Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawencjarz
Bywalec

Dołączył: 21 Gru 2011
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 12:28, 01 Sty 2012 Temat postu: Jawa 50 Mustang cichsza praca |
|
|
Witam! Ostatno tak się zastanawiałem co można zrobić aby Jawki stały się trochę cichsze. Od kupna mojej Jawki 50 Mustang zawsze uciekał dym z tłumika. Było tam ze 2 dziurki i nieszczelności (nie przy cylindrze tylko dalej) trochę poczytałem w internecie i się zastanawiałem nad kupnem takiego kleju: [link widoczny dla zalogowanych] Tylko nie wiem czy to się bedzie trzymać bo jak silnik się rozgrzeje to tłumik potrafi oparzyć . Może wy znacie jakieś sposoby na cichsze działanie silnika? Czekam na wasze propozycje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Kawula9
Wymiatacz

Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 12:33, 01 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
To jest na bazie żywicy epoksydowej , w simsonach takim czymś zalewają wypełniacze na wale i się trzyma.Wg mnie to nie zda egzaminu.Są kleje termoodporne , popytaj w motoryzacyjnym lub rolniczym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
krzysiek200
Częsty bywalec

Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: Nie 12:37, 01 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
uszczelnij porządnie tłumik i będzie cicho albo załóż tłumik od simsona
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Jawencjarz
Bywalec

Dołączył: 21 Gru 2011
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 12:40, 01 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
A coś takiego?[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
moskit122
Wymiatacz

Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Nie 13:20, 01 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
masz specjalny klej do wydechów utwardzalny pod wpływem temperatury, uszczelniasz sznurem azbestowym (podobno trujące, ja zastąpiłem kevlarem ale rzadko kto to ma) i dajesz ten klej, ważne żeby wydech nie miał za dużych luzów i nie latał na lewo i prawo, jawka po takim zabiegu na oryginalnych nie przerabianych wydechach chodzi bardzo cicho
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
plusminus
Moderator

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Nie 13:30, 01 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
krzysiek200 napisał: | uszczelnij porządnie tłumik i będzie cicho albo załóż tłumik od simsona |
No to właśnie autor tematu chce ustalić czym to uszczelnić. Powstrzymaj się od takich postów.
Co do tematu- potrzebujesz czegoś elastycznego, a klej złapie wydech tylko w jednej pozycji i zaraz odpadnie. Kiedyś były w sprzedaży sznurki azbestowe, nie wiem czy nadal są, ale tym się uszczelniało połączenie tłumik-kolanko.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Nowicjusz
Wymiatacz

Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Nie 15:18, 01 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
W sklepach z artykułami do pieców są takie sznury do uszczelniania drzwiczek (takie białe sznurki plecione o różnych średnicach jak co to rozplączesz) to jakby sznury azbestowe ale właśnie bez azbestu więc nie trujące, są one nie palne i ją stosunkowo tanie (kilka m do 10 zł). Lub druga opcja to wata szklana też się nie pali ale trzeba ją napychać na miejsce siłą jak najwięcej co jest trudne bo kuje w palce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
holipa
Wymiatacz

Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Nie 17:24, 01 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
żeby wyciszyć silnik jawkowy to najlepiej owinąć watę szklaną kocem gaśniczym , jak najciaśniej. jak sie owinie dobrze to jest cichsza od tych pierdzieli chińskich co sprzedają. tłumik musowo wypalony w środku i z dławikiem.
a dziury można pod wełnę tzw cement do tłumików dać. na łączeniu kolanko-wydech tak samo. ja dawałem do dorobienia uszczelkę na łączenie kolanka z cylindrem i króćca gaźnika z cylindrem. z zakuciami uszczelki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
krzysiek200
Częsty bywalec

Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: Nie 17:25, 01 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
na agmocie są takie sznurki [link widoczny dla zalogowanych] jeszcze jakby tym klejem uszczelnił to by było dobrze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
holipa
Wymiatacz

Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Nie 17:37, 01 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
ja tam sznurkom nie ufam .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kawula9
Wymiatacz

Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 18:14, 01 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Ja uszczelniam zawsze sznurem azbestowym , znalazłem go u siebie z 1m , jakbyś chciał to pisz!Bardzo dobrze to uszczelnia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
moskit122
Wymiatacz

Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Nie 23:20, 01 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
holipa: koce gaśnicze są robione z waty szklanej, kiedyś były z azbestu, a sznurki dają radę, tak mi przyszło na myśl jeśli się bawić w konkretniejsze modyfikacje to na forum motocyklistów ktoś się oferował i trochę zdjęć tam było na przeloty, można by obczaić na jakiej zasadzie to jest robione, bo można by z jawki wyrzucić wkładkę i zastąpić ją samoróbką z watą szklaną, można by użyć stalowej ale w jawce chyba za szybko sie wypali... daliście do myślenia, jak kupię jakiś motorower którego nie będzie szkoda przerabiać to coś zmontuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
krzysiek200
Częsty bywalec

Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: Pon 6:30, 02 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
a jakby wziąć bebechy z innego tłumika?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Nowicjusz
Wymiatacz

Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Pon 8:01, 02 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Jak weźmiesz całe bebechy z innego tłumika to rezonans ci się przestawi i moto osłabnie w wysokich obrotach. Chyba że chcesz wymieniać wszystko za stożkiem, samą końcówkę wyciszającą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
holipa
Wymiatacz

Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Pon 11:37, 02 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
moskit ja właśnie mówiłem o azbestowym. mowa była o wyciszeniu , a nie modyfikacjach wydechu.
powiem wam szczerze że zdrowy silnik , dotarty po remoncie na czeskich gratach to wystarczy przewiercić dławik i króciec na frezarce ładnie odblokować oraz wypolerować + wyregulować zapłon i gaźnik. i jest dość mocna jawka.
2 osoby śmiało mogą się przemieszczać dość dynamicznie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|