Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawelpc
Bywalec

Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zosin/Ryki/Lubelskie
|
Wysłany: Wto 14:45, 20 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
wiem że przepustowość i szczelność jest ważna ale dajmy na to u sałka jest napisane o tym że długość musi być odpowiednia aby wprawiać mieszankę w rezonans dzięki czemu się nie cofnie do gaźnika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
double-bart
Początkujący

Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: tarnowskie góry
|
Wysłany: Wto 15:05, 20 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
stary ale ty kombinujesz, masz fote jak ma byc prawidłowo zamocowany i tyle. przeróbka filtra pięciu koni ci nie da...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
moskit122
Wymiatacz

Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Wto 15:47, 20 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
pawelpc napisał: | wiem że przepustowość i szczelność jest ważna ale dajmy na to u sałka jest napisane o tym że długość musi być odpowiednia aby wprawiać mieszankę w rezonans dzięki czemu się nie cofnie do gaźnika |
w którym miejscu? przed gaźnikiem czy za? między gaźnikiem a komorą korbową/cylindrem owszem ale przed gaźnikiem nie, poza tym cofaniu się mieszanki można zapobiec stosując zawór membranowy... tylko po co?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pawelpc
Bywalec

Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zosin/Ryki/Lubelskie
|
Wysłany: Wto 17:48, 20 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Przed chwilą sprawdziłem i w artykule Sałka z 08.1998 nawet jest przedstawiony rysunek że długość układu dolotowego zaczyna się przy tłoku a kończy na końcu filtra powietrza. Przytoczę nawet cytat z tego artykułu: "Długość układu ssącego, otrzymaną z wyliczenia, uzyskamy przez odpowieniej długości łącznik gaźnika z filtrem powietrza." Więc długość ma znaczenie, nie raz czytałem aby pod żadnym pozorem nie ruszać tej metalowej rurki od filtra bo będzie gorzej jeździć. A mi chodzi o seryjne silniki bo wiem że membrana temu przeciwdziała.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
double-bart
Początkujący

Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: tarnowskie góry
|
Wysłany: Wto 18:55, 20 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
a wlasciwie co tych chcesz osiagnać? wszyscy sie zastanawiamy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
moskit122
Wymiatacz

Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Śro 14:54, 21 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
my mówimy o normalnej jawce czy o tuningu bo już się pogubiłem... jeśli mówimy o tuningu bez membrany to owszem można się bawić w liczenie i dobieranie dolotu, kształtu gardzieli, gaźników rozpylaczy, ale... jak to jest zwykła jawka, na jikov'ie to nie zrobi jej żadnej różnicy czy zamontujesz z gumą czy bez, czy dolot będzie miał 5cm czy 25, owszem dłuższy dolot znaczy mniejsze podciśnienie w dolocie, ale podciśnienie najbardziej potrzebne jest w gaźniku nad rozpylaczem a akurat tam sie ono nie zmieni
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pawelpc
Bywalec

Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zosin/Ryki/Lubelskie
|
Wysłany: Śro 18:14, 21 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Ja na przykład odczuwałem różnicę jak kombinowałem z długością filtra po prostu miał inne przyśpieszenie, więc nic mi nie mówić że w seryjnej jawce nie ma to znaczenia. A czy przypadkiem w kaczkach czesi nie stosowali takich długich rurek wywiniętych w górę? Bo gdzieś widziałem taką puchę z długą rurką.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
double-bart
Początkujący

Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: tarnowskie góry
|
Wysłany: Śro 18:15, 21 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
dokładnie temat tylko do zamknięcia; z jawki jawy 500 nie zrobi...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jawek 50
Wymiatacz

Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Poddębice
|
Wysłany: Czw 11:11, 22 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Co do tej rurki we filtrze...
Podobno było to mocowane w Jawkach zablokowanych, ale jak z tym jest konkretnie to nie wiem. W jednych rurke taką widziałem, a w innych była prosta.
Moja Jawka z tą rurką nie pracowała jak powinna, więc rurka została wyelimnowana z gry, co sprawiło że Jawka zrobiła się żwawsza w trochę mniej zaczęła palić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mięta
Częsty bywalec

Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 11:26, 22 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
W jawkach z początku produkcji była rurka w kształcie litry "U", w późniejszych już prosta. Mam obie i jedyną różnica jaką zauważyłem to trochę cichsze zasysanie w przypadku rurki w kształcie "U", jeżdżę na prostej bo jawka ma fajniejszy dzwięk (a najfajniejszy to ma bez filtra , ale nie polecam)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pawelpc
Bywalec

Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zosin/Ryki/Lubelskie
|
Wysłany: Czw 15:56, 22 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Fajny dźwięk to jawka ma ale na otwartej puszcze filtra:D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jawek 50
Wymiatacz

Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Poddębice
|
Wysłany: Czw 17:11, 22 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
pawelpc napisał: | Fajny dźwięk to jawka ma ale na otwartej puszcze filtra:D |
Oo tak! Z tym to się muszę zgodzić dźwięk jest nieziemskim zwłaszcza w pancerce
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|