Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jawka50
Bywalec
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: ciechocinek
|
Wysłany: Sob 15:10, 17 Sty 2009 Temat postu: Obrotek |
|
|
Siema mam obrotomierz od fiata 125p już przerobiony dodany kondensator 270nf i nie wiem gdzie go podłączyć do mojej jawki 50 mustang byłbym wdzięczny jak ktoś by mi pokazał fotkę co gdzie podłączyć z góry dzięki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
PrzemeK93
Wymiatacz
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 785
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Kolno
|
Wysłany: Sob 15:52, 17 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
1 kabel masa
2 cewka
3 podswietlenie
mam nadzieje ze pomoglem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 16:45, 17 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Nie pomogłeś, bo pierdoły piszesz
Obrotek od kanta potrzebuje stałe napięcie 12V.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jawka50
Bywalec
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: ciechocinek
|
Wysłany: Sob 20:04, 17 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
jak cos to ja mam akumulator i obrotek jest przerobiony na 6v i aku też jest na 6v.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PrzemeK93
Wymiatacz
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 785
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Kolno
|
Wysłany: Sob 20:58, 17 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
sory nie dopisalem zasilania bo tam sa 4 kable sam mam taki ale do ogaraz nie zakaladalem bo mialem zamiar do malucha zalozyc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 23:58, 17 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
jawka50 napisał: | jak cos to ja mam akumulator i obrotek jest przerobiony na 6v i aku też jest na 6v. | Przerobiony na 6V przez zmianę samego kondziorka? Hehe to nie takie proste. Powodzenia w kalibrowaniu, bo to będzie wskazywało co chciało...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jawka50
Bywalec
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: ciechocinek
|
Wysłany: Nie 9:39, 18 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
a jak go skalibrować ??????????????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 10:11, 18 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Podłącz zacisk obrotka "1" do zacisku cewki (do ktorego idzie kabelek z przerywacza), - i + do aku. Odpal i zobacz czy będzie coś pokazywało. Jeśli cokolwiek pokaże (co moim zdaniem jest wątpliwe), daj gaz na full (na luzie) i obrotek powinien pokazać ok 7000obr/min. Jeśli wartość jest inna, to w obrotku masz potencjometr do regulacji, ale nim dużo nie załatwisz, bo elementy są dostosowane do 12V - jak dasz na stabilizator 6V, to `co on ma zrobic`? Będzie 0 i tyle
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez macq dnia Nie 10:22, 18 Sty 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jawka50
Bywalec
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: ciechocinek
|
Wysłany: Nie 10:23, 18 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
ej a jak bym kupił aku na 12v i podłączył + i minus do aku i obrotek do cewki to bedzie działał dobrze ???????? czy bende musiał zmienic cewke
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jawka50 dnia Nie 10:41, 18 Sty 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 10:48, 18 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
O ile zastosowałeś dobry kondensator w obrotku, to będzie ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jawka50
Bywalec
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: ciechocinek
|
Wysłany: Nie 11:24, 18 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
dodałem drugi taki samy jak był
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 14:18, 18 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Weź załóż jeden 2x większy i wtedy kombinuj (chyba, że połączyłeś je równolegle, to ok). Ponadto wiem z doświaczenia, że przekłamania na takim obrotku nie są równe 1/2 (z tego co pamiętam obrotomierz bez przeróbek w 1 cylindrowcu pokazywal 1/3 mniej), więc załóż 12V (musisz pomyśleć też o ładowaniu tego aku jakimś stabilnym układem) i patrz na wskazania. Niewielkie przekłamania (powiedzmy do 500obr/min) regulujesz rezystorem znajdującym się w obrotku, a większe niestety wymagają wymiany kondensatora
BTW obrotek ma parę kondensatorów- zmienia się C1
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|