łańcuszek rozrządu... pilne

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kondzik722
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Miejscowość

PostWysłany: Pon 20:42, 26 Lip 2010    Temat postu: łańcuszek rozrządu... pilne

siema... ostatnio sciągałem lewy dekiel w moim ogarze i zauwarzyłem że mam bardzo lużny ten łańcuszek który idzie od wału do sprzęgła(nazywa się to bodajże łańcuszek rozrządu) jest on taki lużny że bije o spód karteru i wypiłował mi już rowek... i tu nasuwa się moje pytanie czy przez to że jest on taki lużny motor może być słabszy??? mi się wydaje ze tak bo prezcież on przenosi całą moc z cylka na skrzynie... no ale chiałem się was zapytać jako specjalistów... pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piotr.m
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

PostWysłany: Pon 21:02, 26 Lip 2010    Temat postu:

to nie jest łańcuszek rozrządu, nazywa się to łańcuszkiem sprzęgłowym, raczej nie ma wpływu na moc, ale jeżeli trze ci o karter to musisz go wymienić

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mac
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 21:04, 26 Lip 2010    Temat postu:

Mam ten łańcuszek luźny, ostatnio robiąc kapitalkę dałem mu jeszcze szansę trochę pochodzić. Teraz właśnie zastanawiam się co z nim zrobić.

Ale nie obija o kartery, bez przesady Cool.
Miałem plan go wymienić, ale motor w sumie działa bez zarzutu, a luźny jest tylko na tyle, że tarcze i całe sprzęgło da się zdjąć bez zdejmowania zębatki na wale. Chodzi o 1-2 cm w górę i gół.

A jeżeli chodzi o przenoszenie mocy, to moim zdaniem, mając na uwadze podstawowe prawa fizyki, nie ma to wpływu. Łańcuch na górze zawsze masz napięty, a luz na dole nie ma wpływu na opory i tarcie. To za ciasny łańcuch, dociskający wzajemnie zębatki, zwiększa tarcie na łożyskach i opór, a co za tym idzie zmniejsza moc. A im lużniejszy, tym powinno być lepiej.

Oczywiście mogę się mylić, nie jestem mechanikiem, zdawałem tylko maturę z fizy Razz
Pozdrawiam,
Mac


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin