Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maliniak
Częsty bywalec

Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gałków Mały
|
Wysłany: Pią 19:03, 27 Lis 2009 Temat postu: wsk |
|
|
Ogladałem ostatnio legędy prl i był program o wsk z pietrowym układem cylindrów. Jak to zostało skonstruowane?
http://www.youtube.com/watch?v=-xlTCk5Wx9o
a ogólnie to fajny dzwiek na ta wsk jak jawa ts 350
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
bergu
Wymiatacz

Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 651
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Pią 20:08, 27 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
też to widziałem i tak samo jak ty się nad tym zastanawiam , może to idzie na jednym wale a płoki są ze sobą [link widoczny dla zalogowanych] ? niewiem czekamy aż sie ktoś inny wypowie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bergu dnia Pią 13:08, 30 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
sniiKe
Wymiatacz

Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Drawski Młyn [wlkp]
|
Wysłany: Pią 20:37, 27 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Widziałem plany tego, ale jak na tvn turbo zobaczyłem to było O.o.
Najlepsze jest te, że tłoki są zwrócone denkami do siebie i są na 1 korbowodzie xD.
No i salej 2-suw
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Piotrek
Wymiatacz

Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 1503
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Pią 21:08, 27 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Wynika z tego że muszą być dwa wały na pewno są one w jakiś sposób połączone. Przyznam że dość ciekawy silnik.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Piotrek dnia Pią 21:09, 27 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
gerwazy200
Początkujący

Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany: Pią 21:31, 27 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
dolny tłok ma orginalne mocowanie tak jak wszystkie silniki gurny ma 2 korbowody zamocowane co ciekawe po bokach [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez gerwazy200 dnia Pią 21:32, 27 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
zuzia
Wymiatacz

Dołączył: 24 Gru 2007
Posty: 1564
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Pią 22:22, 27 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Poczytajcie sobie tutaj: [link widoczny dla zalogowanych]
Tutaj autor tego silnika mówi trochę o WSK: [link widoczny dla zalogowanych]
Dobry jest
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ziomal199412
Wymiatacz

Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Sob 13:55, 28 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Też to oglądałem. Był jeszcze któregoś razu odcinek o WFM-kach i MZ ETZ-ach.
A tak myślę,że może te 2 wały są niezależne od siebie, i dopiero w skrzyni się łączą. Nie wiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
qziok
Częsty bywalec

Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 258
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chęciny
|
Wysłany: Sob 13:58, 28 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
oj widzę ze nikt nie trafił w 10 ale blisko był sniiKe ... trochę mnie nie było, a teraz jak widzę mój ulubiony temat... silniki
konstrukcja w swojej prostocie jest trudna do wykonania już tłumaczę:
do normalnego tłoka przymocowany jest sworzeń na którym jest identyczny tłok (idealnie wycentrowany) i przymocowany też górną częścią. coś takiego )--(
na oryginalny cylinder nałożona jest przegroda przez która przechodzi właśnie sworzeń łączący tłoki i tu jest trudność, jak to uszczelnić? może jakąś mosiężną tuleją?
dalej nałożony jest oryginalny cylinder identyczny jak ten na dole tylko do góry nogami i na to własna dorabiana głowica
miejsce pod tłokiem u góry pełni rodzaj komory korbowej
trzeba jeszcze tylko dorobić 2 gniazda na świece
mogę tłumaczyć dalej jak ktoś ma wątpliwości bo nie wiem czy zrozumiale wytłumaczyłem
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez qziok dnia Sob 14:01, 28 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
maliniak
Częsty bywalec

Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gałków Mały
|
Wysłany: Nie 18:28, 29 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
własnie ten silnik jest zagatka która wymyslili polacy i dlatego nikt tego rozgrysc nie moze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Lukasz1207
Częsty bywalec

Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poniatowa
|
Wysłany: Nie 20:52, 29 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
mam pytanie co to dało czy ma to więcej mocy niż standardowy silnik dwu-cylindrowy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Siasin
Wymiatacz

Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 452
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: Nie 21:24, 29 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | czy ma to więcej mocy niż standardowy silnik dwu-cylindrowy
|
A standard był dwu cylindrowy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wojta1
Częsty bywalec

Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chybie
|
Wysłany: Nie 23:31, 29 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
A ja dodaje rysunek jak to mniej więcej wygląda (nie ja rysowałem )
Ciekawe jakby miała się równać z jawą 350, czy osiągi były by zbliżone do siebie
A jawa 50 z piętrowym silnikiem to by był szał ciał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
galakty
Wymiatacz

Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 682
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 6:30, 30 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
qzioka wogole nie zrozumialem ale z pomoca przybyl nam wojta1, dzieki za rysunek
Ta dorabiana glowica musi byc dosyc wytrzymala zeby z 2 stron wytrzymac wybuchy... Tylko polak mogl cos takiego wymyslec
PS. Skoro w WSK sie dalo czemu w jawie 50 nie? Wszystko jest mozliwe, ale sa rzeczy trudniejsze do wykonania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
snikers1991
Wymiatacz

Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1516
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: wodzisław śląski// MZ ETZ 251
|
Wysłany: Pon 12:37, 30 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
ciekawe gdzie chcesz ten 2 cylinder dac ? chyba ze bd sie poruszac tylko na tylnik kole ;p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
galakty
Wymiatacz

Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 682
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 12:43, 30 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Czyli wychodzi na to ze gdy w jednym cylindrze nastepuje zaplon mieszanki to do drugiego dopiero naplywa mieszanka i na odwrot?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|