Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lopez
Moderator
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Suchedniów
|
Wysłany: Nie 21:35, 19 Paź 2008 Temat postu: Małe pytanko |
|
|
Mam takie małe pytanie. Otóż: Z czego się bierze w silniku jawki taki dźwięk (coś jak wycie), najczęsciej przy dużym gazie to sporo słychac? Podobno to jest od sprzęgła i ostatnio u mnie jak wymieniałem to żeczywiście teraz takie jakby wycie jest...
Ciekawi mnie co takie dźwięki wydaje, może wiecie?
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
roker
Bywalec
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 23:07, 19 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Może łożyska na wale..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 7:12, 20 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Roker, dobrze kombinujesz, aczkolwiek nie koniecznie są to łożyska wału. Ja bardziej stawiałbym na łożysko wałka sprzęgłowego, albo na wyciągnięty łańcuch sprzęgła. Poruszaj kołem sprzęgłowym i postaraj się wyczuć czy wałek ma luzy, a także sprawdź czy łańcuszek sprzęgłowy nie trze o obudowę ze swojego zużycia
Dobrą metodą poza wymianą częsci jest też spuszczenie oleju ze skrzyni, a następnie zalanie ropy i przejechanie się, po czym należy spuścić to coś i nalać świeżego oleju. `Regenerowałem` tak pare, jeśli nie parenaście razy skrzynię w różnych motocyklach/autach jak wyły łozyska/stukały tryby/wyskakiwały biegi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lopez
Moderator
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Suchedniów
|
Wysłany: Pon 10:40, 20 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
macq napisał: | Roker, dobrze kombinujesz, aczkolwiek nie koniecznie są to łożyska wału. Ja bardziej stawiałbym na łożysko wałka sprzęgłowego, albo na wyciągnięty łańcuch sprzęgła. Poruszaj kołem sprzęgłowym i postaraj się wyczuć czy wałek ma luzy, a także sprawdź czy łańcuszek sprzęgłowy nie trze o obudowę ze swojego zużycia
Dobrą metodą poza wymianą częsci jest też spuszczenie oleju ze skrzyni, a następnie zalanie ropy i przejechanie się, po czym należy spuścić to coś i nalać świeżego oleju. `Regenerowałem` tak pare, jeśli nie parenaście razy skrzynię w różnych motocyklach/autach jak wyły łozyska/stukały tryby/wyskakiwały biegi. |
Ale to jest coś takiego... Od początku jak miałem remont (pisałem o tym na forum, to było w styczniu) to zawsze miałem już taki dźwięk Ostatnio kupiłem drugi silnik na chodzie, bo tamten był całkiem zrypany i w tym co kupiłem nie było tego wycia a były tarcze sprzęgła wytarte i łańcuszek wyciągnięty, więc zmienilem na sprzęgło z tamtego starego i założyłem i już jeździc jeździ dobrze, ale słychac to wycie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ogierek093
Wymiatacz
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 954
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: Pon 13:13, 20 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
czyli problemu należy szukać w sprzęgle.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hary94
Wymiatacz
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pieruszyce
|
Wysłany: Pon 17:55, 20 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Hmm... Ja tak sobie mysle (choc nie jestem oewny czy cos takiego w ogole istnieje) ze moze Ci sie jeszcze tarczki sprzeglowe nie dotarly i tak piszcza...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lopez
Moderator
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Suchedniów
|
Wysłany: Pon 17:58, 20 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
No tarczki mają około 350-400km przebiegu, więc nieduzo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Profi
Moderator
Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 2167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Ozimek/Gliwice
|
Wysłany: Pon 19:19, 20 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
słuchajcie ja mam taki problem, nie bd zakładał nowego tematu chodzi o to, ze dzwoniły mi pierścionki, to je zmieniłem, bardzo ciasno weszły, dzwonienie ustało, po jakiś 150 km przejechałem 4 km na maxie i znowu dzwonią i tu pytanie, czy to mozliwe, że mam już cylinder wyjechany (zbiera się bardzo fajnie, na brak mocy nie narzekam) czy to może co innego dzwoni
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 19:40, 20 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Mi to wiecznie dzwoniło i nie poradziłem sobie z tym nigdy. Pewną przyczyną jest brak seryjnych gum między żeberkami cylindra, ale tłuc pierścienie moga się nawet przez wał, czy łożysko główki korobowodu. Nie zachodź z tym w głowę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Prze_cinek
Częsty bywalec
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: Pon 20:00, 20 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
ja też mam taki fajny dzwięk wycia mi się to podoba a 3 juz go nie słychac chyba wiem że na 1 i 2 najgłośniej to napewno ze sprzęgła albo coś bo jak jade na szybszych załużmy 1 to na pół sprzęgle to tak pięknie wyje :d
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ogierek093
Wymiatacz
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 954
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: Wto 14:03, 21 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
może jakaś turbina się załącza i tak gwiżdże ;D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|