Długi postój! Co wymienić?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrek M
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 19 Paź 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Mrągowa Mazury

PostWysłany: Czw 15:28, 22 Lis 2012    Temat postu: Długi postój! Co wymienić?

Wziąłem tą goldenkę ale nie chce załapać co wymienić po długim postoju pisać sugestie z góry dzięki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Czw 16:06, 22 Lis 2012    Temat postu:

OLEJ! otworzyć sprzęgło, zdjąć głowicę (na początek cylindra nie ruszaj!)
nie ma kupić, najpierw trzeba wyczyścić i zrobić konkretny przegląd co jest a co nie ma, co sprawne a co nie
po zdjęciu pokrywy sprzęgła sprawdzasz jak tam wygląda ogólnie, jaki syf zostawił olej, można przepłukać skrzynię naftą, sprawdzasz stan łańcuszka sprzęgłowego, możesz rozebrać sprzęgło lub w przybliżeniu określić stan tarcz sprzęgłowych, możesz wymienić uszczelniacz przy okazji ale z tym to pod koniec, zdejmujesz głowicę, gaźnik, tłumik i patrzysz na stan pierścieni, czy sa widoczne przedmuchy na tłoku, czy są rysy na cylindrze, czy jest odczuwalny próg (jeśli jest to od razu cylinder możesz zdjąć), jeśli wszystko wygląda w miare ok to możesz sprawdzić wstępnie luz na wale, obracasz wałem żeby tlok był w drodzę w "dół" zatrzymujesz wał i naciskasz na tłok, jeśli się przesunie to masz luz gdzieś na korbie (jeśli jest ledwie wyczuwalny to się można zastanowić czy to remontować czy odpuścić ewentualnie dokładniej pomierzyć, jak jest duży to znów mamy powód żeby cylinder zdjąć), wał sprawdzamy też na luz na łożyskach w karterach, chwytamy za wirnik (zapłon zdjęty) i ruszamy góra-dół, jak jest luz to znów odsylam do cylindra bo konieczne będzie rozpołowienie silnika. Co najważniejsze nie próbuj tego silnika uruchamiać bez tego co wyżej bo szkoda żeby w silniku syf robil spustoszenie lub luzy rozwalały coraz więcej jeśli są, po tym wszystkim gaźnik rozmontowany do ostatniej śrubki w benzynę na noc, później jakaś sprężarka, przeczyścić przedmuchać, sprawdzić drożność kanałów, zmontować i wyregulować naczyniami połączonymi. Jak wszystko zrobisz i silnik okaże się w dobrej kondycji zostanie tylko złożenie wszystkiego do kupy, regulacja zapłonu (jeśli jest iskra) i silnik powinien odpalić na imadle, jak nie ma iskry to dalsza diagnostyka, tyle na wstępie Smile


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotrek M
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 19 Paź 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Mrągowa Mazury

PostWysłany: Czw 17:05, 22 Lis 2012    Temat postu:

Dzięki zacny poradnik Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Czw 22:00, 22 Lis 2012    Temat postu:

mały wstęp Smile wejdź na mojego chomika (moskit122) lub poszukaj tych samych pozycje gdzieś indziej w necie, to taka podstawa jeśli chodzi o remonty. Jak coś jeszcze nie wiesz albo przed pracą chciał bys się coś dowiedzieć to pisz pw, odpowiadam praktycznie codziennie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin