Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
diobek12
Początkujący
Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 10:07, 06 Maj 2011 Temat postu: Światła Jawa 50 |
|
|
Witam. Chciałbym się dowiedzieć jak podłaczyć te wszystkie kable ,zeby działały mi światła w Jawie..
Proszę o wytłumacznie na ,,chłopski rozum" nie znam sie na elektryce...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Pią 12:38, 06 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Do każdej żarówki musisz podłączyć prąd i masę (+ i -), prąd bierzesz z prądnicy przy silniku, kabel który idzie od połączonych 2 cewek (tzw świetlnych, poznasz po tym że se połączone, trzecia idzie do zasilania zapłonu). Ten kabel powinieneś puścić przez stacyjkę i podłączyć tak żeby zasilanie wracało ze stacyjki na przednią i tylną lampę po odpowiednim przekręceniu, podłączasz kable od stacyjki do świateł. Teraz minus, możesz podłączyć w każdej lampie przewód pod masę, czyli jakiś kawałek ramy, błotnika ale musi być dobre przewodzenie czyli troszkę farbę w miejscu styku trzeba zedrzeć, albo druga opcja to pociągnięcie kabla minusowego i podłączenie go do obudowy silnika (bezpieczniejsze i pewniejsze). Ogólnie poszukaj na forum schematu, weź miernik napięcia bądź zwykłą kontrolkę (jakąś żarówkę) i myśl. Żeby żarówka świeciła musi być podłączony prąd i masa, jeśli nie świeci to czegoś brakuje, ot tyle
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jakubas101
Wymiatacz
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 778
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Okolice Grudziądza
|
Wysłany: Pią 16:55, 06 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
w Jawce nie ma plusa i minusa. Napięcie jest generowane z cewek więc prąd nie jest stały tylko przemienny. Ale to i tak mniejsza o to, bez znaczenia dla żarówek. Inaczej jeśli chciałbyś zrobić LEDy to wtedy mostek. Najprościej mówiąc zrób dwie żarówki równolegle i przerwij stacyjką. Jeśli nie rozumiesz ani mnie ani moskita to wal śmiało mogę Ci to narysować. Tylko nie koniecznie dzisiaj bo piszę z komórki a nie mam painta.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Pią 18:50, 06 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
fakt, magnes stały w środku, brak komutatora ale na początku zaznaczyłem "prąd i masę" a w nawiasie + i - żeby mało kumaty zrozumiał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Adrianek
Wymiatacz
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Pią 19:09, 06 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Na forum jest schemat od jawy i od ogara. Różni się odcięciem zapłonu; dla ogara= zwarcie dla jawki= wyłączenie obwodu.
Widze, że nawet nie chciało ci się zajrzeć do opcji "szukaj", z racji tego, że nie masz ani jednego tematu przeczytanego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AmaSoft
Moderator
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Żabieniec [Maz.]
|
Wysłany: Pią 20:08, 06 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Adrianek racja, nie chce się nikomu szukać tylko lepiej się zapytać i mieć na tacy podane.
Schemat jest na forum, podłącz wszystko jak na schemacie i będzie świecić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|