia paliwa, tylko dla dysków moc, której potrzebujemy, aby osiągnąć vavřínů nawet za cenę kilku niespodziewanych porażek, które wynikają ze względu na jakość materiału seryjnie produkowane części. Jest możliwe, niektóre części silnika, aby zastąpić całkowicie nowe części produkowane zgodnie z fabryk i zdolności produkcyjne każdego z nas.
Převodová polu i sprzęgło
Jeśli chcesz zrobić wszystko moc silnika, spadek przynajmniej do pewnych korekt poza wojny, ale także do zwiększenia ogólnej wydajności i niezawodności silnika.
Do wtórnych łańcucha koło silnikowych jest zakotwiczona w zapłonu trzymać okładka zerwania złącza. Na trzymać, gdy korekta złącza śrubowe navař z zewnątrz matka K 6, gdyż staje się wątek w tablicy páčky zezwolenia i niepowodzenia strajku niepotrzebnie nas z walki. Wewnątrz pokrywy do páčkou usunąć gufero sprzęgła i łożysko, które posiada szyb w oparciu o bieg w dół, jest objęta depozytu. Zablokowana mając wypełnić smar tłuszczu (np. marki CASTROL). Gufero już z powrotem nemontujeme. Dostaw ropy naftowej do mając skrzyni biegów zaslepíme.
W gufera wtórne łańcucha koła w karteru usunąć pružinku, co zwiększa presję. Gufero bez pružinky wykorzystania nowej rury do szyb, które dosedá muszą być równe.
Dla bardziej wymagających możliwe jest zastąpienie wszystkich Izolatory brązowe igły w skrzynia biegów łożyska z klatek. W tym przypadku, muszą produkować nowe cięcia stali hartowanej obudowy. Hřídelky i średnie przypadkach muszą być dostosowane do łożyska.
Inną opcją jest rozdzielenie sprzęgła i skrzyni biegów części karteru, sprawiają, że ucpáním (zamknięcie - zavařením) liczniki w karteru. To może w każdej komorze dać tylko wystarczająca dawka oleju, olej na wyłączonym sprzęgle i przeniesienie po prostu mniej. Musimy jednak pamiętać, każdy otwór komory odvětrat z 0,7 do 1,0 mm i zapobiegania wycieków ropy. Zastosowanie tutaj Super Mogul oleju silnikowego, oleju rzadko sprzętu, olej do skrzyń automatycznych, oleju lub tlumičového.
Sprzęgło
Kolíky przeprowadzenia kosz sprzęgła w tylnej części ovaříme Arc, która często uniemożliwia uwolnienie. Musimy dać uwagę na nedřel walki karter silnika
-- Centralny metalu deski bardzo szybko opotřebuje - zajmują krawędzi lamel. Jest dobry do produkcji nowych około 1 milimetra grubsze i lepszej jakości materiałów. Będzie to przedłużenie żywotności i rozszerzonej ciśnienia złącza.
-- Sprzęgło może również zwiększyć presję na dodanie płaskich ze stali maty na mocy poniżej 1 mm skoku segrovky sprzęgła.
-- Przeniesienie pierwotnej jesteśmy głównie przeciwko přidírání podstawowej łańcucha. (Dzieje się tak, gdy małe ilości ropy naftowej i niskiej jakości ropy naftowej, która jest obciążona przez wiele dużych prędkości).
Połączenie karterů (zmontowane silnika) mamy pojęcie o uszczelnianie skrzyni korbowej. Silnik zdały přisávat powietrza lub oleju narzędzi, a następnie posiadają wymagane działanie.
Ostrożnie zainstalować gufera wału korbowego, co może powodować takie same zaburzenia w złej Pieczęć polach. Břity gufer przed wału korbowego, wykorzystania ropy naftowej.
Ignition
The Racing wersja jest idealna do użytku, takich jak contactless zapaleniu pilarki. W opravnách można go kupić. Nie ostrożny - niektóre zapłonu jest levotočivé i musimy poprosić go.
Jeśli neseženeme zapłonu brak kontaktu, po prostu rehashes zapłonu baterii. 6. Zastosowanie motocykl baterii, które każdy wyścig (często) dobijeme. W tym celu należy użyć tylko posiadacz kontaktów z zapłonem cívkou indukcyjne i pojemnościowe. Inductors usunąć wirnika. Rotor zastąpić aluminium mezikusem. Mezikus produkcji najlżejsze, z powodu mniejszej bezwładności materiału jest lepszy do prędkości obrotowej silnika.
Na mezikus připevníme vačku taki sam sposób, jak oryginał wirnika.
Aby korzystać z silnika páčkový przełącznik, bateria odpojíme źródła zapłonu silnika.
Klikový szyb
Łożyska wału korbowego należy zwrócić się do sklepu kupić markę - zwrócić się do serii większą swobodą. Łożysk, chociaż droższe, ale ich trwałość i niezawodność nam zaoszczędzić czas i cały silnik.
1) klikový wału może być używany w oryginalnym stanie nabyć, ale zaleca, aby sprawdzić souosí czopikowego łożyska. Pins wzajemnie nie powinien rzucić więcej niż 0,02 do 0,03 mm. Ponadto, należy sprawdzić klika nie ma woli stron w karterech. Ale możemy sprawdzić, czy obsługuje nehází wagi.
