Łożysko igiełkowe zamiast panewki
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
siersiń
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Czw 13:16, 17 Mar 2011    Temat postu: Łożysko igiełkowe zamiast panewki

Witam, chciałbym się zapytać czy ktoś próbował zastosować łożysko igiełkowe w oryginalnym korbowodzie czeskim zamiast panewki?
Krążą opinie, że korbowód musi być wzmacniany itp itd, a mnie interesuje czy zwykły korbowód w którym była panewka będzie dobrze pracował z łożyskiem.
Nie chodzi mi tu o teoretyczne wywody, że pęknie itp tylko o doświadczenia, czy ktoś może tak już zrobiłSmile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kawula9
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 14:15, 17 Mar 2011    Temat postu:

Mój kolega w oryginalnym wale zastosował łożysko igiełkowe bo tulejki korbowodu (panewki)nie mógł dostać . Przejechał jak na razie 6000km i wszystko jest git.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Czw 14:18, 17 Mar 2011    Temat postu:

Poczytaj trochę o wytrzymałości materiałów a sam się dowiesz prawdy..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Czw 14:24, 17 Mar 2011    Temat postu:

teoria teorią , ale ja chciałbym zobaczyć ten korbowód po 6tyś km z igiełkowym łożyskiem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kawula9
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:48, 17 Mar 2011    Temat postu:

Niby ten korbowód jest nie wzmacniany , ale przy wymianie w zimie tłoka z pierścieniami dobrze wyglądał. Łożysko kupione w Stihlu za ok 10zł.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adrianek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Czw 16:55, 17 Mar 2011    Temat postu:

lepiej nie eksperymentowac. wzmacniany korbowód kosztuje 40 zł i to nie wielki wydatek. ja jednak jestem zwolennikiem panewek. sa bardziej wytrzymale na uszkodzenia mechaniczne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Manioko15
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Polanka Wielka k. Oświęcimia

PostWysłany: Czw 17:22, 17 Mar 2011    Temat postu:

Ale mają mniejsze opory toczenia, więc troszkę więcej mocy pozostaje do wykorzystania:-)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kawula9
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 17:50, 17 Mar 2011    Temat postu:

Na pewno dużym plusem jest montaż .Ja u siebie też mam łożysko igiełkowe , tyle że mam wzmacniany korbowód.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Manioko15
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Polanka Wielka k. Oświęcimia

PostWysłany: Czw 17:55, 17 Mar 2011    Temat postu:

W takim komarku to raczej nie me dużego znaczenia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adrianek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Czw 18:27, 17 Mar 2011    Temat postu:

opory toczenia ?? xDD to jest taka huśtaweczka że to jest nawet nieodczówalne... i tak pozostaje przy panewkach zawsze Very Happy ^^

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
siersiń
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Pią 7:54, 18 Mar 2011    Temat postu:

Adrianek napisał:
lepiej nie eksperymentowac. wzmacniany korbowód kosztuje 40 zł i to nie wielki wydatek. ja jednak jestem zwolennikiem panewek. sa bardziej wytrzymale na uszkodzenia mechaniczne.

Tak, a wymiana z 50zł=90zł, koszt nowego wału.

założę to łożysko i powiem Wam jak będzie się sprawowałoSmile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez siersiń dnia Pią 8:17, 18 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adrianek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Pią 12:15, 18 Mar 2011    Temat postu:

ok zobaczymy. poeksperymentujmy troche Very HappyVery Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Pią 15:15, 18 Mar 2011    Temat postu:

Adrianek napisał:
opory toczenia ?? xDD to jest taka huśtaweczka że to jest nawet nieodczówalne... i tak pozostaje przy panewkach zawsze Very Happy ^^

W silnikach czterocylindrowych na opory tarcia w tych miejscach traci się ca. 5-8% mocy.
Jeśli chcesz już tak eksperymentować, to spróbuj lekko zahartować ten korbowód, trochę go to wzmocni, nakład nawet nie taki duży.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Pią 18:39, 18 Mar 2011    Temat postu:

tylko że tak poważniej to nikt się hartowania nie podejmie bo nie wiedzą dokładnie z jakiego materiału to jest zrobione, próbowałem hartować wodziki od shl i żaden zakład mi tego nie przyjął niestety bo wiedzą że jak przesadzi się to element może być skłonny do pękania

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adrianek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Pią 19:50, 18 Mar 2011    Temat postu:

czyli najleprza panewka! Smile)
ej w silnikach czterocylindrowych moze sie traci na tarciu energii, ale w takiej pierdziawce jaką jest jawka napewno nie przekroczy 1% ;p


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin