Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roker
Bywalec
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 13:24, 05 Paź 2008 Temat postu: Ratuku, nie mam iskry !! |
|
|
Witam Was
Mam jawke 50 mustang, wczoraj skończyłem remontować silnik, motorek odpalił bez problemu. Pojeździłem po osiedlu i mi zgasł. Wykręciłem świece i okazało się że nie ma iskry. Sprawdziłem podłączenie cewki wysokiego napięcia- ok, wymieniłem cewkę (odpowiedzialną za iskrę) w iskrowniku na nową, kondensator kupiłem nowy, przerywacz wg. mnie nie zwiera się z masą, włącznik w lampie jest ok. Ręce mi opadają co może być jeszcze nie tak??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
jarzomb16
Częsty bywalec
Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany: Nie 15:00, 05 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
a cewke pod bakiem sprawdzałes .Może świeca padła
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
roker
Bywalec
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 15:27, 05 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Sprawdzałem kabelki się odłączyły . Podłączyłem je wrzuciłem jawkę na bieg pcham do przodu i iskry nie ma, nie wyłączyłem biegu i cofam ją, i podczas tego manewru pokazała się iskra. O co w tym chodzi?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jarzomb16
Częsty bywalec
Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany: Nie 15:34, 05 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
skąd wiesz że sie pokazała jak cofałes
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
roker
Bywalec
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 15:41, 05 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Jak cofałem coś błysnęło, zainteresowało mnie to i zacząłem pchać motorek do przodu i do tyłu i jak pchałem do tyłu była iskra jak do przodu nie było, mogłem odwrotnie podłączyć cewkę butelkową?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez roker dnia Nie 15:46, 05 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
jarzomb16
Częsty bywalec
Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany: Nie 17:25, 05 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
hehehe fajny defekt możesz spróbować podlączyc odwrotnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
roker
Bywalec
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 17:40, 05 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Podłączyłem odwrotnie i w ogóle nie ma iskry . Nie mam pojęcia co jest. To są przecież dwie cewki na krzyż, kondensator i przerywacz a ja sobie z tym rady nie mogę dać. Macie jeszcze jakieś sugestie?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez roker dnia Nie 17:42, 05 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
dzonas3
Bywalec
Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Nie 17:46, 05 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
skoro iskra pokazuje sie jak pchasz do tyłu to ustaw zapłon
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
roker
Bywalec
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 17:58, 05 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Ustawiony około 2 mm przed gmp. Dalej nic.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jarzomb16
Częsty bywalec
Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany: Nie 18:02, 05 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
to pewnie masz źle ustawioną przerwe na platynkach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
roker
Bywalec
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 18:15, 05 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Przed chwilą byłem znowu przy jawce, przerwa na palatynkach wynosi około 0.5mm i przetarte są papierem ściernym o ziarnistości 200. Iskry nadal nie ma. Co za upierdliwa maszyna...
Chyba kupię nowy iskrownik. Wyeliminuję w ten sposób parę potencjalnych przyczyn niesprawności.
Na dworze pada deszcz, powietrze jest wilgotne i może cewka dostaje przebicia, taka pogoda może mieć z tym coś wspólnego?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez roker dnia Nie 18:27, 05 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
patryk18
Wymiatacz
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 19:10, 05 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
pogada raczej niem nic wspulnego z tym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jarzomb16
Częsty bywalec
Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany: Nie 19:18, 05 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
a spróbuj z innym kondkiem może ten nowy jest trefny ja też kiedyś kupiłem nowy kondek i okazał się trafiony
A i ustaw jeszcze przerwe na 0.4mm najlepiej szczelinomierzem
Tu masz jeszcze link co i jak dokładnie [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jarzomb16 dnia Nie 19:23, 05 Paź 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
roker
Bywalec
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 19:24, 05 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Zobaczę jutro dzisiaj trochę ciemno jest a światła nie mam w kanciapie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 20:52, 05 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Nie ma co dawać zarabiać ludziom na iskrownikach.
1) Zacznij od tego, że sprawdzisz napięcie na cewce zapłonowej (przy iskrowniku). Odłączasz kabelek cewka-> platynki i przykladasz jeden styk miernika, drugi zaś do masy, sam miernik nastawiasz na prąd zmienny i zaczynasz kopać kopnikiem. Powinno być ok 8V, aczkolwiek może być więcej. Jeśli jest mniej niż 6V, to cewka nieteges. Może być za blisko magneta
2)Jeśli napięcie jest, to kręcisz ponownie silnikiem i sprawdzasz czy pojawiają się iskry na platynkach. Jeśli nie, odepnij przewód platynki-> cewka i próbuj ponownie. Jeśli pojawią się iskry, to jest problem gdzieś przy cewce butelkowej (przetarty przewód, przebicie na uzwojeniu), a jeśli dalej brak odnak życia, to wymień kondensator (zakładam, że przerwa ustawiona jest dobrze). UWAGA! wyczyść dokladnie mocowanie kondensatora, bo często tam jest olej i nie chce przewodzić. Możesz również lekko przytknąć przewód platynki-> cewka do masy i kopnąć. Powinno na końcu przewodu iskrzyć
3)Sprawdź włącznik- mógł się rozsypać. Odepnij przewód idący od włącznika do zacisku cewki butelkowej(czarny). Łączy on się z przewodem z iskrownika na zacisku, odłącz tylko przewód od włącznika. Jeśli pojawi się iskra na świecy- sprawdź włącznik.
3)Sprawdź połączenie drugiego zacisku cewki butelkowej do masy
4)Wykombinuj drugie koło magnesowe, bo mogło się rozmagnesować- całkiem możliwa opcja, zwłaszcza po remoncie. Mimo wszystko nie powinien dawać iskry na lewych obrotach, także szukaj gdzieś koło platynek i krzywki.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez macq dnia Nie 20:55, 05 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|