2) dla wymagających polecamy klikový szyb w celu zmniejszenia ubráním materiał z koła zamachowego obsługuje. Ta interwencja musi klikový wału rozlisovat szybko. Kiedy rozlisování nas ojniční wtyczki neprotlačovali koła zamachowego cranks. Mamy w górnej połowie koła zamachowego kliku dostarcza dolna połowa vytlačíme dla ojniční wtyczki jako całość, wraz z niższych koła zamachowego. Ten monitor nie jest to funkcjonalne tarcia powierzchni ojničního pin protlačována otwór koła zamachowego (średnia pin jest niebezpieczeństwo zakłócenia choroby). Ja polecam najbardziej klikový wału Usuń zewnętrzna średnica 90 mm.Tímto ubráním jest lepsze dla prędkości silnika. Dla dużej twardości powierzchni odważników musi obsługiwać pierwsze obrousit a następnie přesoustružit wybrany do obsługi średniej.
Odlehčením klikového mechanizmu można również dokonać odvrtáním koła zamachowego obsługuje. Kalený powierzchni obrousíme szybko, a następnie odvrtáme (materiał obsługuje vybrousíme debet), zalijeme otwory elektronem. Karb dla nas, jako zabezpieczenie przed vypadnutí. Otwory mogą również wypełnić napařeným korkem lub innych materiałów.
Otwory w koła zamachowego wybrać regularnie zajmuje w terenie w celu ułatwienia równowagi. Unburdening klikového mechanizm wyboru w zależności od prędkości, w którym będziemy korzystać z silnika. Motor w świetle obsłużyć szybko tarcze, ale działa źle w małej prędkości przy jednoczesnym zmniejszaniu obciążenia silnika skrzyni biegów. Wreszcie, możemy obsłużyć wagi zmienić poprzez dodanie wagi do klikový wału i sprzęgła do zapłonu i satysfakcjonującego wyboru váhu.Ubráním koła zamachowego nas jest duża przestrzeń szkodliwych w skrzyni korbowej, których wypełnienie aluminium wstawić w każdej połowie karteru. włóż złożony z małych zakłóceń i nahřátého karteru jej zamrożonych i zorganizować spotkanie na uwolnienie śrubę. Wewnętrzna średnica wstawia wybrać około 0,7 do 1,0 milimetry większy niż średnica zewnętrzna wału korbowego. W vložkách do butli vybrousíme otwór, który zapewni swobodny przepływ ojnice. Cały klikový przestrzeń i uruchamia kanały přepouštěcích do butli starannie vyleštíme szkło ekranu i właściwie vymyjeme.
W rozlisování wału korbowego dokonania korekty ojnice. Powierzchnia brutto zbavíme powierzchni obrousíme i ostatecznie cały vyleštíme do połysku. Ta interwencja spowoduje wzrost siły i masy ojnice zostać zmniejszona o 15 do 20 gramów, a tym samym zmniejszenie nacisku na klikový ogólny mechanizm. Przed dostosowania ojnici zalecamy sprawdzenie przed trhlinám X-Ray. Wszelkie łzy mogą występować wokół oczu pístního pin. Ojnici z rozerwana nepoužijeme. Zgodnie z możliwości całego ojnici poza mając sliding powierzchni i niech słabe pomědit. Pozwoli to poprawić przejścia ojnicí ciepła i lepszego chłodzenia świeżego mięsa. W ojnici również sprawdzić przejście smarowania dziur w pístním oczu.
W nowej części czystej i slisujeme. Po slisování dokonać starannej kontroli i regulacji wału korbowego. To jest bardzo ważne dla bezawaryjnej eksploatacji. Wola jehlového ojničního łożyska nie może przekraczać 0,04 do 0,05 mm. Side ojnice będą wybierać od 0,5 do 0,7 mm. Wreszcie překontrolujeme czy ojnice poprawnie vyúhlovaná, zegarki i długo pístním pin, które vysoustružíme z dowolnego materiału.
Saldo wału korbowego
Na prawo równowagi jest motorem jego niezawodność i wydajność. Dla równowagi kmitajících materiałów znajdziecie dokładną masę tłoka, pierścieni tłokowych, pístního pin z ubezpieczenia i wagi tej części ojnice, kmitá. To będzie ważone na górę połowie ojnice znaleźć r. w ojnice w pozycji poziomej z ojničním pin jako kluczowych osi uchwycie. Następnie umieścić w tej pozycji tłoka oko ojnice równej wagi do anteny.
Przykład:
tłok ............................... 330 g
pierścienie ........................... 15 g
tłok wtyczki z ubezpieczenia ...... 130 g
W górnej połowie ojnice ........ 150 g
___________________________
Razem .......................... 625 g
Aby zrównoważyć ciężar materiałów musimy kmitajících kwestii ważenia jedynie 2 / 3 z wagi, że 66%, co stanowi 6,25 x 66 = 412,5 g
Jest więc przekonać, gdy odjąć od wyników 412,5 g wagi ojnice. 412,5 - 150,0 = 262,5 tej ga (ulgowy) wagi (waży stali podkładki) zavěsíme do górnej oka ojnice (přidrátujeme).
Po zawieszeniu wagi stało się klikový mechanizm pravítkách w każdej lokalizacji. Jeżeli nie jest to takie wtyczki klikový obraca się do innego stanowiska, wagi powinny być dostosowane. Zaradzenie być przeprowadzane odvrtáním materiał obsługuje wag.
Pomiary, staranność, które nagrody (moc) i niezawodności silnika głównego.
W silnik
Serce jest skokowa, które można regulować prędkość i moc silnika. Dlatego, aby zmodyfikować přikročíme z maksymalną ostrożność. Korekta będzie korzystać z wojny 21 typ JAWA
Po pierwsze, należy usunąć z żeliwa skokowej silnika przy użyciu karty od stali trzpienia. Średnica trzpienia wybrać w zależności od średniego wojny, że my używamy (średnia z 38 do 39 mm, aby wstawić nieco nasunout). Długość trzpienia jest nieco dłuższy niż wstawienie wojny.
