Puchnące magneto i słabe światła?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mac
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 14:04, 05 Lip 2009    Temat postu: Puchnące magneto i słabe światła?

Mam nowe okablowanie, porobione na wsówki, na lutowania i dobrze zaizolowane. Gdy odpalam Jawę po kilkunastu godzinach postoju, pali od lekkiego kopa i światła są mocne. Gry przejade kawałek w trasie, światła słabną. Żarówka się pali, ale jak padająca latarka.

Mam dolną cewkę w magnecie nową, nrzykręciłem ją na oko. Czy może być tak, że po dłuższej jeździe magneto się grzeje, i puchnie, przybliżając się do cewki, dotykając jej i dlatego mam słabe światło (jade wtedy pewnie na jednej cewce)?.

No nic innego nie przychodzi mi do głowy, że po przejechaniu 1km, światło napier*ala jak szperacz w Niwie, po 15 km pali się słabo, po 50 km nie pali się wogóle, a po 45-cio minutowym postoju pali się mocno.
Nie ogarniam...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR



Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Polszy :)

PostWysłany: Nie 15:10, 05 Lip 2009    Temat postu:

Ewidentnie cos z cewkami swietlnymi albo ktorys z przewodow "przyszczypany";
Objawy wskazuja, ze miedzy zwojami cewki po dluzszej pracy silnika cos zaczyna sie niepokojacego dziac. Wymien cewki, albo na probe podlacz zaplonowa do swiatel a swietlne na zaplon; z kopa moze nie zapali ale na pych powinna. Jesli nawet sie nie odezwie,to znakiem tego cos z nie tak z cewkami.
A nie uszkodziles nigdzie lakieru na zwojach?

Edit:
Sprawdzic jeszcze mozesz po przejechaniu kilku kilometrow czy cewki sie nie grzeja...
Bo naprawde, wykluczone jest, aby magneto "puchlo"...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MiNiŚ dnia Nie 15:20, 05 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mac
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 18:15, 05 Lip 2009    Temat postu:

Podłączenie kabla mam do cewki górnej. Dolna jest nowa, i moim zdaniem to ona nawala jeżeli już. Moge spróbować podłączyć starą, ale ona jest jakoś dziwnie pokopcona.

Górna wydaje się, że powinna być w porządku. Przecież światła na jakimś prądzie świecą...

Edit: Odizolowałem cewki od kartera, bo zobaczyłęm na nim dziwne ślady, jakby odcisk cewek, ale się nie dotykają... I światła działają. Dziwne, nie ogarniam tego, ale kawałek taśmy izolki między cewką a karterem załatwił sprawę.
Pozdrawiam,
Mac


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mac dnia Pon 19:22, 06 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Wto 10:51, 07 Lip 2009    Temat postu:

Tzn. odizolowałeś cewkę od masy?! Elektryka to bardzo trudna sprawa i rządzi się swoimi prawami, więc tu wszystko jest możliwe. Dla sprostowania jest jeszcze zjawisko rozciągania się wałków wzdłużnie, dotyczy to też wału korbowego, który przesuwa się na czopach, a tłok go centruje. Jeżeli cewka była na tyle blisko i pechowo ustawiona a wał z kiepskich materiałów jest możłiwość otarcia się tych dwóch pechowych elementów. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
RaceKing1
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mirsk/Gryfów Śląski

PostWysłany: Wto 12:23, 07 Lip 2009    Temat postu:

ja cały czas mam bardzo słabe światła...Próbowałem różnych rzeczy i cały czas to samo,przyzwyczaiłem się,po nocach raczej nie jeżdzę,a w dzień to zawsze jakieś światła są Wink Pozdrawiam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mac
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 13:57, 07 Lip 2009    Temat postu:

Szczerze mówiąc, to nie wiem co było przyczyną, bo i odizolowałem cewke od masy (ale tylko od karteru, bo oczywiście połączenie z masą jest tam gdzie ma być) i lekko odsunąłem tą nową od magneta, było niebiezpiecznie blisko. Pomogło. Co było przyczyną? Nie wiem...

Chyba jednak zostanie na tym, że:
Cytat:
Elektryka to bardzo trudna sprawa i rządzi się swoimi prawami

I tyle:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
RaceKing1
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mirsk/Gryfów Śląski

PostWysłany: Wto 18:25, 07 Lip 2009    Temat postu:

czekajcie,bo ja czegoś nie rozumiem... Jak mam instalacje 6V to jak dam żarówki z przodu i z tyłu po 12V to będzie lepiej świeciło?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Wto 19:43, 07 Lip 2009    Temat postu:

RaceKing1 napisał:
czekajcie,bo ja czegoś nie rozumiem... Jak mam instalacje 6V to jak dam żarówki z przodu i z tyłu po 12V to będzie lepiej świeciło?


Nie.... wręcz przeciwnie....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin