Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
siersiń
Częsty bywalec
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Czw 13:16, 17 Mar 2011 Temat postu: Łożysko igiełkowe zamiast panewki |
|
|
Witam, chciałbym się zapytać czy ktoś próbował zastosować łożysko igiełkowe w oryginalnym korbowodzie czeskim zamiast panewki?
Krążą opinie, że korbowód musi być wzmacniany itp itd, a mnie interesuje czy zwykły korbowód w którym była panewka będzie dobrze pracował z łożyskiem.
Nie chodzi mi tu o teoretyczne wywody, że pęknie itp tylko o doświadczenia, czy ktoś może tak już zrobił
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Kawula9
Wymiatacz
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 14:15, 17 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Mój kolega w oryginalnym wale zastosował łożysko igiełkowe bo tulejki korbowodu (panewki)nie mógł dostać . Przejechał jak na razie 6000km i wszystko jest git.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Czw 14:18, 17 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Poczytaj trochę o wytrzymałości materiałów a sam się dowiesz prawdy..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
Wymiatacz
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Czw 14:24, 17 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
teoria teorią , ale ja chciałbym zobaczyć ten korbowód po 6tyś km z igiełkowym łożyskiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kawula9
Wymiatacz
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 16:48, 17 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Niby ten korbowód jest nie wzmacniany , ale przy wymianie w zimie tłoka z pierścieniami dobrze wyglądał. Łożysko kupione w Stihlu za ok 10zł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Adrianek
Wymiatacz
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Czw 16:55, 17 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
lepiej nie eksperymentowac. wzmacniany korbowód kosztuje 40 zł i to nie wielki wydatek. ja jednak jestem zwolennikiem panewek. sa bardziej wytrzymale na uszkodzenia mechaniczne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Manioko15
Częsty bywalec
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Polanka Wielka k. Oświęcimia
|
Wysłany: Czw 17:22, 17 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Ale mają mniejsze opory toczenia, więc troszkę więcej mocy pozostaje do wykorzystania:-)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kawula9
Wymiatacz
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 17:50, 17 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Na pewno dużym plusem jest montaż .Ja u siebie też mam łożysko igiełkowe , tyle że mam wzmacniany korbowód.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Manioko15
Częsty bywalec
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Polanka Wielka k. Oświęcimia
|
Wysłany: Czw 17:55, 17 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
W takim komarku to raczej nie me dużego znaczenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Adrianek
Wymiatacz
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Czw 18:27, 17 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
opory toczenia ?? xDD to jest taka huśtaweczka że to jest nawet nieodczówalne... i tak pozostaje przy panewkach zawsze ^^
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
siersiń
Częsty bywalec
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Pią 7:54, 18 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Adrianek napisał: | lepiej nie eksperymentowac. wzmacniany korbowód kosztuje 40 zł i to nie wielki wydatek. ja jednak jestem zwolennikiem panewek. sa bardziej wytrzymale na uszkodzenia mechaniczne. |
Tak, a wymiana z 50zł=90zł, koszt nowego wału.
założę to łożysko i powiem Wam jak będzie się sprawowało
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez siersiń dnia Pią 8:17, 18 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Adrianek
Wymiatacz
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Pią 12:15, 18 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
ok zobaczymy. poeksperymentujmy troche
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Pią 15:15, 18 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Adrianek napisał: | opory toczenia ?? xDD to jest taka huśtaweczka że to jest nawet nieodczówalne... i tak pozostaje przy panewkach zawsze ^^ |
W silnikach czterocylindrowych na opory tarcia w tych miejscach traci się ca. 5-8% mocy.
Jeśli chcesz już tak eksperymentować, to spróbuj lekko zahartować ten korbowód, trochę go to wzmocni, nakład nawet nie taki duży.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Pią 18:39, 18 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
tylko że tak poważniej to nikt się hartowania nie podejmie bo nie wiedzą dokładnie z jakiego materiału to jest zrobione, próbowałem hartować wodziki od shl i żaden zakład mi tego nie przyjął niestety bo wiedzą że jak przesadzi się to element może być skłonny do pękania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Adrianek
Wymiatacz
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Pią 19:50, 18 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
czyli najleprza panewka! )
ej w silnikach czterocylindrowych moze sie traci na tarciu energii, ale w takiej pierdziawce jaką jest jawka napewno nie przekroczy 1% ;p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|