Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dziku
Początkujący

Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 18:43, 06 Paź 2011 Temat postu: Jak to z tym zapłonem? |
|
|
Na jakim ustawieniu zapłonu ma silnik dużą moc a mała? Bo każdy pisze inaczej że na opóźnionym podobno szybciej się grzeje a na przyspieszonym mniej? To jak to jest z tym?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Damian953
Częsty bywalec

Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 5:00, 08 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
na przyspieszonym jest mocniejszy szybszy ,a na opuznionym odwrotnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Pieczer
Częsty bywalec

Dołączył: 22 Sty 2011
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Sob 6:42, 08 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
tylko jak za bardzo przyspieszysz to tłok zrobi jeb i będziesz musiał zrobić generalke. Nie ma takiego czegoś, że na zapłonie moc ustawisz, zapłon ma być ustawiony od 1,8 do 2,0 mm przed GMP. Oczywiście jak masz oryginalny nietjuningowany silnik. Inne ustawienie spowoduje może zwiększenie mocy, ale spadną możliwości silnika, będzie się grzał, strzelał w gaźnik, lub w tłumik, będzie najpewniej palił stukowo, co spowoduje że na takim silniku przejedziesz nie więcej niż 1kkm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
doman30
Wymiatacz

Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Sob 11:06, 08 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
A czemu w ksiązce o rometach napisane jest aby ustawiać od 1,2 do 1,5 mm przed gmp ? i w CZESKIEJ instrukcji od JAWKI tak samo - nie wciskajcie mi kitu że to blokada, bo instrukcja napisana po czesku, dodana była do nie blokowanej jawki. Jak to w końcu jest?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
moskit122
Wymiatacz

Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Sob 12:46, 08 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
przyspieszenie zapłonu jak najbardziej zwiększa moc, do pewnej granicy gdy zaczyna ją zmniejszać (a nawet strzelać w gaźnik) zwiększając przy tym grzanie się silnika, opóźnienie zapłonu względem wartości nominalnych zmniejsza moc i powoduje grzanie się tłumika. Dlaczego tak się dzieje? producenci założyli że bezpieczniej podać wartość przy której silnik będzie może i trochę słabszy ale za to będzie na 100% dobrze działał, zostawili też pewien margines który można na własne ryzyko testować. Dlatego żeby zwiększyć moc dajemy zapłon wcześniej i testujemy, kazdy silnik zachowuje sie inaczej, większość jest różnie wyregulowana i dlatego nie można przesadzać, jest wiele czynników wpływających na pracę silnika, jak damy zapłon wcześniej za bardzo to może zacząć spalać stukowo (można dać wtedy większą dawkę paliwa, lub zastosować paliwo o większej liczbie oktanowej) albo strzelać w gaźnik. Niestety w jawce precyzyjne ustawianie czegokolwiek jest dość mocno ograniczone, ze względu choćby na brak śruby regulacji składu mieszanki. Przydatny w wielu motocyklach jest przyśpieszacz zapłonu, odśrodkowy, podciśnieniowy czy nawet ręczny bo trzeba też wziąć pod uwagę fakt że inaczej zachowuje się silnik przy wolnych obrotach a inaczej przy szybkich (sztywno ustawiony zapłon, bez przyspieszacza na takie wartości żeby silnik działał dobrze przy wolnych obrotach powoduje mniejszą moc na szybkich, za to ustawiony tak by była pełna moc na szybkich może uniemożliwiać pracę na wolnych bo wtedy będzie za wczesny, a konkretniej pojawienie się iskry w momencie gdy tłok jest za wcześnie przed GMP spowoduje jego cofnięcie bo siła pędu wału będzie mniejsza od siły zapalonych gazów), dlatego też producent wybrał "złoty środek" a także dlatego ze w jawce żadnego przyśpieszacza nie ma. Przy nowych konstrukcjach rolę przyśpieszacza przejęła elektronika.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez moskit122 dnia Sob 12:49, 08 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|