Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
patalolo
Częsty bywalec
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 239
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: zabrze
|
Wysłany: Czw 21:20, 30 Lip 2009 Temat postu: przerobienie instalacji ogar 200 6V aku |
|
|
witam od jakiegoś czasu siedzę sobie w piwnicy i myślę jak zrobić tanio szybko instalacje na akumulator 6Y no i wymyśliłem to już jest sprawdzone i wszystko jest ok a tak ogóle to pomógł mi znajomy stary elektronik więc zacznę od schematu
[link widoczny dla zalogowanych]
więc trzeba kupić tylko parę elementów a zatem
-dioda zenera 7,5V
-LM 317
-rezystor 13om
-tranzystor 2N3055
-mostek prostowniczy
a więc zrobiłem to tak napisze krok po kroku
1.odizolowałem cewki w silniku i odlutowałem je od siebie i przylutowałem do nich kabel obłożyłem kartonikiem i dobrze zaizolowałem
2.podłączyłem te cewki ze sobą szeregowo
3.z jednej i drugiej strony kabla cewek założyłem końcówkę i obydwie podleczyłem do mostka prostowniczego
4.z mostka prostowniczego o biegunie + wy szlem sobie przewodem do lm317 i podleczyłem z biegunem c z tranzystorem po lm317 podleczyłem tranzystor biegun potem dałem rezystor po rezystorze podłączyłem tranzystor biegun e no i do akumulatora
5.z drugiego bieguna mostka wyszyłem na diodę zenera diodę zenera podłączyłem z Lm tak jak jest to na schemacie potem na akumulator i na koniec podpinamy się do akumulatora 2 kablami i mamy świetne ładowanie aku bez zmieniania cewek ani przewijania pamiętaj jak wyjdziesz z akumulatora to masz 2 przewody i można zawsze założyć tam jakiś bezpieczni czek kierunkowskazy co tylko będziesz chciał
Mam nadzieje że pomogłem doceń to
Post został pochwalony 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
galakty
Wymiatacz
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 682
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 6:24, 31 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Ogolnie pomysl to juz byl... Z tymi cewkami jako ladowanie wystarczy sprostowac i masz prad staly
Ale dobrze ze podales schemat, jak dziala to dobrze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
patalolo
Częsty bywalec
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 239
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: zabrze
|
Wysłany: Pią 9:41, 31 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
ja tylko opisałem jak zrobić łatwo i prosto ładowanie aku 6V a na 6V chyba nie było
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pionek200
Początkujący
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lębork
|
Wysłany: Czw 21:49, 18 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
sory ze odswiezam a ja z takim zapytaniem chce przerobic instalacje na 12v
czy to zrobic tak samo jak jest opisane wyzej
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pionek200 dnia Czw 22:26, 18 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Pią 7:55, 19 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Szkoda, że wcześniej tego tutka nie znalazłem, bo jest śmieszny!! Zaprezentowany układ LM317 ma maksymalny prąd wyjściowy 1,5A co daje 9W a cewki mają ponad 20W!! Stabilizator się po prostu spali... poza tym co znaczy rezystor?! Obojętnie jaki?! To możliwe, bo tranzystor może spełniać rolę płynnego regulatora... Nie zmienia to faktu, że układ nie pociągnie tego wszystkiego, stabilizator jest za mało wydajny, poza tym na światłach układ nie będzie ładowany... Co do instalacji 12V jest ta sama sytuacja, choć tu będziemy mieli 18W i tak tego wszystkiego stabilizator nie pociągnie... Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pionek200
Początkujący
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lębork
|
Wysłany: Pią 12:35, 19 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
czyli ni da rida bo ja chciałem miec konkretne swiatło
;d na h4 conajmniej ale jak nie dam to zaloze oryginał;p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Pią 22:10, 19 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Zakładanie tak mocnej żarówki nie ma sensu, gdyż w żadnym wypadku motor nie będzie w stanie doładować aku... Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
carpet
Początkujący
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 17:22, 24 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
kolego w tym schemacie wszystko jest ok,lm ma 1,5A ale dalej prąd jest wzmacniany tranzystorem 2N3055 do 3,5A w impulsie do 5A to jest typowy stabilizator naięcia
Popatrz na datę ostatniego postu! Na razie ostrzeżenie, następnym razem może skończyć się warnem. Pks100
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|