W jego własnej usunięcie postupujeme następująco:
W pręta stalowego dodaje się około 1 do 2 godzin w zimnym polu. Wybierz miejsce w stosunku do wojny i wstawia znak lub svrtáním i mocno naraženým kolíčkem w aluminiowej powłoce.
Siłowniki nahřejeme elektrycznych lub gazowych vařiči (około 150 ° C). Potem wstawia do wojny vsune podchlazený arbor (on usuwa ciepło wstawić, co zmniejszyło jego rozmiar) i włóż wojny vyrazíme drewniane lub gumowe paličkou.
Należy postępować dość szybko, zanim osiadł temperatury, inaczej musimy być powtórzone. Po rozlisování recenzję dolnej siedzenia w czasie wojny, lub jest zabrousíme do zabrušovací pokładzie. W tym samym czasie przeglądu naprzeciwko samolotem w skrzyni korbowej, niż znaleźć się w dokumencie końcowym montażu fok potřené ropy naftowej. Ważne jest do wykonywania dobrej zgodności z kątów wszystkie kanały i symetrii přepouštěcích, wypełnianie kanałów wojny.
Te wymiary i dane są zakresleny towarzyszących rysunek dokumentacji, który staramy się obserwować, jak to możliwe.
Materiał przemieszczających strony frézkou i dolícování do przeprowadzenia igły pilniki do paznokci o różnych kształtach. Aby zachować dokładność kształtów i rozmiarów polecam gotowe szablony. Kanały dla vyfrézování dočistíme i zaleštíme szkło ekranu. Leštěný powierzchni nie, ale dokładnie przestrzegane kąty gwarantujemy slíbený wydajności. Dwa główne kanały odlité przepełnienia w butli zanecháme w swoim pierwotnym stanie kupił wojny. W górnej części (powietrze) kanałów zmniejsza promień i kąt, pod którym mieszaninę w dziedzinie wojny na tłok. Na dole obu kanałów zbavíme powierzchnię bez wystających ziaren lub grotů aluminium. Spasujeme w breather z adwokatem, że działa w skrzyni korbowej. To może określić względną pozycję dwóch svrtanými pin wtyczki, które są zalisovány w dosedové powierzchni skrzyni korbowej. Papier dodaje uszczelnienia między polach nie mogą wystawać uchwyt butli do kanału, a tym samym zbržďovat přepouštění mieszanki do komory spalania.
Istotny wpływ na budowę moc silnika kanałów spalin. Jest to rozwiązane poprzez dodanie dwóch małych okien, która przepływa przez spaliny śruby wojny w rurze wydechowej. Wyjście spalin kanał zvětšíme do 28 mm średnicy, a to trwa i rury wydechowej. Posiadania rury wydechowej zaleca intensyfikację śruby osadzone w butli na siłę M 8 i rury starannie spasovat z produkcji butli. Wreszcie, cała rura wydechowa vyleštíme w wysokim połysku, co pozwoli uniknąć utworzenia karbonu i doskonałe przygotowanie ucieczki gazów spalinowych z cylindrów silnika.
Teraz přistoupíme modyfikowania dawki kanał, który częściowo rozszerzyć i uruchomić kanał (w otwarciu tłok) vybrousíme w kształcie koła na rysunku. Dokładny kształt najwcześniej vypilujeme do oddania płytek. Dopiero po nalisování w aluminiowych cylindrów dolícujeme otwór wlotowy cylindra w zależności płytek i tendencję do całkowitego spożycia kanał do skrzyni korbowej.
Powierzchni zajęcia spożycia gardła gaźnika zvětšíme rozfrézováním oryginał, który jest na najbliższe większe spożycie gardła już niewystarczające. Zasysanie szyi připevníme do butli cztery śruby zapuštěnými wokół kanału wlotowego, która zagwarantuje nam posiadanie wiarygodnych i szyi Dziękujemy.
Wreszcie, w żeliwa wstawia vyhotovíme dwa kanały. W wyborach pomocniczych kanałów, musimy dokonać odlewania tłoka według nowego rysunku, lub przynajmniej zmienić numer seryjny tłok. Pozostałe kanały można w wypełniacz vyfrézovat lub odvrtat i dokładny kształt dopilujeme. Kanały są tworzone w obszarze między kanału wlotowego i górną część wojny. Są one podłączone do przemieszczania tłoka úvratě dole okna stworzone przez tłok w tej samej płaszczyźnie kąt. Okénka tłok w ruch w celu obniżenia úvratě Link připouštěcí pomocniczych kanałów, który jest mieszaniną protlačena na tłok. Przed wojną, zaleca dostosowanie wszystkich kanałów z zewnętrznej powierzchni żeliwa wstawia orýsovat wybrany rysunek wymiar igieł.
Jeśli chcemy wstawić w aluminiowe kurtka doskonale spasovat wybrać dowolnie wstawić wstawia do wojny. Średnica zewnętrzna żeliwa wstawia obrobíme, że powstały w aluminiowej butli będą mm 0,01 - 0,02 mm i swobodnie go dodać do powłoki wojny. W tym samym miejscu w montażu płytek butli musi mieć w aluminiowych płaszcz nalisovaný peg do nas w każdym wstawiania do powłoki gwarancji tej samej pozycji wstawia. Można to osiągnąć absolutnie doskonałe spasování wszystkich kanałów. Pre rozmyslíme, czy ta operacja będzie, ponieważ jest to bardzo trudne.
