Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ENZO
Bywalec
Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
krzysiek025
Wymiatacz
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Dobrydział
|
Wysłany: Pon 12:58, 20 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
nie wiem po co komu taki bajer przecież to niczemu nie służy ale mi się wydaje że w jawce nie da się tego zastosować bo to jest siomson electronic i ma zapłon który nie posiada platynek Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 18:46, 20 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Pozwole się na ten temat rozpisać.
Odcięcie- ogranicznik obrotów
1) Na co on jest?
Wymyślono go po to, by uniknąć nadmiernego przeciążania silnika przez jego "przekręcenie"
2) Gdzie on jest?
Stosowany on jest w SILNIKACH CZTEROSUWOWYCH. W nich właśnie występuje ryzyko uszkodzenia silnika przez nadmierne obroty- sprężyny zaworowe mogłyby nie nadążać zamykać zawór, a wtedy spotkałby się on z tłokiem- z silnika sałatka. Kiedyś w silnikach gaźnikowych nie robiono ograniczników- silnik sam się ograniczał (właściwie gaźnik ograniczał silnik). Teraz auta na wtrysku odcięcie mają
3) Jak działa?
To już dłuższa historia. Może działać poprzez działanie siły odśrodkowej, czy siły bezwładności- stosowane w starych dieslach i benzyniakach
Obecnie układy odcinające zapłon (lub paliwo) to układy elektroniczne. Nie zagłębiam się szczególnie w budowę, ale układ zlicza impulsy na cewce zapłonowej i po przekroczeniu pewnej wartości odcina zapłon.
4) Czy da się w jawce?
Da, ale po co? Dwusuwa w zasadzie cięzko jest przekręcić by się z niego sałatka zrobiła- prędzej się przegrzeje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ENZO
Bywalec
Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5
|
Wysłany: Pon 19:40, 20 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
sens jest takowy że wypożyczam pojazdy dzieciom na festynach i młodziezy i zeby lamusy niezajezdzili silnika lub sie nierozbili po 2 podoba mi się dzwięk jak w bmw:P jako tuning fajna sprawa mam pomysł takowy zrobić obrotek diodowy i pszy 2 diodzie od końca uruchamia się pszeywacz taki jak do kierunkowskazów podłaczony do zasilania cewki butelkowej i powinno działać tylko skąd wziąść plany obrotka na 6v
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mufler
Częsty bywalec
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Wto 19:16, 21 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
dźwięk nie zależy od tego ogranicznika tylko od tłumika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ENZO
Bywalec
Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5
|
|
Powrót do góry |
|
|
mufler
Częsty bywalec
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Śro 18:10, 22 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
to proste że jest różnica bo to 2 inne auta a rozmawiamy o ograniczniku zamontowanym w simsonie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|