Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
boas43
Nowy
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Sob 0:33, 07 Mar 2009 Temat postu: Pomoc w wyborze walu |
|
|
Witam.
Od kilku lat jestem posiadaczem Ogara 200 ,któremu to przydałoby się już zrobić remont generalny silnika.I zwiazku z tym mam pytanie do doświadczonych użytkowników tego forum.
Jako ,że mam już 35 lat nie interesuje mnie żaden TUNING ,ale jedynie doprowadzenie silnika do stanu oryginalnego.
I teraz pytania :
- jaki wał polecacie i skąd (allegro,sklepy internetowe itp. ) !!!
- gdzie można zakupić w Polsce jakieś czeskie części do silnika ewentualnie bardzo dobre polskie zamienniki ( zębatki ,wałki itp )
Dodam ,że interesują mnie tylko części dobrej jakości a nie tzw "szmelc".
Proszę Was o "mądre " wypowiedzi .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 10:48, 07 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Witam nowego forumowicza,
Niestety przez ogólnodostępne źródła ciężko znaleźć dobre części. Wały "wzmocnione" z allegro nie są co prawda najgorszej jakości, ale lepiej polować na oryginały. Jak to zrobić? Na allegro rzadko się zdarzają okazje, więc trzeba poszukiwać ogłoszeń w gazetach (bardziej popularnych np. anonse, ale także tych mniej czytanych). Czasem jest też dobrze zaglądnać na allegro do działu części do zabytkowych motocykli. Często gęsto sprzedają tam rzeczy ciekawe i tanie (bo niektórzy nie wiedzą co mają). Ogólnie rzecz biorąc pytać, dużo czytać i poszukiwać po wsiach w `dziadkowych` szopach.
Wał typu "podróba z allegro" jeszcze jakoś ujdzie i można go założyć, ale tłoka radziłbym poszukać oryginalnego. Łożyska zewnętrzne wału i te do skrzyni montujemy współczesne- Np skf'y, simmeringi tak samo.
Ogólnie rzecz biorąc jak nie znajdziesz 100% części oryginalnych, to poluj chociaż na tłok- bo to on jest najczęściej przyczyną niezadowolenia uzytkowników 223. Ponadto gaźnik podróbka nie jest wart jego zakupu- nawet za 50zł. Reszta części to mogą być w zasadzie podróbki, bo nie odgrywają zasadniczej roli w pracy silnika (no może poza platynkami- też warto szukać oryginalnych "PAL")
Części sprzedawane w sklepach internetowych (np agmot.pl) są sprowadzane z Węgier, Rumunii, czy produkowane u polskich rzemieślników. Nie polecam kupować nieoryginalnych części przez internet- każda jest inna Lepiej wszystko "wymacać" zanim się kupi
Mam nadzieję, że choć trochę pomogłem objaśnić co i jak z tymi częściami.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez macq dnia Sob 10:51, 07 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
boas43
Nowy
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Sob 10:58, 07 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Dziękuje za pierwszą ,a jakże konkretna odpowiedź.Fakt zarejestrowałem się dopiero teraz ale na forum zaglądam od jakiegoś czasu ))
Wczoraj tak sobie siedziałem do późna w nocy i czytałem różne opinie na temat oryginalnych rzeczy ,np. tłoki ,gaźnik,cylinder itd. i stwierdziłem ,że ile ludzi tyle stwierdzeń ,że jego dana część jest oryginalna.Jeden twierdzi ,że tłok na dwa pierścienie jest oryginał,drugi że na trzy
Jak rozróżnić poszczególne te części ,że są oryginalne : wał , tłok itp.
Co do łożysk to już mam zakupione właśnie SKF - y i bdb uszczelniacze.No ale z tym nie było kłopotu ))Teraz kłopoty widzę ,że się dopiero zaczną ,że zdobyciem tych rzeczy co poszukuje .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hakuj
Wymiatacz
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 1697
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Cieszyn - okolice
|
|
Powrót do góry |
|
|
PatrickM
Emerytowany Moderator
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Głogów Małopolski (13 km od Rzeszowa)
|
Wysłany: Sob 11:06, 07 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Oryginalne czeskie tłoki zawsze były 2 pierścieniowe.
3 pierścienie to pomysł narodu polskiego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 11:36, 07 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Jak rozróżnić poszczególne te części ,że są oryginalne : wał , tłok itp. | Wał oryginalny (nowy) zwykle jest pakowany w szary papier przesączony środkiem smarującym. Ma łożysko ślizgowe główki korbowodu (tulejka), sam wał jest zwykle koloru brązowego, lub ciemnostalowego. Korba ma dokładnie oszlifowane wszelkie wypływki.
Wał nieoryginalny jest lśniący, ma często łożysko igiełkowe w główce korby, ogólnie widać po nim kiepskie wykonanie.
Tłoki. Tu jest tyle opinii ile ludzi. Ja się trzymam słów Patricka, że czeskie miały 2 pierścienie. Słyszałem jednak opinie, że były i 3 pierścieniowe- pewnie tego się nigdy nie dowiemy. Ja rozbierałem raz oryginalny silnik z 3 pierścieniowym tłokiem- jednak eksponat do dzisiejszych czasów się nie zachował. Możemy natomiast sprawdzić czy tłok jest dobry czy nie:
Tanie podróbki tłoków wykonywane są z materiału AK12. Jest to materiał który nie trzyma w ogóle parametrów, nie stosuje się go normalnie na tłoki, ale wiadomo, oszczędności. Charakteryzuje się tym, że jest bardzo lśniący, na stopce, bądź denku od wewnątrz ma "AK12". Jeżeli już jesteś zmuszony coś takiego zamontować, to trzeba go 2 godziny `wyparzyć` w oleju o temp ok 200stopni i pasować od nowa do cylka
Tłoki oryginalne są często grafitowane- czyli matowe. Nie ma napisu AK12, najczęściej posiadają 2 rowki na pierścienie. Występują zwykle na 3 i 4 szlif.
