Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
elektryk182
Bywalec
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Hrubieszów
|
Wysłany: Pią 18:25, 06 Sty 2012 Temat postu: Przegrzany cylinder a szlif. |
|
|
Witam,mam pytanie,czy przegrzany cylinder nadaje sie do szlifu?tzn czy bedzie on tak samo wytrzymały jak przed przegrzaniem itp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
jawek 50
Wymiatacz
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Poddębice
|
Wysłany: Pią 20:08, 06 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Będzie tak samo wytrzymały jak przed przegrzaniem, jedynie co może osłabnąć po szlifie to "utwardzona" powierzchnia tuleji, jednak to nie ma praktycznie znaczenia podczas eksploatacji cylindra.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Pią 20:55, 06 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
od kiedy jawce były utwardzane powierzchnie? można nałożyć powłokę ale to raczej drogo wychodzi, co do tematu konkretnie, pytanie co znaczy przegrzany cylinder? jeśli tylko tłok był zatarty przez przegrzanie silnika to różnicy nie ma, chyba że udało się komuś jakimś cudem zrobić tuleję fioletową wtedy owszem tuleja będzie słabsza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jawek 50
Wymiatacz
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Poddębice
|
Wysłany: Pią 21:07, 06 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Powiem Ci moskit że właśnie sam nie wiem jak to jest.
Ojciec, dziadek mówili mi że po szlifie cylinder będzie słabszy bo owa powłoka będzie słabsza. I jakoś mam mieszane zdania co do tego. W walce ojciec/dziadek jest 2:1 czyli przegrywam, bo ja twierdzę że na 70% takiej powłoki nie ma
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Pią 21:18, 06 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Powłoki nie ma żadnej na tym cylindrze. jest tylko sama tuleja żeliwna.. Być może chodziło Twojemu ojcu i dziadkowi o zmniejszenie grubości tulei przez co jest dla zwykłego usera jawki nieodczuwalne, bo ona jest dosyć gruba.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nowicjusz
Wymiatacz
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Sob 9:52, 07 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Wg mnie tam powłoki żadnej nie ma bo po każdym szlifie cylinder był sporo słabszy i szybciej by się zużywał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piotrek
Wymiatacz
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Nie 12:56, 08 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Po szlifie faktycznie zmniejsza się grubość ścianki tulei ale to nic strasznego. Szlif można robić i jeździć nic się dziać nie będzie. Jest to normalne. Szlif jest przewidziany więc żadnych wielkich osłabień nie będzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|