Podniesienie cylindra

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
doman30
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Śro 18:20, 27 Paź 2010    Temat postu: Podniesienie cylindra

Witam. Jest taka sprawa. Z góry mówię że dokonam tego zimą jak śnieg spadnie bo będę rozpoławiał silnik w celu zmiany półksiężyca. Otóż sprawa wygląda tak - jak dam tłok w DMP to kanału płuczące są częściowo zasłonięte przez tłok. Cylinder był złożony tylko na sam silikon. Czytałem w książce o tuningu (chociaż nie chcę go tuningować) że aby podnieśc cylinder dawało sie jakąś podkładke z aluminium itp ale ja takiej nie mam i nie mam zbytnio z czego wyciąć i mam pytanie - czy mogę np dać 3 zwykłe tekturowe uszczelki pod ten cylinder czy to nie przejdzie? Oczywiście uszczelki zostały by odpowiednio przycięte itp. Czy to wypali?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Śro 18:30, 27 Paź 2010    Temat postu:

Papier zaraz zapewne zostanie wydmuchany. Pierw znajdź dlaczego ten tłok zasłanie kanały płuczące i później myśl jak to wyeliminować.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Profi
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 2167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 68 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Ozimek/Gliwice

PostWysłany: Śro 18:34, 27 Paź 2010    Temat postu:

wiesz co niewiele podniesiesz, a do tego jak oddalisz cylinder od karterów to też i głowice, czyli sprężanie spadnie, co równa sie mniejsza moc, no chyba, że splanujesz głowice o 2mm wtedy to ma sens

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 21:25, 27 Paź 2010    Temat postu:

oryginalna uszczelka pod cylek (albo tektura) plus do tego piłowanko tłoka, by nie zasłaniał kanałów. Proste i skuteczne- podobnie robilem w trabancie jak mi nieoryginalne tłoki się nie zgrywały.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
doman30
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Czw 20:28, 28 Paź 2010    Temat postu:

Właśnie tłok i cylek to te 60 o średnicy 40mm więc może dlatego. A co do sprężania o czym napisał Profi to nie bardzo rozumiem, przecież nawet w tuningu S-38 Pan Sałek napisał żeby dać pod cyle podkładke wyciętą z blachy aluminiowej o grubości 1,5mm więc wątpie żeby miało sie to odbyć kosztem czegoś innego, a już raczej nie taka odległość. Poza tym kompresja jest od tłoka w góre a nie od tłoka w dół tylko że nie wiem o co z tym sprężaniem Ci chodziło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawlo300
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 1224
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: SZABDA /BRODNICA

PostWysłany: Pią 7:01, 29 Paź 2010    Temat postu:

chodziło o to że wydłuży się droga sprężania mieszanki pomiędzy tłokiem a świecą w skutek tego spadnie sprężanie bo tłok nie zbliży się tak blisko do głowicy po założeniu tej podkładki bo cylinder się podniesie więc mieszanka się tak nie stłoczy Wink w mechanice liczą się każde milimetry

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
doman30
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Sob 5:08, 30 Paź 2010    Temat postu:

A znacie jakiś dobry sposób na splanowanie głowicy? Kiedyś na czeskiej stronie czytałem a raczej oglądałem zdjęcia że wzięli stary cylinder i głowice i na cylinder na ten kołnierzyk dali trochę jaiejś pasty (tylko jakiej? najlepiej nazwe podajcie i gdzie to można kupić) i po prostu nałożyli głowice na cylinder i obracali do okoła i tak spalanowali równiutko głowice i nawet uszczelka nie była potrzebna. Powiedzcie co lepiej jest zrobić czy planować głowice czy piłować tłok a co do piłowania tłoka to jak to w zasadzie ma wyglądać? Ma ktoś jakieś zdjęcia takiego piłowanego tłoka?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Irek
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skarżysko

PostWysłany: Sob 8:23, 30 Paź 2010    Temat postu:

Słuchaj, to że podpiłujesz tłoka to nie wiele Ci da, rzadko się zdarza że tłok idealnie otwiera okno, u mnie (cyl nie wiadomej produkcji), tłok CX , okno jest całkiem otworzone w GMP, tłok pokrywa się z górną krawędzią okna, to są małe różnice.

doman30 napisał:
nawet uszczelka nie była potrzebna.

No bo nigdy nie była, fabrycznie ich nie było, moja chodzi i pali bez , kompresja świetna. Założenie uszczelki będzie się wiązać z obniżenie kompresji i za razem mocy, spróbuj złożyć bez uszczelki, jeśli kołnierze nie są spasowane, złóż to na silikon 360"C


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dragon in the Blue Sky
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Zachodniopomorskie

PostWysłany: Wto 16:18, 02 Lis 2010    Temat postu:

Skoro zakrywa ci te okna to moze masz luzy na wale?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 9:20, 06 Lis 2010    Temat postu:

Cytat:
Słuchaj, to że podpiłujesz tłoka to nie wiele Ci da
I tu się mylisz. Dobre dopasowanie tłoka do kanałów (ustawienie rozrządu) to dla silnika ważna rzecz- można regulować przez lekką obróbkę denka tłoka, ale bez przesady- piłować tylko tam, gdzie trzeba!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin