Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rozi90
Nowy
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 13:40, 15 Sie 2009 Temat postu: jak dotrzec silnik jawa |
|
|
witam mam taka standardową sprawe nie moge sie doczytać jak dobrze dotrzeć jawke. Zrobilem swojemu ogarkowi generalny remont wszystko jest nowe wał łorzyska cylinder (60cc) skrzynia tryby i sprzegło. i era mam pytanie ile musze km zrobic zeby dobrze sie wszystko dotarło. Z góry dziekuje ;p
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rozi90 dnia Sob 13:42, 15 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
loko
Bywalec
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Sob 14:58, 15 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
ja dziś wsadziłem nowy tłok i pierścienie i jeżdżę tak szybko jak jeździłęm, pilnuje tylko zeby go nie pisałowac na biegach i obroty nie zaduże
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rozi90
Nowy
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 15:21, 15 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
aha ja nie wiem mi cos cie szybko grzeje przejade z 3km 40km na 3 wolne obroty. a potem juz nie che isc szarpie albo gasnie. a gorący ze z 5 cm czuc goraco ;/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Profi
Moderator
Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 2167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Ozimek/Gliwice
|
Wysłany: Sob 15:23, 15 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
odpisałem w drugim temacie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
enedueriketake
Częsty bywalec
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
|
Powrót do góry |
|
|
loko
Bywalec
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5
|
|
Powrót do góry |
|
|
jakubas101
Wymiatacz
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 778
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Okolice Grudziądza
|
Wysłany: Pon 10:45, 17 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
DTR-ka mówi tak:
Dokładne docieranie nowego motoroweru wpływa na jego trwałość, moc silnika i minimalne zużycia paliwa.
W czasie docierania kierujemy się następującymi wskazówkami:
* mieszanka paliwowa- stosunek oleju do benzyny 1:30
* zbyt długo nie stosować pierwszego biegu. W ciągu pierwszych 600 km może jeździć tylko jedna osoba. ( według DTR jedna osoba to maksymalnie 80 kg)
* po zatrzymaniu natychmiast wyłączamy bieg ( najlepiej dojeżdżać na luzie i wtedy hamować)
* przy jeździe pod górkę stosujemy niższe biegi ażeby nie przeciążać silnika
* po przejechaniu 500 km spuszamy olej i płuczemy skrzynię olejem wrzecionowym (wlać i się kawałek przejechać max 100 m) potem spuszczamy i napełnimy nowym olejem.
Zawartość nawisów jest moim dopiskiem.
Mam nadzieję że pomogłem. Gdyby ktoś jeszcze chciał o coś zapytać to bardzo proszę, może pomogę.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jakubas101 dnia Pon 10:50, 17 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Black Dog
Wymiatacz
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siemianowice Śl.
|
Wysłany: Pon 16:29, 17 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Z tym olejem w skrzyni to tylko jak docierasz również skrzynię bo jak sam układ tłok-cylinder to nie trzeba
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jakubas101
Wymiatacz
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 778
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Okolice Grudziądza
|
Wysłany: Wto 9:57, 18 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
W DTR mowa jest o nowym motorowerze Pozatym jak robił generalny to tarcze chyba też zmienił. U mnie w skrzyni wymieniłem łańcuszek i tarcze bo reszte miałem dobrą i mam wlany olej 2 latka temu i nic nie płukałem tylko uzupełniam.
A z resztą ja przepisałem z DTR.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sniiKe
Wymiatacz
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Drawski Młyn [wlkp]
|
Wysłany: Wto 10:20, 18 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | ja dziś wsadziłem nowy tłok i pierścienie i jeżdżę tak szybko jak jeździłęm, pilnuje tylko zeby go nie pisałowac na biegach i obroty nie zaduże
|
loko a skąd mamy wiedzieć jak jeździłeś?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
loko
Bywalec
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Wto 10:40, 18 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
sniiKe na 2gim biegu 40km/h na takiej prędkośći go do Cieram.. na 3jce narazie nie ma siły
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jakubas101
Wymiatacz
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 778
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Okolice Grudziądza
|
Wysłany: Wto 11:19, 18 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
40km/h?????????????????? Toć to są za duże obroty jak na docietanie. ja jak docieram to dwójkę wrzócam tak około 16-18 km/h a trójkę 33-35 i nigdy na wysokich obrotach nie jeżdżę tak na 2/3 gazu. Bynajmniej ja ale ktoś może robić inaczej i też jest dobrze. iglica na 3 rowku od zapinki (od góry)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
enedueriketake
Częsty bywalec
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Wto 17:10, 18 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
No to loko życzę Ci miłego docierania. Nie wiem czy Ci sprzęt do pierwszego tysiąca wytrzyma jak na 2 40km/h jedziesz...
Ja na 3 jadę 35km/h i tak się powinno.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lopez
Moderator
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Suchedniów
|
Wysłany: Śro 9:13, 19 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Ludzie tego było od ch..ja na forum...
Ja w tym roku docierałem swoją jawke i powiem wam, że po 50km juz momentami dostawała w palnik. Najważniejsze jest to, aby nie przegrzac silnika i nie przeciążac go na niskich obrotach, np. przy podjeździe pod górę szybko redukowac, a nie mulic go na 3 biegu. Oczywiście z obrotami też należy uważac, nie jeździc dużo na 1, ale też nie zamulac
Moje docieranie wyglądało mniejwiecej tak: do 50km na na 1 do 15km/h, na 2 do 35km/h , na 3 do 45km/h, potem do 100km prędkości w miarę podobne, czasami tylko krótkie "kręcenie" na np. 2 biegu. Po 100km już prędkośc do 55km/h, więcej tego "kręcenia", ale nadal uważałem, aby nie przegrzac. Po około 300km już dostawała w palnik ostro, po 400km skończyłem docierac. Obecnie mam niecałe 1000km najechane i jawa jest bardzo zrywna, ładnie wchodzi na obroty, mozna jechac w gorące dni kilka km na 3 na pełnej manecie i nic się nie stanie
Tylko oczywiście taka metoda musi byc dobrze zrobiona, bo na dotarciu silnik bardzo szybko łapie wysoką temp.
<amen>
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|