Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
daniello1263
Nowy

Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 11:09, 06 Lut 2012 Temat postu: Łożysko igiełkowe czy mosiężna tuleja? |
|
|
Witam!
Robię teraz remont jawy 50. Mam zużyte dwie tulejki mosiężne(jedna ślepa a druga przelotowa), które są wbite w kartery. Szukając na internecie znalazłem alternatywne rozwiązanie. Chyba istnieją łożyska igiełkowe specjalnie na miejsce tych tulei.
jawaczesci.pl/358,lozysko-skrzyni-przelotowe-lub-slepe.html[/b]
Pytanie jest takie, czy te rozwiązanie będzie dobre i bezawaryjne?
Czy może ktoś już to zastosował?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
moskit122
Wymiatacz

Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Pon 14:31, 06 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
dostałeś odpowiedź na innym forum z tego co pamiętam... to łożysko nie jest od 50-tki, jak dostaniesz takie pasujące to i tak nic nie zrobisz bo nie możesz tego zamontować bezpośrednio w karter bo aluminium jest za miękkie i zniszczysz tylko gniazdo, trzeba by zastosować tuleję ale tam nie ma za bardzo jak to zrobić więc najlepszym rozwiązaniem są tuleje z brązu, nie mosiężne! mosiądz nie nadaje się na łożyska ślizgowe, do tego po montażu tulejki należy rozwiercić osiowo przy zastosowaniu płyty ustalającej rozwiertakiem stałym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
plusminus
Moderator

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Pon 14:50, 06 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Już myślałem nad tym. Miejsca jest ok, a łożyska zawsze można kupić w tulejkach stalowych. Za jakiś czas będę kupował w hurtowni łożyska, wiec się zorientuję czy takowe można dostać. Jeśli tak, to ja je widzę w mojej jawce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
moskit122
Wymiatacz

Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Pon 15:20, 06 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
plusminus: można w tulei oczywiście, ale takiego wymiaru żeby pasowało bez rozwiercania gniazda to raczej nie znajdziesz, wiem że u Ciebie z rozwierceniem Twojego monstrum nie będzie problemu ale jako normalny zamiennik to raczej stosować tego nie da rady
edit: z resztą, dajcie wymiary to się poszuka w katalogu, chyba że znajdę w jakiejś książce jeszcze
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez moskit122 dnia Pon 15:23, 06 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
plusminus
Moderator

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Pon 19:06, 06 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Właśnie byłem w garażu po wymiary tulejki z lewego karteru (jeśli one mają takie same wymiary to oki) i wychodzi-11x14x16. I teraz można zastosować łożysko HK1012 o wymiarach 10x14x12, gdzie trzeba by było stoczyć wałek o 1mm ze średnicy (nie ucierpiałby na tym on) albo łożysko HK1216 o wymiarach 12x16x16 i przy nim trzeba dać tulejkę między wałek a łożysko oraz rozwiercić karter o 2mm na średnicy. Ktoś ma lepsze propozycje?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
moskit122
Wymiatacz

Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Pon 19:47, 06 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
innej konfiguracji nie ma, same rolki owszem dostaniesz ale z obudową mając 3mm do rozdzielenia na 2 rolki i obudowy to nierealne, ja bym był za rozwiercaniem karterów bo i tak masz przerabiane a na wałku trzeba by od nowa smarowanie zrobić i jeszcze się osłabi troszkę, karter powinien to znieść bez problemu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
plusminus
Moderator

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Pon 19:51, 06 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Karter spokojnie to wytrzyma, tylko zauważ, ze wałek ma wymiar fi 11, a łożyska na taki wymiar nie ma, a jest tylko 10 i 12mm. ciężko znaleźć bedzie tulejkę o ściance 0,5mm.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
moskit122
Wymiatacz

Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Pon 22:28, 06 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
szło by zrobić pewnie ale to znów źle bo smarowanie zakryjemy... a jak by tak wałek napawać i zrobić rowek to znów dużo roboty, chyba jednak wrócimy do pierwszej opcji
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
holipa
Wymiatacz

Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Pon 22:35, 06 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
ma ktoś gdzieś może zwymiarowany rysunek techniczny tego wałka ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
plusminus
Moderator

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Pon 22:46, 06 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Smarowanie to nie problem. Można zrobić kanały smarujące w karterze. Jeśli jutro mi się będzie chciało (czyt. mróz będzie mniejszy niż -15) to przejdę się do garażu i coś popróbuję robić na zepsutych karterach, bo to nie głupi pomysł jest.
PS. W cagivie pompa wody jest napedzana przez wałek ułożyskowany z jednej strony przez takowe łożysko i nie ma ono żadnych kanałów smarujących, nawet nie wiem czy tam dociera olej (jeśli juz to rozbryzgiem ze sprzęgła) do tego łożyska, bo jest ono na samej górze silnika i nie ma opcji, zeby się zatarło, więc myślę, że w przypadku jawki smarowanie rozbryzgiem jemu wystarczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
moskit122
Wymiatacz

Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Pon 23:20, 06 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
smarowanie z karteru będzie ciężko bo nie wiem czy dasz radę wydrążyć kanał do tyłu w prawym karterze bo przecież nie będziesz bieżni wiercił, z tym rozbryzgiem może faktycznie by starczyło bo w końcu między rolkami trochę przestrzeni jest, w zasadzie nie wiem czy czasem poziom oleju nie sięga nawet tych tulejek więc dość dobrze powinno to się smarować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|