Po dopilování i spasování kanałów, włóż pozostawiając słabo pomědit moc od 0,07 do 0,09 mm. Nigdy nie nenanášíme grubą warstwą miedzi, grożą jej peeling. Jeśli chcemy wewnętrznej średnicy cylindra do utrzymania pierwotnego, musimy chronić przed poměděním tej dziedzinie. Przed nalisováním wstawia do wojny, ewentualnie po nalisování i regrinding wojny poprzez krzepnięcie wewnętrznej krawędzi kanałów:
górnej i dolnej stronie rury wydechowej 10 ° / 1 mm
górnej i dolnej krawędzi předfuků 10 ° / 1 mm
wszystkich innych krawędzi 5 ° / 1 mm
Sražení krawędzi kanałów chronić nas przed niepotrzebnym pękanie pierścieni tłokowych. Ja polecam co rozlisování i slisování wojny pulpit obrobit znów najlepsze prace butli přetočit nóż tokarka, aby po nalisování wstawia do wojny. Choć poniesione po jego powierzchni niewielkie ślady toczenia, ale wkrótce zaběhne butli i lepiej po powierzchni posiada olej filmu. Po wojnie wygładzające nedocílíme tej samej wielkości całej powierzchni aktywnej powierzchni, ponieważ słaby grodzi między kanałami neudrží wygładzające głową w idealnym samolotem.
Po naciśnięciu powierzchni, należy użyć silikonu wkładki wazelinowe, która zagwarantuje nam lepsze ciepła do žebrům wojny. W nalisování świadczenia nahřátím wojny około 150 ° C. Litinovou wstawić wprowadzane do 3 godzin w zimnym polu, wraz z naciskając pręt, który kiedyś rozlisování wojny. Ohřátý aluminium pokrycia upneme do svěráku i ręce vsuneme zmraženou karty, wraz z pręta. Turnering nas ciągle chłodzi karty. Głównie mamy dobre miejsce, aby wstawić wojny, które określiły rozlisováním (zakolíkovali) i, jeśli to konieczne, włóż laskę poprzez kije przyjechać w czasie wojny.
Tłok silnika
Po pierwsze, należy pamiętać, że wersja najbardziej wojnę ze zwolnieniem přepouštěcími tłok kanały powinny być wykonane z odlewów, które można nabyć w firmie Metaz w Usti nad Labem, część Trmice. Opierając się na złożenie kompletnego nakreslen tłok jest w załączniku. Jeśli nie rolki ze zwolnieniem přefuky, dostosowanie seryjny tłok. Jeśli nie masz szansę na wytworzenie nowego odlewu z tłok, tłok można stosować zakupione. Do zmieniony tłok vyfrézujeme przepełnienia polu ok. 1 mm poniżej pierwszego gniazda pístního pierścień. Drugi drážku zaplníme ulomeným starszymi pístním pierścień nezasahujícím do přepouštěcích okna, które nie tłok rowki zatemujeme - zakolíkujeme.
Zakoupíme tłok dvoukroužkový i starannie wycieczki, czy nie jest to, co jest powszechnie potlučený coraz wysyłek. Wystarczy uważnie postupujeme kupując pierścieni tłokowych, które muszą iść w groove tłok swobodnie zmiany. Tłok Wtyczka musi przejść do strony tłok ohřátého w nasunout palcem ciśnienia. Jeżeli wtyczka nie dodaje, piłka výstružníkem ostrożnie zvětšíme dziur w tłok. Doniesienia bezpieczniki pístního pin dostosować uštípnutím zobáčku służbę w montażu i demontażu zapalników. Zgodnie zobáčku może być możliwość vyražení bezpieczniki pístním pin, gdy silnik jest uruchomiony. Do demontażu dostosować odfrézováním tłok aluminiowy tłok na głębokość rowków bezpieczniki frézkou o średnicy 5 mm. Tę žlábkem poprzez igły zawsze usunąć bezpiecznik drutu.
Tłok wtyczki mogą nie mieć oczu ojnice osiowe nie będzie. jeżeli będzie on poprawny wynik nalisováním nowych Izolatory brązu i výstružníkem średnio pístního pin. Plugin musi być włożona do obudowy bez woli (niewielkie ciśnienie palca). Może być również stosowana jehlového łożyska klatek. Do tego jest stosowany do tłoka produkowane z odlewania, który jest tłok wtyczkę z otworem o średnicy 8 mm, typ JAWA 555-te Odlewy te można również nabyć w Metezu Trmice. W związku z tym korekty musimy zastąpić brązu obudowa w oku ojnice stali kaleným materiału 14220, które są rozbierane. Čepu z igły posiadające mogą być używane nawet w tłok pin z otworem o średnicy 14 mm. Ten otwór vyvložkujeme duralovými wyposażony muszli, mrożone nalisujeme do ohřátého tłok. Przed tłoczenie, jednak szybko w porównaniu bocznych powierzchniach, na których zasiadają duraluminium montażu rękawami. Tłok Wtyczka zainstalować w tej samej tolerancji i taki sam sposób jak w przypadku seryjny tłok. Doniesienia bezpiecznik pin dostosować podstawie poprzednich opis, rowki są tworzone dla nich w duraluminium krzewów i jest stosowany plug bezpieczniki tłok o średnicy 10 mm. Dostosowany seryjny tłok w końcu umieścić na 1 do 2 godzin w kuchenek elektrycznych i gazowych. Po schłodzeniu sprawdzić, czy jest ona swobodnie dodaje się do wojny. Mniejsze zakłócenia mogą być skorygowane grzywny (sypkiego) pilníkem, tłok nieco opilujeme w nafty. Im większe zakłócenia tłok vyřadíme nie było powodu do produkcji ciepła-przetworzonych. Chociaż jest to nieprzyjemne, ale taki tłok operacyjnego neudrží jego wymiary - grozi uniknąć zajęcia skokowej silnika.
