Przegrzany cylinder a szlif.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elektryk182
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hrubieszów

PostWysłany: Pią 18:25, 06 Sty 2012    Temat postu: Przegrzany cylinder a szlif.

Witam,mam pytanie,czy przegrzany cylinder nadaje sie do szlifu?tzn czy bedzie on tak samo wytrzymały jak przed przegrzaniem itp.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jawek 50
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poddębice

PostWysłany: Pią 20:08, 06 Sty 2012    Temat postu:

Będzie tak samo wytrzymały jak przed przegrzaniem, jedynie co może osłabnąć po szlifie to "utwardzona" powierzchnia tuleji, jednak to nie ma praktycznie znaczenia podczas eksploatacji cylindra.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Pią 20:55, 06 Sty 2012    Temat postu:

od kiedy jawce były utwardzane powierzchnie? można nałożyć powłokę ale to raczej drogo wychodzi, co do tematu konkretnie, pytanie co znaczy przegrzany cylinder? jeśli tylko tłok był zatarty przez przegrzanie silnika to różnicy nie ma, chyba że udało się komuś jakimś cudem zrobić tuleję fioletową wtedy owszem tuleja będzie słabsza

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jawek 50
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poddębice

PostWysłany: Pią 21:07, 06 Sty 2012    Temat postu:

Powiem Ci moskit że właśnie sam nie wiem jak to jest.
Ojciec, dziadek mówili mi że po szlifie cylinder będzie słabszy bo owa powłoka będzie słabsza. I jakoś mam mieszane zdania co do tego. W walce ojciec/dziadek jest 2:1 czyli przegrywam, bo ja twierdzę że na 70% takiej powłoki nie ma Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Pią 21:18, 06 Sty 2012    Temat postu:

Powłoki nie ma żadnej na tym cylindrze. jest tylko sama tuleja żeliwna.. Być może chodziło Twojemu ojcu i dziadkowi o zmniejszenie grubości tulei przez co jest dla zwykłego usera jawki nieodczuwalne, bo ona jest dosyć gruba.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Sob 9:52, 07 Sty 2012    Temat postu:

Wg mnie tam powłoki żadnej nie ma bo po każdym szlifie cylinder był sporo słabszy i szybciej by się zużywał.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotrek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Nie 12:56, 08 Sty 2012    Temat postu:

Po szlifie faktycznie zmniejsza się grubość ścianki tulei ale to nic strasznego. Szlif można robić i jeździć nic się dziać nie będzie. Jest to normalne. Szlif jest przewidziany więc żadnych wielkich osłabień nie będzie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin