Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skineahd-ogar200
Wymiatacz

Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Nie 15:39, 03 Cze 2007 Temat postu: zapłon |
|
|
witajcie po długiej bez awaryjnosci lecz czas dogania nas:P jak to bywa z silnikami jawki cos się popsuć musi i tak też sie stało , przestawił sie zapłon problem w tym ze ja nie umiem ustawiać zapłonu, znalazłem juz opis kojota jak ustawić zapłon ,,no to tak. sciaga sie iskrownik delikatnie wczesniej odpinamy kabelki. jak juz widac magneto same to na jego obwodzie jest ZNAK (taka kreska lub kropeczka), i znak jest takze na obudowie silnika. Jak juz magneto odkrecimy zeby sie dalo obracac to ustawiamy zaplon tak by kreska na magnecie lekko byla dalej niz kreska na obudowie (niestety juz nie pamietam czy ma byc kreska magneta bardziej u gory czy na dole ale ma byc odwrotnie ustawiony do ruchu walu. potem skrecamy podpinamy i ustawiamy jeszcze raz ( jak trzeba ) przerywacz. odkrecamy srubke od przerywacza i robimy MIKROSKOPIJNA przerwe. skrecamy i podpinamy co tam jeszcze zostalo i koniec. ;]" i mam pytanie czy czegoś ni epominął? i 2pytanie to co zakupic bo np zakupie platynki i kondesator żeby mieć juz spokój na przyszłość bo to grosze kosztuje a nie zaszkodzi jak nowe wstawie, i co proponujecie dokupić z gór. dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
cieply-kc
Wymiatacz

Dołączył: 18 Maj 2007
Posty: 723
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 4/5
|
Wysłany: Wto 16:21, 05 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
ale czy chodzi ci o przerywacz czy ustawienie calego zaplonu(z podstawka na której sie to trzyma)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
skineahd-ogar200
Wymiatacz

Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Wto 19:54, 05 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
o wszystko
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dawidek
Częsty bywalec

Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: SANDOMIERZ
|
Wysłany: Wto 20:09, 05 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
no wlasnie ja nie moge ustawic tak aby na gmp platynki byly rozwarte na max a nie potem pp gmp
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mandos
Wymiatacz

Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Wto 20:21, 05 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Trzeba zdjąć głowicę, ustawić tłok w GMP- Górny Martwy Punkt, czyli tłok wysunięty najbardziej "do przodu". Tutaj przerwa na przerywaczu(platynkach) powinna wynosić 0,4mm. Następnie obracamy wałem w przeciwnym kierunku niż wał normalnie się kręci a między platynki przerywacza wkładamy szczelinomierz 0,05mm albo bibułkę do papierosów i obracamy wałem tak długo aż szczelinomierz lub bibułka będzie się wysuwała z lekkim oporem. Wtedy sprawdzamy (suwmiarką) o ile tłok wsunął się do cylindra. To jest właśnie wyprzedzenie zapłonu. Dla silników zdławionych wyprzedzenie zapłonu to 1,2-1,5mm, dla odblokowanych 1,8 - 2,0mm. Jeżeli nie mieścimy się w tych granicach to obracamy iskrownikiem tak, aby ustawić odpowiednie wyprzedzenie zaplonu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|