Gdy możliwość produkcji tłok odlewania masz większą gwarancję bezawaryjnej eksploatacji tłoka i większą moc. Kupując odlewania potrzeba sprawdzenia ich właściwego vyžíhání, przyczyną słabej realizacji silnika zajęcia. Obsada obrobíme o wymiarach wymienionych na rysunku dodane, zgodnie z którym modyfikować wnętrze odlewania. Tłok ściany są selektywnie zmniejszona do 1 / 2, zmniejszenia masy ciała i zmniejszyć stres klikového mechanizm. Górna dolnej części tłoka, który jest w kontakcie ze spalania przestrzeń, vyleštíme do połysku, a tym samym uniknąć ustanowienia karbonu, co jest niepożądane.
Tłoka jest do wykorzystania seryjny tłok pierścień zbroušený wysokość 1,5 mm. Tę zbroušení dokonać brusce magnetycznych. Jeżeli będziemy mieli okazję zapoznać pierścienie wykonane ze stali lub tzw pierścienia L, będziemy go używać.
We wszystkich wersjach pierścieni tłoków i wybierze lock ring 0,40 mm, groove będzie osiowy tłoka 0,03 mm. Zakolíkování pístního pierścień, pierścionek, który przed protočení pewność, użyj ciąg stalowych o średnicy 1,5 mm. Pin nalisujeme do dolnej części hrní części tłoka. Oto z grubsza osoustruženém odlewania szybko vyfrézujeme dwa okna přefukových pomocniczych kanałów. W centrum partycji (z dołu tłoka) pomiędzy oknami przed vysoustružením rowki na tłok pierścień vyvrtáme z czystym wymiar tłoka krawędzi 0,9 mm, ponad stalowych strun wybrać 0,03 mm i kończy vyvrtaný otwór 5 mm w przyszłości tłok gniazda. Po utworzeniu na tłok rowki do przygotowanego otworu nalisujeme o 0,5 mm krótszy pin, które zalisuje pod powierzchnią dna tłoka i roztemováním aluminium w celu zapewnienia prasowa. Przy wyborze zbyt dużej wciśnięty pin mogą pojawić się zablokować tłok pękł w lisové części. Przy użyciu szeregowego tłoków i tłok používej wojny oznaczenia:
Przed wojną i wykorzystania tłok A
Przed wojną B używa tłok A
Przed wojną C używa tłok B
Jeśli chcemy dokonać odlewania tłoka będzie wybrać:
W górnej części tłoka znajduje się na dole tłok butli w porównaniu ze średnią 0,25 mm mniej.
Dla pístního pin jest 0,15 mm mniej.
Na dole powłoki na tłok jest 0,05 mm mniej.
Stawki te są od 3 do protlačeny stożek i zapewnienia bezpiecznego funkcjonowania cylindra silnika. Jeśli mamy to wszystko gotowe, vetřeme przez korek do tłoków i pierścieni molikot. Ze skórą vtíráme molikot na pulpicie wojny, zapewni lepsze i szybsze uruchomienie silnika. Wszystkie te elementy muszą najpierw degrease benzyny.
Tak butli mogą być montowane w czasie od 15 do 30 minut normalnie stosowane w pełnym obciążeniu.
tłok
tłok
Nazwa silnika
Silniki JAWA 50/20, 21, 23 używanych głowę wojny, stopień sprężania 9,5. Ten tytuł ma ledvinkovitý komory spalania, w którym, nawet po zmniejszeniu głowa musi być różnica pomiędzy ledvinkou głowę i tłok w górę martwe centrum co najmniej 0,7 mm i 1,2 mm w zależności od najbardziej załączony rysunek. Ten wymiar změříme plastelina za pomocą kulki, które přitlačíme powierzchni štěrbin głowy i przesuwanie tłoka do górnego martwego punktu, aby dowiedzieć się prawdziwym depresja plastelina, a tym samym wymiarze crevices.
Tytuł jest zmniejszona sposób osoustružení powierzchni siedzenia głowę, podczas gdy lemovacím krawędzi podręcznik krawędzi odfrézováním crevices w głowę, wraz ze spalania przestrzeń. Dla celów konne wybrać stopień kompresji od 11 do ponad 12, co daje nam jeszcze wystarczające chłodzenie silnika. Istnieje potrzeba, aby używać benzyny supr z 96 oktany, nawet lepiej ze 100 lub więcej oktany. Benzyna, z bardziej oktany pozwala nam wykorzystać zwiększonej kompresji. Cały obszar wewnętrznego głowę leštíme w wysokim połysku, które będą zapobiegać ustanowienia karbonu Colon i poprawy silnika. Stopień sprężania może również zmienić poprzez dodanie (ubráním) vyžíhaných mosiężne pierścienie dodaje między głowicą cylindra i różnych sílách. Jednak Nedoporučuji korzystania z miedzi pierścienie do ostatecznego wykonania, bo zawsze zmienić szoku głową luki, która ma znaczący wpływ na dobre spalanie i Colon. Sterbina między szefem i tłok w górę martwe centrum musi być nie mniejsza niż 0,5 mm.
Stopień sprężania znaleźć obliczenia:
-- Tłok do górnego martwego punktu
-- Svíčkovým dziury w strzykawce wypełnić ropy naftowej i starannie poznamenáme głową w cm3, na przykład, 5 cm3.
-- Zawartość wojny 50 cm3 (cięcie zawsze ponownie)
50 + 5 = 55
55: 5 = 11 (sprężania)
Sečteme treści z treścią silnika komory spalania, podzielić zawartość komory spalania i wynik pokazuje nam rzeczywiste sprężania silnika.
Wreszcie, siedzenia z głową zabrousíme ventilovou brusnou pastou siedzenia z wojny i wszystko dokładnie omyjeme. Tytuł zainstalować bez izolacji, jeżeli profukuje szlifowanie opakujeme.
Zakończ silnika
Szef skokowa bez nalisované wstawia żelaza, aluminium strony obejmuje silnik i pełną kartery zalecić całkowity montaż silnika eloxovat czarny.
