Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kj3
Początkujący
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 20:39, 02 Wrz 2010 Temat postu: Jawka zasilana z akumulatora |
|
|
Wpadłem ostatnio na pomysł, żeby w jawce zastosować rozwiązanie z motocykli - tzn. wszystko od zapłonu po światła byłoby zasilane z akumulatora. Byłby on podłączony do iskrownika, aby podczas pracy silnika sam się ładował. Zaletą tego rozwiązania byłoby stałe napięcie, niezależne od obrotów silnika oraz możliwość zapłonu za pomocą przycisku. I tu moje pytanie, czy ktokolwiek próbował przerobić w ten sposób instalację elektryczną w jawce? Wszelkie sugestie oraz porady mile widziane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
pawlo300
Wymiatacz
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 1224
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: SZABDA /BRODNICA
|
Wysłany: Pią 5:21, 03 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
witam osobiście nie miałem styczności z zapłonem bateryjnym (bo tak to się nazywa) lecz kumpel miał w ogarze z mojej i jego perspektywy to te zastosowanie tego zapłonu miało same minusy ponieważ ogara po dłuższym postoju w garażu już nie odpalił ponieważ musiał ładować akumulator....... następnie często siadały cewki ładujące akumulator..... są różne rokowania opinie często są na minus przynajmniej ja tak słysze no moim zdaniem na pewno mniej awaryjny będzie orginalny zapłon zawsze łatwiej dojdziesz do usterki...... a z tamtego zapłony jedyny bajer to załączenie zapłonu z przycisku PZDR
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kj3
Początkujący
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 20:21, 05 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Dzięki za poradę Zapłon sobie odpuszczę, bo w sumie to nie filozofia zapalić "z kopa" lub na popych Pozostaje kwestia świateł. Na razie mam założone same migacze podłączone do akumulatora. Chcę też do niego podpiąć światło stop i klakson. I tu jest problem, mianowicie:
- akumulator nie ma ładowania, nie mam pojęcia ile czasu wytrzyma przy używaniu światła stopu (żeby chociaż tydzień, to bym go brał do domu ładować). Zna ktoś wzór, którym by można było wyliczyć po jakim czasie akumulator się rozładuje (zakładając, że lampa 21 W będzie cały czas świeciła)?
- klaksonu można nie uwzględniać do poboru mocy z akumulatora, bo raczej nie będzie używany (jest potrzebny min. do tego, żeby nie było problemu na przeglądach)
W sumie nie wiem czy próbować zrobić ładowanie akumulatora, czy też go "normalnie" ładować (wszystko zależy od tego, ile by wytrzymał).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kj3 dnia Nie 20:24, 05 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pyle
Częsty bywalec
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: Wto 17:52, 07 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
jesli ciagle bedzie sie swiecic swiatla, to hmm jakies z 5 godzin poswieci moze mniej i wsio, chyba ze dasz tylko do migaczy to moze z pare dni.
przestrzegaj regulaminu czyli pisz z polskimi znakami. pawlo300
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kj3
Początkujący
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 19:57, 08 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Jeżeli nie zrobię ładowania to akumulator będzie zasilał tylko klakson, migacze i światło stopu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|