Cylindry
Szlif oryginalnego cylindra nie wpływa na pogorszenie się osiągów silnika, czy warunków jego pracy. Nie musimy szukać fabrycznie nowego czeskiego cylindra- wystarczy zrobić porządny szlif. Oryginalny cylinder ma gładkie żeberka, nieoryginalny- chropowate. Cylinder nieoryginalny (z Almotu) nie jest taki zły, ale lepiej mieć oryginalny
Gaźnik:
Oryginalny gaźnik ma na pokrywie komory pływakowej odlane "made in czechoslovakia" i znaczek jikova. Oprócz tego zwykle matowy, nie ma niedoskonałości w odlewie.
Nieoryginalny nie ma napisu na pokrywie, jest lśniący i pod światło widać jak trochę zmienia barwę (troche jak ocynk na blasze). Wykonany kiepsko, widać niedoskonałości w odlewie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
stopakropa
Początkujący
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 18:39, 07 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
PatrickM napisał: | Oryginalne czeskie tłoki zawsze były 2 pierścieniowe.
3 pierścienie to pomysł narodu polskiego. |
ja bym się z Tobą nie zgodził, ponieważ, na wikipedii pisze, że orginalnie były 3 pierścienie, podobnie twierdzi mój sąsiad, który kiedyś miał sporo jawek, ale kiedy się ożenił, musiał je posprzedawać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tomek15
Wymiatacz
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany: Sob 19:19, 07 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
stopakropa napisał: | PatrickM napisał: | Oryginalne czeskie tłoki zawsze były 2 pierścieniowe.
3 pierścienie to pomysł narodu polskiego. |
ja bym się z Tobą nie zgodził, ponieważ, na wikipedii pisze, że orginalnie były 3 pierścienie, podobnie twierdzi mój sąsiad, który kiedyś miał sporo jawek, ale kiedy się ożenił, musiał je posprzedawać |
a ja powiem tylke że oryginalnie mątowali 3 i 2 pierścieniowe takiej jest moje zdanie bo ja w swojej ma 3 pierścieniowy nie almot
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bazalt
Moderator
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 64 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Sob 19:55, 07 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Jeżeli masz blisko do Czech to [link widoczny dla zalogowanych] strona się dość długo ładuje (bynajmniej mi xD) i tam są raczej lepszej jakości części niż w Polsce ;D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PatrickM
Emerytowany Moderator
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Głogów Małopolski (13 km od Rzeszowa)
|
Wysłany: Sob 20:12, 07 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
stopakropa napisał: |
ja bym się z Tobą nie zgodził, ponieważ, na wikipedii pisze, że orginalnie były 3 pierścienie, podobnie twierdzi mój sąsiad, który kiedyś miał sporo jawek, ale kiedy się ożenił, musiał je posprzedawać |
Ośmieszasz się traktując wikipedię jako profesjonalne żródło danych. Zaraz wejdę na wiki i wpiszę że oryginały były 4 pierścieniowe. Uwierzysz?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PatrickM dnia Sob 20:13, 07 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
przemo
Wymiatacz
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Ryki( Lubelskie )
|
Wysłany: Sob 20:24, 07 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
A mi się wydaje że oryginalne były i takie i takie. Może te 2 pierścieniowe to było początek albo koniec produkcji. Albo taz z 3 pierścionkami było
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Woitus
Nowy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 22:20, 07 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
na skanach z ksiazeczki obslugi widac ze tlok mial 3 pierscienie
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lopez
Moderator
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Suchedniów
|
Wysłany: Sob 22:58, 07 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Oryginalne czechosłowackie Jawki miały w większości 2 pierścieniowe tłoki. Większośc (jak nie wszystkie) ogary miały tłoki 3 pierścieniowe. To wymysł Polaków, co nie znaczy że lepszy do tego silnika... Ja bym nie brał pod uwagi serwisówki, gdyż po przeczytaniu jej kilkanaście razy znalazłem kilka błędów i głupot.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
stopakropa
Początkujący
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 17:10, 08 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
PatrickM napisał: | stopakropa napisał: |
ja bym się z Tobą nie zgodził, ponieważ, na wikipedii pisze, że orginalnie były 3 pierścienie, podobnie twierdzi mój sąsiad, który kiedyś miał sporo jawek, ale kiedy się ożenił, musiał je posprzedawać |
Ośmieszasz się traktując wikipedię jako profesjonalne żródło danych. Zaraz wejdę na wiki i wpiszę że oryginały były 4 pierścieniowe. Uwierzysz? |
taktuje ją jako JEDNO ze źródeł i na pewno nie głowne, ani profesjonalne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
boas43
Nowy
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Nie 19:19, 08 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Ok panowie .Tylko spokojnie Temat był założony jako pomoc w zdobyciu info na temat oryginalnych części do Ogara 200 ,a zrobiło się z niego burzliwa dyskusja na temat tłoków.
Wczoraj w nocy rozpołowiłem silnik i na już potrzebuje wszelkich info gdzie mogę zakupić oryginalne lub bdb jakości :
- wał
-tłok(nominał)
-gażnik
-zapłon
i teraz nie wiem co zrobić bo połowa trybów i zębatek mam dobrych a kilka nadaje sie na szmelc- czy wymieniać wszystkie czy tylko te dobre ???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|