Czarne wykończenie aluminiowe części będzie znacznie zwiększyć transfer ciepła do otoczenia i wyglądu silnika. Przed eloxováním jest jednak, należy usunąć wszystkie elementy metalowe z brązu i mat anodyzowane części. Jeśli nie masz możliwości części eloxovat, zalecamy wykonać blokowanie amatorskie sposób, zgodnie z pisemną instrukcją, który został wydrukowany w magazynie, "Czy sam". Po części načernění, bisior wykorzystania ropy naftowej.
Jak czarnym kolorze aluminium.
Szczotka Mastnoty usunąć z powierzchni za pomocą techniczną benzyny, itp. tetrachloru doskonałe odtłuszczania i Wiedeń dotrzeć za pomocą wapna. W wapna kašičku do przygotowania powierzchni očistíme poprzez hadru lub szczotki. Następnie dokładnie opláchneme powierzchni wody.
Czarny kolor dotrzeć přímím barwienia kąpieli w składzie:
15 g nadmanganianu potasu
25 g azotanu miedzi
5 ml kwasu azotowego
1000 ml wody
Przedmioty ponoříme do uzdrowiska z 80 do 100 ° C hot na okres 20 minut. Krótszy czas jest w kolorze brązowym.
Budowa spalin
Popisovaný układ wydechowy jest przeznaczony do celów sportowych w zakresie hałasu i precyzyjne dostosowanie całego rury wydechowej.
Po starannej izolacji azbestovou linii potřenou wody i szkła instalacji tłumików, które montuje całego rurociągu, hałas może być zmniejszona, a seryjny motocykl ze znaczącego wzrostu wydajności. Zwłaszcza w sporcie zateplíme całego silnika, rura wydechowa obalením azbestovou linii. W ten sposób objęte spalinowych utrzymuje wysoką temperaturę, która pomaga coraz bardziej wyważony silnik i częściowy wzrost wydajności. Jeśli układ wydechowy ma jeszcze noisy, zainstalować i dla celów sportowych końcu tłumika, które sprawiają, że na podstawie dokumentacji towarzyszącej.
Spalinowych wykorzystania seryjny głowę kołnierz wojny lub wykonane z materiału silniejsze, że zapewnienie stałej powierzchni płaszczyzny siedzenia. Jednostka svaří tłumik z blachy stalowej o 0,8 mm. Obie stożek svaříme poprzez autogenu. Wreszcie, ohneme kolana spalin, w miarę potrzeb, i wybrać opcję najbardziej radiusu.
Trubku kolana i do końca rurki Marka sił około 1,0 mm i wreszcie přivaříme do kuželům rury wydechowej. Kompletny układ wydechowy do dostosowania wojny opisana jest w załączniku nakreslen, nadal można dostosować zgodnie z roszczenia w silnik.
Istotne informacje dotyczące tworzenia wysokiej jakości układ wydechowy do silników dwusuwowych będzie teraz popíši.
Cała istota nowoczesnych rur wydechowych dla dwusuwowych silników jest konstrukcja z rur wydechowych takich długość, kształt i dziury, że dopływ lub wstrząs fala napływu do butli zbiegła się z otwarciem kanałów spalin, które otwiera się z pewnym wyprzedzeniem do usuwania nieczystości oraz że zamkniętych, które będą wystarczające, aby mieć "z powrotem fale ciśnienia". To blokuje rury wydechowej, gdy świeże mieszanki paliwa z zaczerwienienie. Dobrze rozbudowa komory zapewnia optymalne sam ma od 30 do 35% mocy nowoczesnych silników.
Pierwsza funkcja z rury wydechowej jest w kształcie walca i część kuželová (y megafonem) rozbudowa komory. Druga funkcja jest protikužel komory, co jest sprzeczne z gazu zachowuje się jak piec częściowo zamknięte.
Średnica spalin z pieców na wojnę do komory powinny mieć rozszerzenie obszaru, które wyniosą 1,0 do 1,2 razy większa od powierzchni kanału wydechowego (mniej - jeżeli staramy się osiągnąć maksymalną wydajność, większy - jeśli mamy osiągnąć duży moment obrotowy).
Długość - zawsze lepiej, gdy będziemy dążyć do osiągnięcia wyższego krzywa momentu obrotowego z povolnou - może być maksymalnie do działania jedenáctinásobek do średniej. Minimalna długość może być co 10 cm.
Teraz będziesz własnych stożka (megafonu). Jego kuželovitost nie są zbyt ważne, nawet jeśli jest ona dobra, aby przekroczyć granicę 10-15 ° za zbyt powolne tempo wycieka gaz. Tutaj jednak, wzrosła długość połączenia w celu osiągnięcia dobrego momentu i dlatego są zwykle tłumików motocykli zawsze dość długo, natomiast przyspieszenie motocykla amortyzatory są krótsze, a tym samym ich kuželovitost jest o wiele bardziej wyraźne.
W stożek jest zwykle używane kuželovitost, który jest w przybliżeniu dwa razy w stożek megafonu, a mianowicie rozszerzenie jest częścią są prawdziwe, aby jego maksymalna 20-22 °. W praktyce, było dowodów na to, że przyczyną raczej duży stożkowy strmou wykonawczej krzywej z szybkiego spadku z punktu maksymalnego, gdy są one mniej stożkowy spotkanie z odwrotnym.
Razem spalin składa się z dwóch części: część cylindryczną o średnicy stały między dwoma częściami kónickými ekspansji komory i tzw "rozszerzenie kawałek" kończący się w bezpośrednim małe rurki.
