Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ENZO
Bywalec

Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5
|
Wysłany: Pią 12:39, 27 Mar 2009 Temat postu: regulator napięcia |
|
|
elo jak bym podpioł 3 cewki pod regulator napięcia z mz (6v) to ładowało by mi to akumulator? czy niemusiał bym zakładac jakiś mostków czy innych elektronik?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
pks100
Moderator

Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Pią 14:18, 27 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Regulator prawie nic Ci nie da i nadal musisz zastosowac mostek prostowniczy. Regulator ma za zadanie zapewnic zawsze jeden a ten sam, lub przynajmniej podobny poziom ladownia akumulatora, tak aby nie otrzymywal za wysokiego napiecia czy pradu, tak samo za niskiego. Tylko nie wyklucza to zastosownia mostka prostowniczego. Sa jednak uklady ktore zarowno stabilizuja, jak i prostuja prad. Czasem maja nawet przerywacz kierunkow, czy przy okazji modul zaplonowy. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ENZO
Bywalec

Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5
|
Wysłany: Wto 6:23, 31 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
ale w jawie 350 kolegi niema mostka wiem ze tam jest alternator ale... czy coś by sie psuło gdybym zamontował to bez mostka? czy aku by sie ładowało?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pks100
Moderator

Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Pią 12:31, 03 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
ENZO napisał: | ale w jawie 350 kolegi niema mostka wiem ze tam jest alternator ale... czy coś by sie psuło gdybym zamontował to bez mostka? czy aku by sie ładowało? |
Kur*** a wiesz, ze alternator daje od razu prad staly, a nie jak pradnica w Jawce 50 prad zmienny?! Jak chcesz to sobie tak podlacz, a zobaczysz jak akumulator nie tylko nie bedzie sie ladowal a poprostu pierdol**. pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
brodwars
Nowy

Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Nie 12:17, 12 Cze 2011 Temat postu: regulator napiecia jawa ogar |
|
|
witam najpierw prostujemy napięcie napięcie wyjsciowe z cewek do wartości napięcia stałego musimy odłączyć masy cewek od stojana !!!! po podłączeniu uzwojeń cewek do prostownika (mostka prostowniczego) 4 A wraz z radiatorem obojętnym elektrycznie podpinamy własnoręcznie wykonany regulator napięcia ja doświadczanie zastosowałem układ stabilizatora na l78s75cv czyli scalony stabilizator napięcia o wartości 7.5 volta proste co? stabilizator steruje tranzystorem mocy powiedzmy serii 2n3055 pod regulator podpinamy na sztywno oświetlenie i wyprowadzamy przewód do ładowania akku oczywiście 6v pozdrawiam .
p.s. zmodernizowanie zapłonu na zapłon bateryjny w silniczku jawki czy ogara200 spowodowało że nie muszę się nakopać tyle co przedtem .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pks100
Moderator

Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Nie 12:24, 12 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Po pierwsze temat jest troszkę archiwalny. Jeżeli chodzi o stabilizator w Jawce nie ma on racji bytu, gdyż występują w nim za duże straty a prądnica jest za słaba. Praktyka pokazuje, że akumulator jest stale niedoładowany co skutkuje jego stopniowym zasiarczeniem. Pozdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|