Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Polszy :)
|
Wysłany: Pią 6:47, 13 Paź 2006 Temat postu: JAK TO JEST Z TŁOKIEM ? TRUE A MOŻE FALSE ? |
|
|
witam wszystkich motoromoow i nie tylko!
kiedys slyszalem, ze scigacze wydaja taki specyficzny dzwiek z tego powodu, bo maja dziury w tloku powywiercane, co myslicie o tym? mozebyc prawda? od jakiegos czasu sie zastanawiam nad tym, jaki efekt bylby po takim `tuningu` w naszych motórkach...? hmm, z pewnoscia troche szybciej by stygl, ale czy bedzie chodzil jak scigun?? zachecam do wypowiedzi tym zaawansowanych motomaniakow i tych bardziej zakreconych :p
a! za posty typu: "chyba o**ujaleś", itp, z goory dziekuje
pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
mandos
Wymiatacz
Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pią 11:19, 13 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Mają tak charakterystyczny dźwięk bo są to krótkoskokowe silniki wysokoobrotowe. W porównaniu ze średnicą cylindra skok tłoka jest niewielki (średnica cylindra jest wieksza niż skok tloka - odwrotnie niż w Jawce gdzie skok jest większy). Poza tym silniki ścigaczy kręcą się o wiele wyżej niż w Jawce. Dla silnika jawowskiego max to 6,5 może 7 tyś. obr/min (w 100% pewien nie jestem) a np. taka Yamaha R6 kręci bodajże do 16tyś obr./min. No i jest drobna różnica pojemności.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wiśl@k
Wymiatacz
Dołączył: 28 Maj 2006
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z zaskoczenia
|
Wysłany: Pią 14:43, 13 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Jakto powywiercane dziury w tłokach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miki1002
Wymiatacz
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 610
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: łódź
|
Wysłany: Pią 14:44, 13 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Chyba nie da rady bo mieszanka bedzie spod tłoka uciekac?
Tez ściagcz chodzi jak chodzi bo to czterosuw, mi motór chodzi jak mz i jest dobrze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sir_headly
Wymiatacz
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 1096
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Okolice Tomaszowa Lubelskiego
|
Wysłany: Pią 20:26, 13 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Może chodziło Ci o odciążenie tłoka? Ale wtedy piłuje się nóżkę...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Polszy :)
|
Wysłany: Sob 21:54, 14 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
nie chodzilo mi o skrocenie gornej nozki tloka, tylko o nawiercenie symetrycznych otworow na jego bocznej wierzchni...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mandos
Wymiatacz
Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Sob 21:56, 14 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
W dwusuwie boczne powierzchnie tłoka pracują jako rozrząd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lino
Częsty bywalec
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 6:52, 15 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
No to widocznie ktoś Ci głupot nagadał:
1 Dźwięk silnika zależy od tego czy jest 4-suw czy 2-suw, następnie od tego jakie ciśnienie użyteczne panuję w czasie suwu pracy, i wkońcu moment otwarcia wydechu bo to wtedy słychać tą charakterystyczną "eksplozję"
2. Jeżeli nawiercisz otwory na ściance tłoka to zmniejszysz którą ten tłok przekazuje na ścianki cylindra chłodząc się.
EDIT: Jak chcesz uzyskać fajny dźwięk to należy kombinować z konstrukcją tłumika, np. można zrobić przelotowca a'la samochodowy z dużą komorą rezonansową która podbije niskie częstotliwości...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Polszy :)
|
Wysłany: Nie 9:36, 15 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
nikt mi nie gadal tego, tylko gdzies mi sie to obilo o uszy- moze od blokersow
no w takim razie trzeba sie wziac za wydech
a! dzieki za zainteresowanie moim tematem
EdIt:
ELO ! ELO !
chlopaki mam jeszcze jedno pytanie dotyczace tloku; lepiej jest miec zalozony tlok 2-pierscieniowy czy 3-pierscieniowy?? ROMECIARZE starej daty mowia, ze OGAR mialy lepsze przyje**nie na 2 pierscionkach, ale nie wiem jak to jest w rzeczywistosci
moze ma ktos tloczek z 2 pierscionkami w swojej jawce, hmm?
wiem, ze z 3 pierscionkami bardziej sie grzeje, ale czy daje mniej mocy?? nie mam pojecia...
pytam, bo mam wlasnie rozlozony silnik, i tak sie zastanawiam, co jest lepsze...
pozdro!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|