Problem z wałkiem od skrzyni

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukas98
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 26 Kwi 2014
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Dziarna

PostWysłany: Nie 17:24, 05 Paź 2014    Temat postu: Problem z wałkiem od skrzyni

Witam, mam pewne pytanie dotyczące skrzyni. Czy po remoncie silnika wałek od skrzyni powinien chodzić ciężko czy lekko? Bo u mnie po remoncie ręką nie idzie przekręcić musze kluczem, z kolei wał i kopka chodzą dobrze. Zgóry dzięki za odpowiedzi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pon 7:53, 06 Paź 2014    Temat postu:

Pytanie pierwsze, który wałek (a są tam jak pamiętam 3), i powinien chodzić na tyle lekko abyś go ręką bez problemu przekręcał. Skoro kopka pracuje normalnie i wał też to mniemam iż zapewne ten wałek na której jest zębatka łańcuchowa. spróbuj ów zębatkę łańcuchową zdjąć, mogłeś zapomnieć o jednym szczególe - tulejce.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lukas98
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 26 Kwi 2014
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Dziarna

PostWysłany: Pon 13:38, 06 Paź 2014    Temat postu:

Codzi o ten wałek od zębatki zdawczej. O tulejce napewno nie zapomniałem, a ro chodi tak ciężko że koło się nie obraca dopiero jak usiądę na jawne to chodzi ale z dużym oporem. O co tutaj chodzi?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Pon 23:35, 06 Paź 2014    Temat postu:

a tulejki wymieniałeś w karterach ?
osiowość zachowana ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lukas98
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 26 Kwi 2014
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Dziarna

PostWysłany: Wto 13:47, 07 Paź 2014    Temat postu:

Tylko jedną tulejkę wymieniłem. Czyli że muszę znowu silnik rozpoławiać?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lukas98 dnia Śro 9:42, 08 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Sob 22:31, 01 Lis 2014    Temat postu:

Tak, silnik trzeba rozpołowić ale lepiej oddaj to fachowcowi żeby za chwilę nie trzeba było wymieniać karterów... Do remontu silnika potrzeba narzędzi i narzędzi specjalistycznych takich jak ściągacze, rozwiertaki, przyrządy do wiercenia. Po efektach widać, że autor tematu nie ma pojęcia o remontach silnika i nie zadał sobie trudu aby się choćby teoretycznie przygotować przed całą operacją.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lukas98
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 26 Kwi 2014
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Dziarna

PostWysłany: Pon 17:29, 08 Gru 2014    Temat postu:

moskit122 Czy mógłbyś wyjaśnić mi o co chodzi z tą osiowością? Z góry dzięki za odp.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Pon 22:06, 08 Gru 2014    Temat postu:

Bardzo proste, otwor w jednej tulejce jak i w drugiej musi byc osiowy czyli dokladnie w tej samej osi po obu stronach a po wbiciu nowych tulejek w karter nigdy nie jest chocby z racji krzywizny karterow powodowanej chocby niedoskonaloscia odlewu i jego slaba obrobka. Dlatego tulejki powinny byc mniejsze i po montazu powinno sie kartery skrecic bez skrzyni i walu i wtedy rozwiercic rozwiertakiem stalym najlepiej za pomoca plyty wiertniczej tak zeby bylo to jak najbardziej prostopadle do plaszczyzny karteru. Ot tyle, az i tylko...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
didson14
Nowy
Nowy



Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 11:16, 10 Gru 2014    Temat postu:

zostaw tak jak jest i weź sobie skromny młotek jakieś drewienko i puknij parę razy w wałek zdawczy i parę razy w wałek od sprzęgła - sprawdzone zawsze po złożeniu silnika tak robię i wałki odzyskują luz, dzieje się tak ponieważ łożyska ściskają
Powinno pomóc


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin