Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
holipa
Wymiatacz
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Nie 13:29, 24 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
kłopoty ze sprzęgłem nie odnotowane , więc niema problemu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 14:35, 24 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Ja swego czasu do jawki do skrzyni lałem magnateca 10W40 z racji braku czegokolwiek innego. Prawda jest taka, że olej silnikowy od przekładniowego różni się niezbyt dużo. Posiada on dodatki przeciwdziałające pienieniu się oleju i takie inne pierdoły, stąd olej do typowego motocyklowego silnika 4T jest dość drogi, bo smaruje jednocześnie silnik i skrzynię. Niektórzy producenci dopuszczają stosowanie w skrzyniach biegów olejów silnikowych. Tak samo przeprowadzano rózne testy, które potwierdziły, że typowo silnikowe oleje samochodowe radzą sobie jako tako w motocyklowych skrzyniach biegów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Manioko15
Częsty bywalec
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Polanka Wielka k. Oświęcimia
|
Wysłany: Wto 6:00, 26 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Ja mam olej w skrzyni Orlen Oil Hipol 80W90 GL4, bardzo dobrze się sprawuje, a kipienia oleju nigdy nie miałem. Może przez to, że tam gdzie automat łączy się z karterami (w tym rowku) dałem silikon.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jakubas101
Wymiatacz
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 778
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Okolice Grudziądza
|
Wysłany: Wto 17:06, 26 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Ja do mojej zalałem olej od wózka widłowego (czerwony jakiś). Generalnie leje się gęstrze oleje od pełnego syntetyku do tych sprzętów. Owszem pełen synt sprawdzi się równie dobrze bo dlaczego by nie. Różnica może będzie dostrzegalna na dłuższą metę. Silnik Jawki nie jest wybredny dlatego zawsze istniały i istnieją spory na temat olei. Zauważcie, że mimo upływu ponad 30-tu lat i stosowania Hipola czy (kurde zapomniałem, na "L" jakoś) przez ponad 20 czy 30 lat jeszcze macie oryginalne części silnika bez większych śladów zużycia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
Wymiatacz
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Wto 18:24, 26 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
syntetnyk będzie nawet lepszy , bo na zimno jest rzadszy niż hipol i masz dobre smarowanie od startu silnika. takie jest moje zdanie.
inna rzecz że może cieknąć jak ktoś robił remont sierpem i młotem.
na dłuższą metę to co znaczy według ciebie ? bo zmieniany w jawce co 1500km jest. tak profilaktycznie. i jest w sumie czyściutki tak jak był wlany, no ale nie ma co oszczędzać na sprzęcie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jakubas101
Wymiatacz
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 778
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Okolice Grudziądza
|
Wysłany: Sob 13:04, 30 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Mówę o takej zaje*iście długiej mecie A co do "ale nie ma co oszczędzać na sprzęcie" to ja akurat wiem coś o tym . Generalnie temat nie ma wyczerpania wiec... Jest sens jeszcze coś tu pisać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
Wymiatacz
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Sob 15:22, 30 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
za parę dni kolejna wymiana castrola w jawce. i pewnie znów będzie czyściutki jak ostatnio .
aktualnie od remontu na castrolu młody zrobił 5700km. przy 6tyś zmieniamy olej . pewnie jak wrócę z majowego dopiero
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|