Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
doman30
Wymiatacz
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Śro 18:20, 27 Paź 2010 Temat postu: Podniesienie cylindra |
|
|
Witam. Jest taka sprawa. Z góry mówię że dokonam tego zimą jak śnieg spadnie bo będę rozpoławiał silnik w celu zmiany półksiężyca. Otóż sprawa wygląda tak - jak dam tłok w DMP to kanału płuczące są częściowo zasłonięte przez tłok. Cylinder był złożony tylko na sam silikon. Czytałem w książce o tuningu (chociaż nie chcę go tuningować) że aby podnieśc cylinder dawało sie jakąś podkładke z aluminium itp ale ja takiej nie mam i nie mam zbytnio z czego wyciąć i mam pytanie - czy mogę np dać 3 zwykłe tekturowe uszczelki pod ten cylinder czy to nie przejdzie? Oczywiście uszczelki zostały by odpowiednio przycięte itp. Czy to wypali?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Śro 18:30, 27 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Papier zaraz zapewne zostanie wydmuchany. Pierw znajdź dlaczego ten tłok zasłanie kanały płuczące i później myśl jak to wyeliminować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Profi
Moderator
Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 2167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Ozimek/Gliwice
|
Wysłany: Śro 18:34, 27 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
wiesz co niewiele podniesiesz, a do tego jak oddalisz cylinder od karterów to też i głowice, czyli sprężanie spadnie, co równa sie mniejsza moc, no chyba, że splanujesz głowice o 2mm wtedy to ma sens
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 21:25, 27 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
oryginalna uszczelka pod cylek (albo tektura) plus do tego piłowanko tłoka, by nie zasłaniał kanałów. Proste i skuteczne- podobnie robilem w trabancie jak mi nieoryginalne tłoki się nie zgrywały.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
doman30
Wymiatacz
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Czw 20:28, 28 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Właśnie tłok i cylek to te 60 o średnicy 40mm więc może dlatego. A co do sprężania o czym napisał Profi to nie bardzo rozumiem, przecież nawet w tuningu S-38 Pan Sałek napisał żeby dać pod cyle podkładke wyciętą z blachy aluminiowej o grubości 1,5mm więc wątpie żeby miało sie to odbyć kosztem czegoś innego, a już raczej nie taka odległość. Poza tym kompresja jest od tłoka w góre a nie od tłoka w dół tylko że nie wiem o co z tym sprężaniem Ci chodziło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawlo300
Wymiatacz
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 1224
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: SZABDA /BRODNICA
|
Wysłany: Pią 7:01, 29 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
chodziło o to że wydłuży się droga sprężania mieszanki pomiędzy tłokiem a świecą w skutek tego spadnie sprężanie bo tłok nie zbliży się tak blisko do głowicy po założeniu tej podkładki bo cylinder się podniesie więc mieszanka się tak nie stłoczy w mechanice liczą się każde milimetry
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
doman30
Wymiatacz
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Sob 5:08, 30 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
A znacie jakiś dobry sposób na splanowanie głowicy? Kiedyś na czeskiej stronie czytałem a raczej oglądałem zdjęcia że wzięli stary cylinder i głowice i na cylinder na ten kołnierzyk dali trochę jaiejś pasty (tylko jakiej? najlepiej nazwe podajcie i gdzie to można kupić) i po prostu nałożyli głowice na cylinder i obracali do okoła i tak spalanowali równiutko głowice i nawet uszczelka nie była potrzebna. Powiedzcie co lepiej jest zrobić czy planować głowice czy piłować tłok a co do piłowania tłoka to jak to w zasadzie ma wyglądać? Ma ktoś jakieś zdjęcia takiego piłowanego tłoka?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Irek
Początkujący
Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skarżysko
|
Wysłany: Sob 8:23, 30 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Słuchaj, to że podpiłujesz tłoka to nie wiele Ci da, rzadko się zdarza że tłok idealnie otwiera okno, u mnie (cyl nie wiadomej produkcji), tłok CX , okno jest całkiem otworzone w GMP, tłok pokrywa się z górną krawędzią okna, to są małe różnice.
doman30 napisał: | nawet uszczelka nie była potrzebna. |
No bo nigdy nie była, fabrycznie ich nie było, moja chodzi i pali bez , kompresja świetna. Założenie uszczelki będzie się wiązać z obniżenie kompresji i za razem mocy, spróbuj złożyć bez uszczelki, jeśli kołnierze nie są spasowane, złóż to na silikon 360"C
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dragon in the Blue Sky
Częsty bywalec
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: Wto 16:18, 02 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Skoro zakrywa ci te okna to moze masz luzy na wale?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 9:20, 06 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Słuchaj, to że podpiłujesz tłoka to nie wiele Ci da | I tu się mylisz. Dobre dopasowanie tłoka do kanałów (ustawienie rozrządu) to dla silnika ważna rzecz- można regulować przez lekką obróbkę denka tłoka, ale bez przesady- piłować tylko tam, gdzie trzeba!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|