W protikužel, jak również rozszerzenie ma bezpośredni wpływ na dekompresji, że podtlakovou fali. Średnica rozszerzeń zalecają, aby wybrać około 60% średniej początkowej spalin pieców i długości równej 12 razy jego średnica. Výfuk Należy zatem treści, reprezentujących 15 do 25 razy zawartość wojny, to znaczy mniej dla silników o dużej butli zawierających większe kolei dla silników o pojemności skokowej mniejszej. Zasada jest jasne, że w warunkach, w jaki sposób zmniejszyć wymiary (a co za tym idzie wielkości) poszczególnych części, zwiększając liczbę dostępnych prędkości i maksymalnej mocy na koszt momentu obrotowego, i vice versa.
Do budowy spalin są uważane za istotne z trzech części:
1-cia początkowej części na trąbce
2-ga Centralna część cylindryczną, że jest mniejsza, jednak wpływać na wyniki w zakresie spalin ogon trąbka
3-cia końcowy rozszerzenia: Co to jest mniej jej średniej, wyższej liczby dostępnych prędkości, choć należy zachować ostrożność, aby zbyt nepřiškrtil spalin i nie spowodować przegrzanie silnika. Koniec rozszerzenie jest bardzo wrażliwy na niewielkie zmiany średnicy, a nawet te, które są spowodowane uhlíkatými depozytów w okresie działalności - i dlatego konieczne jest, aby zachować jego czystość perfect.
Wszystkie te okoliczności mają zastosowanie w przypadku, że ekspansja jest komora bezpośrednich i równych, ale często nie jest możliwe z przyczyn wymiarowych do tej zasady. Wtedy jesteśmy zmuszeni do osiedlania się wraz z rozwojem komory, która jest wygięta. Warped układu wydechowego musi mieć osobne części dłużej, niż jest to niezbędne do kuchenek spalin równe.
Nie zapomnij jednak, że układ wydechowy skonstruowane zgodnie z zasadami określonymi tutaj jest dobre i słuszne tylko dla (wybranych) systemu prędkości.
Zasady te Tuning rury wydechowej jest ważne dla wszystkich dwusuwowych silników.
spalin
Dziękujemy!
Silnik może być używany z průmětem Dziękujemy difuzoru 20 do 22 mm. Motor, która jest zamontowana gaźnika o średnicy 20 mm, lepiej trakcie wykonywania przy małej prędkości, co jest korzystne dla motokrosové lub powolne utwór z wieloma zatáčkami (lepsze warunki do prędkości). Za tę cenę, ale są niższe ukarania maksymalną moc.
Namontováním gaźnika o średnicy 22 mm znaleźć gorsze przemijające systemów silnika, ale tutaj osiągnąć wyższą moc maksymalna, która może być bardzo dobrze wykorzystane do gry szybciej linii.
Dla tych celów, jest idealnym uzyskać gaźnika "Bing" gaźnika lub licencji produkowane w Niemcy i wyposażony do motocykla LS 125, który difuzoru średnicy 22 mm.
Dla tych gaźników jest pozytywnie oceniane przez centralny plováková komory, co uniemożliwia nam benzyny odlewania łuków.
W związku z tym można bardzo dobrze używać innych gaźników z tej struktury (takie jak Japonia, Francja, itd.).
Do montażu gaźnika musimy dostosować się do obecnych typu přírubu wlotowego, która posiada zakres długości od 110 do 140 mm (mierzona od tłok w równym statusie rurociągu na Dziękujemy). Z mniejszą dawkę rur osiągnąć wyższą prędkość maksymalna na koszt przejścia silnika. Jest to dobry pomysł konsolidacji gaźnika sacímu szyi poprzez elastyczne (gumy około 30 mm dł. węża). Pružně zapisane gaźnika do zapobiegania przenoszenia drgań jehlový zawór Dziękujemy, usuwając tym samym přeplavování gaźnika.
Wszystkie te przejścia średnie musimy doskonale spasovat i utěsnit. Kołnierze z přechodovými średnie spożycie szyi opracujeme strony frézkou i przejście do rundy z prostokątnych poziomych pionowych wybrać możliwie jak najbardziej harmonijne.
Jako filtr wlotowy zaleca wykorzystanie molitanové sprawę z wykorzystaniem klimatyzacji i wentylacji z różnych urządzeń lub silonové pończoch. W obu przypadkach materiał filtr dołączony do drutu ramce dołączonej do gaźnika.
Osazení gaźnika:
z dyszą od 80 do 95 należy spróbować
volnoběžná dysza 50
Śruba bogactwo dostosowane zgodnie z silnika
pozycji igły muszą test
Silnik jest również w pełni zgodne z USA podtlakový gaźnika marki TILLOTSON średnio difuzoru 20 do 22 milimetry, który jest wyposażony w silnik tartakach lub są często sprzedawane na sprzęt sportowy w Zachodnia Europa.
Paliwo przeznaczone są tutaj opłaty związane bezpośrednio pod presją ze skrzyni korbowej silnika. Zbieranie wybrać próżni w górnej części skrzyni korbowej i nadzorowane przez gaźnika najkrótszym benzíno-vzdornou rurki, które muszą być w obu regionach, jak również szczelnie zamknięte. Dziękujemy jehlový jest w zawór, który może być ohnutím páčky działając na zawór do regulacji ilości paliwa dostarczonego do cylindra silnika. Wszystkie membran gaźnika musi również těsnit lub plombowania přetěsníme płynnych gumy. Do tego gaźnika ma duży wpływ na niezawodne działanie ogromnej czystości paliwa, ponieważ działa tylko z paliwem bez dodawania powietrza w stolicy i volnoběžném systemu. Dlatego vřadíme do gaźnika jakości paliwa filtr. Jest taki system podatny na gaźnika wysokiej prędkości obrotowej silnika, ruchome powyżej 10 000 obrotów na minutę. skutki wysokiej próżni w skrzyni korbowej. Działając w wysokiej próżni regulacyjnej membrana w takim stopniu i grubości drewno bez jehlový regulacji zaworu i natychmiastowe dostarczanie paliwa zmienić niewłaściwe. Może to zostać usunięte vyrobením zawór regulacyjny, który jest ustawiony na snesitelný próżni działając na gaźnika i wyższe wartości anulowane. To pragnienie zawór może dostarczyć kompletną i szczegółową dokumentację z całego Dziękujemy. Zawór dodaje się między próżni linii wiodącej od skrzyni korbowej na Dziękujemy.
