Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukas98
Początkujący
Dołączył: 26 Kwi 2014
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Dziarna
|
Wysłany: Nie 17:24, 05 Paź 2014 Temat postu: Problem z wałkiem od skrzyni |
|
|
Witam, mam pewne pytanie dotyczące skrzyni. Czy po remoncie silnika wałek od skrzyni powinien chodzić ciężko czy lekko? Bo u mnie po remoncie ręką nie idzie przekręcić musze kluczem, z kolei wał i kopka chodzą dobrze. Zgóry dzięki za odpowiedzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nowicjusz
Wymiatacz
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Pon 7:53, 06 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Pytanie pierwsze, który wałek (a są tam jak pamiętam 3), i powinien chodzić na tyle lekko abyś go ręką bez problemu przekręcał. Skoro kopka pracuje normalnie i wał też to mniemam iż zapewne ten wałek na której jest zębatka łańcuchowa. spróbuj ów zębatkę łańcuchową zdjąć, mogłeś zapomnieć o jednym szczególe - tulejce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lukas98
Początkujący
Dołączył: 26 Kwi 2014
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Dziarna
|
Wysłany: Pon 13:38, 06 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Codzi o ten wałek od zębatki zdawczej. O tulejce napewno nie zapomniałem, a ro chodi tak ciężko że koło się nie obraca dopiero jak usiądę na jawne to chodzi ale z dużym oporem. O co tutaj chodzi?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
Wymiatacz
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Pon 23:35, 06 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
a tulejki wymieniałeś w karterach ?
osiowość zachowana ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lukas98
Początkujący
Dołączył: 26 Kwi 2014
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Dziarna
|
Wysłany: Wto 13:47, 07 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Tylko jedną tulejkę wymieniłem. Czyli że muszę znowu silnik rozpoławiać?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lukas98 dnia Śro 9:42, 08 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Sob 22:31, 01 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Tak, silnik trzeba rozpołowić ale lepiej oddaj to fachowcowi żeby za chwilę nie trzeba było wymieniać karterów... Do remontu silnika potrzeba narzędzi i narzędzi specjalistycznych takich jak ściągacze, rozwiertaki, przyrządy do wiercenia. Po efektach widać, że autor tematu nie ma pojęcia o remontach silnika i nie zadał sobie trudu aby się choćby teoretycznie przygotować przed całą operacją.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lukas98
Początkujący
Dołączył: 26 Kwi 2014
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Dziarna
|
Wysłany: Pon 17:29, 08 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
moskit122 Czy mógłbyś wyjaśnić mi o co chodzi z tą osiowością? Z góry dzięki za odp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Pon 22:06, 08 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Bardzo proste, otwor w jednej tulejce jak i w drugiej musi byc osiowy czyli dokladnie w tej samej osi po obu stronach a po wbiciu nowych tulejek w karter nigdy nie jest chocby z racji krzywizny karterow powodowanej chocby niedoskonaloscia odlewu i jego slaba obrobka. Dlatego tulejki powinny byc mniejsze i po montazu powinno sie kartery skrecic bez skrzyni i walu i wtedy rozwiercic rozwiertakiem stalym najlepiej za pomoca plyty wiertniczej tak zeby bylo to jak najbardziej prostopadle do plaszczyzny karteru. Ot tyle, az i tylko...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
didson14
Nowy
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 11:16, 10 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
zostaw tak jak jest i weź sobie skromny młotek jakieś drewienko i puknij parę razy w wałek zdawczy i parę razy w wałek od sprzęgła - sprawdzone zawsze po złożeniu silnika tak robię i wałki odzyskują luz, dzieje się tak ponieważ łożyska ściskają
Powinno pomóc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|