Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
futrzaczek2
Częsty bywalec
Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Pią 20:23, 05 Cze 2009 Temat postu: Oddławianie poprzez cięcie kolanka |
|
|
Wesołego jajeczka!
Zainteresowałem się dziś oddławieniem swojego Ogara poprzez skrócenie kolanka wchodzącego w wydech. Ma to ponoć umożliwić wejście układu wydechowego w rezonans.
Problem mój jest następujący: rezonans zachodzi przy ściśle określonej częstotliwości, w tym wypadku - przy określonej ilości obrotów/minutę. Jest zatem wiadome, że przy ciut innych obrotach silnika rezonansu nie będzie.
Jak to więc jest z tym rezonansem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Profi
Moderator
Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 2167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Ozimek/Gliwice
|
Wysłany: Pią 20:34, 05 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
mówiąc krótko: tnij
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
futrzaczek2
Częsty bywalec
Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Pią 20:40, 05 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Profi napisał: | mówiąc krótko: tnij |
Super.
Ale chcę wiedzieć, czemu mam ciąć.
No, to tyle
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
cinex94
Wymiatacz
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 21:11, 05 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Ponieważ 2suw jak dostaje opór spalin to cofa je do cylindra i w tym efekcie dławi (np. zawirowywacz spalin w skuterku) a jak je utniesz to spaliny stawią mniejszy opór dzięki czemu silnik będzie lepiej pracował.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
sniiKe
Wymiatacz
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Drawski Młyn [wlkp]
|
Wysłany: Sob 5:51, 06 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
ja właśnie tne kolanko, a czy to tylko lepiej chodzi czy też vmax większy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
futrzaczek2
Częsty bywalec
Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Sob 6:07, 06 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Zastanawiam się nad tym, gdyż czuć, że nieco mocy mu brakuje... Bylejakie wzniesienie i na trójce ledwo chechła. Jednakowoż, wczoraj odkryłem, że znowu mi świecę zalewa, toteż opuściłem iglicę w dół i jest znacznie lepiej - wzniesienia mu niestraszne Na v-max mi nie zależy, byleby miał wigor pchać moje 92kg.
Pytanie zadałem, gdyż lekko obca jest mi tematyka silników (aczkolwiek coraz mniej obca ) Dotychczas w elektronice siedziałem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
cinex94
Wymiatacz
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
|
Powrót do góry |
|
|
tara512
Częsty bywalec
Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: łowicz
|
Wysłany: Sob 7:03, 06 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
futrzaczek2 tnij kolanko kup większe dysze i kruciec oddławiony i załóż 11z z przodu jak masz inną chyba że masz 11z o zostaw i skoro siedziałeś w elektronice to zrób sobie takie coś [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] ten moduł polepsza prace silnika mniej pali łatwiej zapala ma wyższe obroty równiej chodzi itp poprawia on charakterystyke silnika sam tego nie sparawdzałem ale w wakacjie może sobie to zrobie ponieważ czytałem i kardzy spobie to chwali
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
futrzaczek2
Częsty bywalec
Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Sob 11:24, 06 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
tara 512
Króciec jest oddławiony (duża dziura), gaźnik ponoć też (pytałem przy zakupie), zębatki nie zmieniam bo jest fajnie. Zaś ten zapłon tyrystorowy... Można, ale po co?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
galakty
Wymiatacz
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 682
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 15:21, 06 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
futrzaczek chcesz wiedziec czemu uciecie kolanka poprawia prace silnika? chcesz? To zdejmij caly tlumik, zostaw tylko kolanko albo caly wywal przejedz sie i wtedy zrozumiesz co robi dlugie kolanko
Ja ucialem na 5cm wiecej nic nie daje
Pozdro
Ps. Ja sie nie bawie w zaplony bateryjne... nie ma zbyt duzego powodu... chcesz wiecej mocy kup lepszy silnik to tyle.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 17:47, 06 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Na jawkowym tłumiku o zjawisku rezonansu ciężko mówić
Cytat: | Jest zatem wiadome, że przy ciut innych obrotach silnika rezonansu nie będzie. | Rezonans jest w pewnym zakresie obrotów, nie w określonym punkcie. To tak gwoli ścisłości.
Zmniejszenie kolanka zmniejszy opór spalin i przyczyni się do tego, że "pseudorezonans" zostanie lepiej osiągnięty. Coś tam te spaliny się odbijają, ale czyste zjawisko rezonansu to nie jest. Tnij zatem póki możesz
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez macq dnia Sob 17:50, 06 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
tara512
Częsty bywalec
Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: łowicz
|
Wysłany: Nie 19:00, 07 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
galakty to nie jest zapłon bateryjny tylko modół zapłonowy żeby go założynie trzeba ni w elektryce zmieniać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|