Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tojtas
Częsty bywalec
![Częsty bywalec Częsty bywalec](http://images30.fotosik.pl/251/8382cfb21094b19c.png)
Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 21:41, 04 Kwi 2009 Temat postu: Jakie paliwo do Jawy? |
|
|
Witam
Słyszałem różne opinie. Na internecie wyczytałem że na 98 (oczywiście chodzi mi o liczbę oktan) silnik ma większą moc. Był przykład ze na 95 wykopał dołek w ziemi 4-5cm i silnik zgasł, a na 98 nie było problemów i koło kręciło się nadal. Natomiast znajomy twierdzi że na benzynie 98 zatrę silnik.
Jak to dokładnie wygląda? Czy daje to coś mocy? Czy olej lać w takich samych proporcjach jak do 95?
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bluetabs/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
macq
Emerytowany Moderator
![Emerytowany Moderator Emerytowany Moderator](http://img530.imageshack.us/img530/1715/speczielib3.png)
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 21:58, 04 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Mitów i legend na temat benzyn jest wiele, postaram się część z nich rozwiać:
1) To, że pisze 98 oktanów na dystrybutorze, to nie znaczy, że tak jest w rzeczywistości. Tak naprawdę 98 ma ok 96 oktanów
2) Dla silników o dość niskim stopniu sprężania jak 223, 98oktanów nie robi różnicy, w każdym razie nie czuć jej.... no ale właśnie, ktoś nieraz mówił, że czuć, jak to jest? Ano po prostu jak ktoś ma problemy z zapłonem, czy gaźnikiem, to zalanie 98 pośrednio naprawia problem- eliminuje nam spalanie stukowe. Reszta to już tzw. placebo czyli wmawianie sobie, że jest lepiej
3) Na PB98 nie zatrzesz silnika. Skąd ten mit? Ano stąd, że na PB98 silnik bardziej się grzeje. Łatwiej go przegrzać i w skutek tego- zatrzeć
4)Do PB98 lejemy tyle samo oleju, można kapkę więcej, ale to nam dużo sprawy nie zmieni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bluetabs/images/spacer.gif) |
tojtas
Częsty bywalec
![Częsty bywalec Częsty bywalec](http://images30.fotosik.pl/251/8382cfb21094b19c.png)
Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 8:10, 05 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Słyszałem też ze po przejściu z 95 na 98, spalanie maleje. Czy to prawda?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bluetabs/images/spacer.gif) |
Piotrek1993
Wymiatacz
![Wymiatacz Wymiatacz](http://images32.fotosik.pl/317/2d91fd0089e5fe92.png)
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: Nie 9:13, 05 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
ja tam nie wiem, to chyba tylko mity, a poza tym to u każdego będzie inaczej, bo to kwestia regulacji gaźnika i zapłonu itp. Mi tam na ruskiej (nie wiem ile oktanów) szedł lepiej niż na polskiej 98...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bluetabs/images/spacer.gif) |
Gość
|
Wysłany: Nie 9:24, 05 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Ja tam jeżdżę na lotniczym paliwie i jestem zadowolony:)nigdy mi nie gaśnie, a nawet w zimę
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 9:26, 05 Kwi 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bluetabs/images/spacer.gif) |
macq
Emerytowany Moderator
![Emerytowany Moderator Emerytowany Moderator](http://img530.imageshack.us/img530/1715/speczielib3.png)
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 10:39, 05 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Ja tam jeżdżę na lotniczym paliwie i jestem zadowolony:) | Mówisz o nitrometanolu? Na dłuższą metę zarypiesz silnik, korbe wywali bokiem, albo świeca sobie poleci w plener- jeśli przesadzisz oczywiście. Znam przypadek kiedy na metanolu jeździł koleś simsonem i świeca wystrzeliła- odbiła się od baku i poszła w plener.
Cytat: | Słyszałem też ze po przejściu z 95 na 98, spalanie maleje. Czy to prawda? | To jest trudne pytanie. Osobiście myślę, że w tak prymitywnym i mało wymagającym silniku jak 223 spalanie się nie zmieni. Normalny silnik (powiedzmy typowy samochodowy) może mniej palić na 98, ale będzie to różnica tak mała, że nie będzie kompensować wyższej ceny benzyny 98
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bluetabs/images/spacer.gif) |
Razor_8824
Bywalec
![Bywalec Bywalec](http://img151.imageshack.us/img151/2171/zwyklypozycjadziiilz2.png)
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 10:58, 05 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
ja tam nigdy nie tankowałem 98 bo po co? w książeczce pisze nawet 87 czy coś.. I pyytanie czy jest różnica w benzynie bezsiarkowej i siarkowej? Bo zawsze się zastanawam którą wziąć - cena taka sama
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bluetabs/images/spacer.gif) |
Gość
|
Wysłany: Nie 11:00, 05 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
ja kiedys wlałem do junaka i jak go zgasiłem to po chwili dostawał samo-zapłonu i niechcial sie wylaczyc silnik
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 11:01, 05 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bluetabs/images/spacer.gif) |
macq
Emerytowany Moderator
![Emerytowany Moderator Emerytowany Moderator](http://img530.imageshack.us/img530/1715/speczielib3.png)
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 11:07, 05 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | I pyytanie czy jest różnica w benzynie bezsiarkowej i siarkowej? | Siarka jest składnikiem, który jest niepożądany w benzynie. Powoduje zatruwanie środowiska, sprzyja korozji silnika i jego osprzętu: wtrysków, pompy... Jak to się ma jednak do jawki? Nijak Nie ma ona wtrysku, pozatym w paliwie ma olej, który niejako niweluje działanie siarki. Pozatym jej zawartość jest tak mała, że właściwie nie wpływa na 223. Jak norma siarki jest przekroczona kilkukrotnie to mogą się przytrzeć wtryski w delikatnych silnikach, może również zapchać katalizator- w jawce jednak nic takiego się nie stanie.
Reasumując: czy siarkowa czy bezsiarkowa, jawce to nie robi różnicy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bluetabs/images/spacer.gif) |
Piotrek1993
Wymiatacz
![Wymiatacz Wymiatacz](http://images32.fotosik.pl/317/2d91fd0089e5fe92.png)
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: Nie 16:30, 05 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
ale ze względu na ochronę przyrody (chociaż jawka wydziela tyle zanieczyszczeń co ciężarówka o dmc 18t) to lepiej brać bezsiarkową. Zawsze to budujące poczucie że przyczyniłeś się do zamarznięcia lodowca na biegunie północnym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bluetabs/images/spacer.gif) |
|