Przeróbka zapłonu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bergu
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 651
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pią 21:50, 13 Lis 2009    Temat postu: Przeróbka zapłonu

Czy ktoś wie lub zrobił w jawce japłon bez stykowy ? Chciałbym wywalić platynki i [link widoczny dla zalogowanych] bo ostatnio mnie zawodzą, szukałem po internecie ale nic ciekawego nie znalazłem.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bergu dnia Pią 13:43, 30 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yookez
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kąty walichnowskie

PostWysłany: Sob 14:49, 14 Lis 2009    Temat postu:

mój kolega zrobił zapłon bateryjny
I co z tego wynika? Ostrzeżenie słowne za offtop.
~macq


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 16:25, 14 Lis 2009    Temat postu:

zapłon bateryjny to nie to samo co bezstykowy. babetta miała bezstykowy, lecz ciężko dostać cały aparat i moduł. Czujniki z innych motocykli są dostosowane pod typowe magneto, nie wirnik, zatem dużo z tym modów. Pewnie powiesz, że leje wodę- tak, leję, ale mam inną propozycję. Zostaw styki przerywacza, wywal kondensator i stwórz układ na tyrystorach (bądź tranzystorach przy bateryjnym). W tuningu mechanicznym (albo elektryce) dawałem schemat i opis jak mniejwięcej to zrobić. Plusy takiego rozwiązania to stabilna iskra, minusem może być konieczność częstego czyszczenia styków z racji niepłynięcia prądu samooczyszczającego styki. Wady tej nie mają niektóre układy sprzedawane np na allegro. Taka 'skrzyneczka' kosztuje ok 40zł, montujesz to zgodnie ze schematem dołączonym zwykle do układu i cieszysz się jazdą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bergu
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 651
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Sob 20:51, 14 Lis 2009    Temat postu:

tak widziałem [link widoczny dla zalogowanych] tyrysrowego zapłonu ale zwątpiłem z konieczności przewijania cewki na 6000 zwoi 0.15 mm drutem

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bergu dnia Pią 13:41, 30 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin