Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jawek 50
Wymiatacz

Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Poddębice
|
Wysłany: Nie 11:45, 26 Wrz 2010 Temat postu: Światło 6V, ładowanie i kierunkowskazy 12V |
|
|
Witam.
Od jakiegoś czasu nurtowało mnie pytanie czy można by w Jawce zrobić instalację typu: światło reflektora 6V a ładowanie i kierunkowskazy 12V.
Co byśmy zyskali w ten sposób??
Z pewnością mocniejsze światło z przodu, możliwość podłączenia elektronicznego przerywacza kierunkowskazów chociażby od skutera a z tym wiąże się to że możemy założyć żarówki słabszej mocy np. 2x5W lub 2x10W.
To są plusy ale mniej pocieszna jest wiadomość że trzeba pobawić się z iskrownikiem i wmontować 4 cewkę, bez której instalacja nie zadziała.
To tyle ode mnie Oto schemat instalacji:
Jeśli coś by się nie zgadzało to piszcie, zobaczymy co da się zrobić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
bergu
Wymiatacz

Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 651
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Nie 11:59, 26 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
jak widzisz tam są 4 [link widoczny dla zalogowanych] 2 są połaczone ze sobą i dają 12v
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bergu dnia Czw 11:52, 29 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jawek 50
Wymiatacz

Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Poddębice
|
Wysłany: Nie 12:02, 26 Wrz 2010 Temat postu: Re: Światło 6V, ładowanie i kierunkowskazy 12V |
|
|
Przeczytałeś w ogóle post czy tylko spojrzałeś na schemat?
jawek 50 napisał: | mniej pocieszna jest wiadomość że trzeba pobawić się z iskrownikiem i wmontować 4 cewkę, bez której instalacja nie zadziała.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jawek 50 dnia Nie 12:03, 26 Wrz 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
plusminus
Moderator

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Nie 12:12, 26 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Czy aby na pewno jest dobrze rozwiązana cewka zapłonowa(NN) ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jawek 50
Wymiatacz

Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Poddębice
|
Wysłany: Nie 12:14, 26 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Zapłon jest praktycznie tak samo tyle że masa idzie kablem a nie przez ramę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
lisekilt
Bywalec

Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Czw 17:21, 30 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
A ja mam pytanie. Jak wsadzic tą czwartą cewke ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jawek 50
Wymiatacz

Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Poddębice
|
Wysłany: Czw 19:31, 30 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
W moim przypadku część czerwona jest mniej więcej odcięta, a w zieloną należy wkręcić śrubkę żeby było jak iskrownik przykręcić
Znalazłem minus tej instalacji, ale to opcjonalnie jeżeli ma ktoś obrotomierz.
Masa motoru powinna być połączona z masą cewki zapłonowej inaczej żaden obrotomierz nie będzie działał. Trzeba by zostawić zapłon tak jak był wcześniej. Nie powinno to w niczym przeszkadzać w działaniu prądu ładowania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|