Zaletą tego gaźnika jest:
-- Nasání benzyny podávacího benzyny bez pompy
-- Gaźnika pracuje w dowolnej pozycji (benzyna niezmienionym poziomie)
-- Dobre przejścia i przyspieszenie silnika
-- Szybkie i łatwe přetryskování główne i volnoběžného systemu przy użyciu kuželových dostosowania šroubků
Wadą tego gaźnika jest skomplikowane i korekta pracy kuželových regulacyjnych šroubků w zależności od jehlovém zawór (psia kierownicy páčky) i konieczność montażu zawór regulacyjny przewidziany dla wysokiej próżni. Jest tu zawsze pełną czystość paliwa.
gaźnika
Ustawienia, świece i olej
Spośród Świece zapłonowe świece zostały wykorzystane:
-- Mistrz N 7-ta (długi wątek jest vytočena wstawić miedzi, co poprawia chłodzenie świece)
-- PAL S 14 - 13
-- PAL S 14 - 15
Předstih pominąć seřizujeme iskier w zakresie od 1,6 do 1,9 milimetry przed hrní úvratí tłok silnika.
W ciągu dwóch silników benzynowych był mieszany olej Castrol RS 40 "lub" super 2-sze Shell oleju silnikowego. " Oleje zostały zmieszane z benzyną w stosunku 1: 25
Wreszcie, Życzę Wam dużo sukcesów i pomyślności kilometrów po kuracji.
Życzę wszystkim miłego czytania jak ktoś chce mogę tłumaczyć z czeskiego na
polski.
Jeśli uważasz, że ten post zasługuje na pochwałę, kliknij niżej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 15:38, 20 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
To tłumaczenie nie trzyma się kupy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Radzio
Wymiatacz
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 588
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: rudnik
|
Wysłany: Nie 15:43, 20 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Jest wszystko po kolei jak trzeba tylko niektórych słów nie miałem w słowniku więc wpisałem je po czesku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lucas
Wymiatacz
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 1374
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: okolice Krakowa
|
Wysłany: Nie 16:35, 20 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Ja to widzę tak - tłumaczone badziewnym translatorem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Radzio
Wymiatacz
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 588
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: rudnik
|
Wysłany: Nie 18:16, 20 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
lepiej tyle nisz wcale
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mr. J
Początkujący
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dębica
|
Wysłany: Nie 18:33, 20 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Ja myślę (w sumie to jestem pewien), że przetłumaczył to wujek google.
Z ciekawości przetłumaczyłem pare zdań przy pomocy [link widoczny dla zalogowanych] i wyszło słowo w słowo to samo
Heh, Nie chce się czepiać, ale zwyczajnie przekopiowałeś całą zawartość strony do translatora google'a i nawet nie czytałeś tego tłumaczenia, żeby poprawić zdania, po to, aby miały sens.
[url]
[link widoczny dla zalogowanych]
Cytat: | Życzę wszystkim miłego czytania jak ktoś chce mogę tłumaczyć z czeskiego na
polski. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ogierek093
Wymiatacz
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 954
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: Nie 18:39, 20 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
czepiacie się chłopaka...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motórzysta
Emerytowany Moderator
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 57 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Nie 18:57, 20 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Ja trochę zrozumiałem , chociaż nie aż tyle żeby cokolwiek grzebać w jawie ..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Radzio
Wymiatacz
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 588
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: rudnik
|
Wysłany: Nie 19:21, 20 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Sorki ale nie z Google to robiłem jak umiesz lepiej to przetłumacz
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Radzio dnia Nie 19:22, 20 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 19:32, 20 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Nie bierz się za to, czego nie umiesz, bo później wychodzą jakieś bajki, tudzież głowice planowane papierem sciernym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mr. J
Początkujący
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dębica
|
Wysłany: Nie 20:13, 20 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Doceniam inicjatywę Radzio i sie nie czepiam, tylko rozbawiło mnie troszeczkę stwierdzenie jakoby to Ty tłumaczyłes godzinami ze slownikiem w rece.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Radzio
Wymiatacz
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 588
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: rudnik
|
Wysłany: Nie 20:31, 20 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
macq a co nie można papierem sobie planować głowicy nie twoja więc co chcesz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PawelOO
Częsty bywalec
Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 20:36, 20 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Papierem owszem drobnym ale tylko i wyłącznie na szybie bądź czymś bardzo równym wtedy rozkładasz papier i kolistymi ruchami szlifujesz. Czasochłonne ale daje efekty. Co do tłumaczenia... bez komentaża. Te słowa co pominałeś to w 50% polskie słowa tylko ciut zmienione. Gdybyś Ty to tłumaczył domyslił byś sie o co kaman...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Polszy :)
|
Wysłany: Nie 20:41, 20 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Hehe, nie no licza sie podobno checi, choc nie lubie jak ktos oszukuje.
Szczerze watpie, ze komus powyzszy tekst jakos pomoze..
Z calym szacunkiem, ale uwazam, ze temat nalezy sie do Śmietnika.
A co inni o tym sadza?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PawelOO
Częsty bywalec
Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 20:44, 20 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Popieram jak ktoś bedzie chciał to sobie tam poszuka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|