Co do benzyny....?
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BLASTER
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski

PostWysłany: Pon 19:48, 31 Gru 2007    Temat postu: Co do benzyny....?

Otóż j/w co sądzicie o olejach do miesznek i czy środek antystukowy jest też potrzebny Wink

Ja osobiście zeszłem z Mixolu Twisted Evil i przeszedłem na ten czerwony olej do 2T i no niestety ciągle dodaje ten środek antystukowy Very Happy
Nie po prostu jak tego nie dam wydaje mi się,że silnik głośniej chodzi z resztą benzyna euro 95 to dla mnie szajs,raz nalałem verwy no i inny motorek Laughing
No ale werwy sie nie leje na codzień hehe.

1.Co sądzicie o tym oleju ?
2.czy ten anty stuk jest nam potrzebny ?
3.Nie wydaje się wam,że im cieplej to lepiej robić bogatszą (w sensie olej benzyna) mieszanke ?

Chętnie posłucham co o tym sądzicie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mandos
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pon 20:53, 31 Gru 2007    Temat postu:

Po co dodatek antystukowy, gdy Jawka ma stopień kompresji 6,5? Dla tego silnika liczba oktanowa 95 to aż za dużo. Nawet w instrukcji pisze, że wymagane jest 84. A w to, że Verva coś daje nie wierzę. Gdy była testowana w samochodach to nawet przy 100 konnym silniku Pandy HP100 nic nie dała, a pomiary robiono na hamowni.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotrek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Pon 21:35, 31 Gru 2007    Temat postu:

paliwo verva daje trochę spontaniczne zareagowanie silnika na dodanie gazu silnik jest zrywniejszy Smile ale tego paliwa nie powinno się stosować na co dzień Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mangus
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 22:14, 31 Gru 2007    Temat postu:

Oglądałem pewien program gdzie sprawdzali jak działo to lepsze paliwo [Shel V-Power]. I doszli do wniosku, że im większa moc silnika tym to paliwo daje więcej... Robili badania na hamowni... Więc nie sądze żeby to paliwo dało coś w Jawie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Johnny Moped
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 10:09, 01 Sty 2008    Temat postu:

1. Jest niezly, ja go stosuje Wink
2. Nie jest potrzebny (wg. mnie)
3. Chyba masz racje, ja sie nigdy nad tym nie zastanawialem... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Quba1990
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kępice

PostWysłany: Wto 11:39, 01 Sty 2008    Temat postu:

ale nie porownujmy silnika samochodu o kilkukrotnie wiekszej pojemnosci do silnika jawki. To jest podobnie jak z gazem. Mieszkam w malej miejscowosci i jak moj tato tankuje swoj samochod u nas w miasteczku , a za jakis czas zatankuje np w Slupsku (wieksze miasto od mojego : ) ) to jest niesamowita roznica. Kombi ma 75 KM , a widac przepasc. Samochod dostaje skrzydel. A to wszystko dla tego ze tu jest inny dostawca i yu inny. Tak samo z benzyna, jedni stawiaja na ilosc, inni na jakosc. A w pojezdzie o takiej malej pojemnosci naprawde mozna to odczuc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Johnny Moped
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 11:44, 01 Sty 2008    Temat postu:

Ale jesli kupujesz na stacji orlenu w pizdziwolce i na stacji orlenu w warszawie to teoretycznie paliwo powinno byc tej samej jakosci...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Quba1990
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kępice

PostWysłany: Wto 11:58, 01 Sty 2008    Temat postu:

ale oni porownuja Verve, Shel i cos tam ejszce. To nie to samo

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mangus
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 12:01, 01 Sty 2008    Temat postu:

Jak to nie to samo? Sa produkowane przez różne firmy ale ilość oktanów mają taka samą: 100 Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Quba1990
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kępice

PostWysłany: Wto 12:05, 01 Sty 2008    Temat postu:

to tak jak hmmm
Pepsi
CocaCola
HOOP Cola

wszystko czarne i wszystko rozne : )
normalne ze sa paliwa slabszej jakosci.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BLASTER
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski

PostWysłany: Wto 12:31, 01 Sty 2008    Temat postu:

Nie no wiadomo,że ścigacza to verva nie zrobi ale może to autosugestia,a może ta 95 taka ciulowata co do stopnia sprężania to nie jest to przypadkiem 9:1,2 ? tak w instrukcji pisze,co do oleju to na temat mixolu tyle się nasłuchałem,że przestałem lać to dziadostwo,a co do mieszanki w lecie czy zimie (no jesieni) gdzie temperatury wachają się koło 0 stopni to instynktownie daje mniej oleju wiadomo zimne powietrze lepiej chłodzi,natomiast w lecie kiedy mamy 35 stopni w cieniu daje wiecej bo wtedy silnik sie gotuje zwlaszcza w kaczce gdzie jest obudowany...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mandos
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Wto 13:35, 01 Sty 2008    Temat postu:

9,2 to geometryczny stopień kompresji, rzeczywisty wynosi około 6,5.
Zbyt dużo oleju tez nie jest za dobre. Zdziwicie się, ale może doprowadzić do zapiekania pierścieni, a to z kolei do szybszego zużycia silnika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 23:19, 01 Sty 2008    Temat postu:

Dużo mitów, mało faktów...
paliwa 98+ oktanow nie zrobia z silnika jawki czegos 2x lepszego. Zwykle roznica nie jest odczuwalna. Natomiast odczuwalne jest mocniejsze nagrzewanie sie silnika

Silnik jawki jest na tyle malo wymagajacy, ze pojedzie na jakimkolwiek oleju (pomijajac nagar itp). Chociaz na dobrym oleju silnik moze sie mniej grzac (co w jawkowych silnikach jest wazne). Ja osobiscie traktuje jawke jako motor dla zabawy, bo normalnie jezdze czyms innym, dlatego testuje na niej rozne ciekawe rzeczy. Jezdze na oleju silnikowym z 4T, na zuzytym oleju z czegokolwiek i jak narazie nie widze ujemnych skutkow poza nagarem i kopceniem.

Stopien sprezania a cisnienie sprezania to sa dwie rozne rzeczy!

Do jawki polecam dobra bene 95 i miksol, ewentualnie jesli chcemy doplacic to orlen polsyntetyczny, albo syntetyk w stylu castrol actevo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piątal
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 600
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Śro 10:31, 02 Sty 2008    Temat postu:

Widziałem jak na TVN turbo testowali benzynę na motorze sportowym (nie pamiętam dobrze, ale chyba coś koło 160KM).
Naprawdę odczuwalna różnica (rzędu 2ch-3ch KM) była dopiero jak nalali benzyny wyścigowej za kilkadziesiąt zł za litr. Policzcie sobie jaki to jest procent mocy.
Jeśli paliwo 98+ da jawce 0,01KM więcej, to będzie dobrze ;]

Gratulacje dla mistrzów, którzy widzą różnicę w "żwawości" jawki ;P (PLACEBO i tyle ;] )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BLASTER
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski

PostWysłany: Śro 15:13, 02 Sty 2008    Temat postu:

Nie no fakt faktem i to już potwierdzonym,na innej stacji zalałem 95+orlenowski syntetyk i śmiga tak samo Very Happy
A silnik jawki jest naprawde unikalną konstrukcją i dobrze Very Happy
Te silniczki są fajne i ciekawe konstrukcyjnie, ja osobiście nie widziałem motorku w którym jedynke wrzucasz do góry Very Happy
Co do paliw typu shel v power,verwa chodzi mi teraz o diesla gdyż mam forda fieste 1,8D wolnossący i po verwie gum też raczej nie paliła wydaje mi się,że te super paliwa na naszych stacjach to takie złudzenie dla samopoczucia i obciązenie portfela Wink
Wracając do jawki to też się z tym zgodze,że za dużo oleju to też nie zdrowe dla silnika,również jeżeli chodzi o olej no to wole dopłacić 3 zeta za półsyntetyk niż lać mixol,może to zawsze mniej nagaru.
Kumpel leje syntetyk (też do jawki tylko 23p) 30 ileś zeta za litr to jest dopiero przesada,a i tak moja kaczka go bierze Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin