JAK TO JEST Z TŁOKIEM ? TRUE A MOŻE FALSE ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR



Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Polszy :)

PostWysłany: Pią 6:47, 13 Paź 2006    Temat postu: JAK TO JEST Z TŁOKIEM ? TRUE A MOŻE FALSE ?

witam wszystkich motoromoow i nie tylko! Razz
kiedys slyszalem, ze scigacze wydaja taki specyficzny dzwiek z tego powodu, bo maja dziury w tloku powywiercane, co myslicie o tym? mozebyc prawda? od jakiegos czasu sie zastanawiam nad tym, jaki efekt bylby po takim `tuningu` w naszych motórkach...? hmm, z pewnoscia troche szybciej by stygl, ale czy bedzie chodzil jak scigun?? zachecam do wypowiedzi tym zaawansowanych motomaniakow i tych bardziej zakreconych :p Cool
a! za posty typu: "chyba o**ujaleś", itp, z goory dziekuje Twisted Evil
pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mandos
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pią 11:19, 13 Paź 2006    Temat postu:

Mają tak charakterystyczny dźwięk bo są to krótkoskokowe silniki wysokoobrotowe. W porównaniu ze średnicą cylindra skok tłoka jest niewielki (średnica cylindra jest wieksza niż skok tloka - odwrotnie niż w Jawce gdzie skok jest większy). Poza tym silniki ścigaczy kręcą się o wiele wyżej niż w Jawce. Dla silnika jawowskiego max to 6,5 może 7 tyś. obr/min (w 100% pewien nie jestem) a np. taka Yamaha R6 kręci bodajże do 16tyś obr./min. No i jest drobna różnica pojemności.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wiśl@k
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 28 Maj 2006
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z zaskoczenia

PostWysłany: Pią 14:43, 13 Paź 2006    Temat postu:

Jakto powywiercane dziury w tłokach Question

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miki1002
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 610
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: łódź

PostWysłany: Pią 14:44, 13 Paź 2006    Temat postu:

Chyba nie da rady bo mieszanka bedzie spod tłoka uciekac?
Tez ściagcz chodzi jak chodzi bo to czterosuw, mi motór chodzi jak mz i jest dobrze


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sir_headly
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 1096
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Tomaszowa Lubelskiego

PostWysłany: Pią 20:26, 13 Paź 2006    Temat postu:

Może chodziło Ci o odciążenie tłoka? Ale wtedy piłuje się nóżkę...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR



Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Polszy :)

PostWysłany: Sob 21:54, 14 Paź 2006    Temat postu:

nie chodzilo mi o skrocenie gornej nozki tloka, tylko o nawiercenie symetrycznych otworow na jego bocznej wierzchni...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mandos
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Sob 21:56, 14 Paź 2006    Temat postu:

W dwusuwie boczne powierzchnie tłoka pracują jako rozrząd.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lino
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 6:52, 15 Paź 2006    Temat postu:

No to widocznie ktoś Ci głupot nagadał:
1 Dźwięk silnika zależy od tego czy jest 4-suw czy 2-suw, następnie od tego jakie ciśnienie użyteczne panuję w czasie suwu pracy, i wkońcu moment otwarcia wydechu bo to wtedy słychać tą charakterystyczną "eksplozję"
2. Jeżeli nawiercisz otwory na ściance tłoka to zmniejszysz którą ten tłok przekazuje na ścianki cylindra chłodząc się.

EDIT: Jak chcesz uzyskać fajny dźwięk to należy kombinować z konstrukcją tłumika, np. można zrobić przelotowca a'la samochodowy z dużą komorą rezonansową która podbije niskie częstotliwości...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR



Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Polszy :)

PostWysłany: Nie 9:36, 15 Paź 2006    Temat postu:

nikt mi nie gadal tego, tylko gdzies mi sie to obilo o uszy- moze od blokersow Very Happy
no w takim razie trzeba sie wziac za wydech Razz
a! dzieki za zainteresowanie moim tematem Wink
EdIt:
ELO ! ELO !
chlopaki mam jeszcze jedno pytanie dotyczace tloku; lepiej jest miec zalozony tlok 2-pierscieniowy czy 3-pierscieniowy?? ROMECIARZE starej daty mowia, ze OGAR mialy lepsze przyje**nie na 2 pierscionkach, ale nie wiem jak to jest w rzeczywistosci Confused
moze ma ktos tloczek z 2 pierscionkami w swojej jawce, hmm?
wiem, ze z 3 pierscionkami bardziej sie grzeje, ale czy daje mniej mocy?? nie mam pojecia... Idea
pytam, bo mam wlasnie rozlozony silnik, i tak sie zastanawiam, co jest lepsze... Rolling Eyes
pozdro!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin