Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mac
Wymiatacz
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 19:31, 08 Cze 2009 Temat postu: Przednie światło Jawa, żarzy się po wjechaniu do rzeki :) |
|
|
Problem tego typu. Po wjechaniu do rzeki jawą (było w dziale emocje :] ) szlag trafił żarówkę. Poprostu ją przepaliło. To ok, kupiłem nową w sklepie moto za 6zł, 6V, podłączyłem i buba. Przy niskich i wysokich obrotach świeci się tak samo, czyli ledwo się tli. Światło przypomina to pomarańczowy kolor niż żółty.
Na forum ludzie pisali o różnych problemach, że to nie swieci wogóle, to wiem, zwarcie albo przebicie.
Gaśnie przy wyższych obrotach, to luźne kable, a co może być, gdy cały czas, jednostajnie żarówka mi się tylko żarzy na pomarańczowo?
Tak informacyjnie, motor zalało mi mniejwięcej do wysokości góry karteru, czyli ta puszka pod bakiem jest nietknięta.
Pomocy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
cinex94
Wymiatacz
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 19:33, 08 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Najprawdopodobniej coś z cewką świetlną, wysusz dobrze iskrownik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bazalt
Moderator
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 64 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Pon 19:33, 08 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
cewki świetlne suche?? może już je przez to szlak trafił
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mac
Wymiatacz
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 19:50, 08 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Cewki świetlne... który to element dokładnie? Chdzi o cewki przy iskrowniku (2 odpowiadają za światła) czy o puszkę pod bakiem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
cinex94
Wymiatacz
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 19:53, 08 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Pod bakiem masz cewkę butelkową a na iskrowniku masz 1 zapłonową a 2 świetlną.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mac
Wymiatacz
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 19:59, 08 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Jasne:)
Zapłon jest w porządku. Jak zimny po kilkudniowym staniu, od 3-go kopa, jak świeżo po zgaszeniu od 1-go kopa a ciepły po kilkunasto minutowym postoju, najlepiej na pych - czyli tak jak było .
O cewkach w iskrowniku troche czytałem. Jutro przejrze co i jak. Zastanawia mnie tylko to, że jeżeli byłoby coś nie tak, to nie świeciłoby wogóle, brak obwodu w połączeniu szeregowym, a tu bangla, tylko słabo. Chyba, że się myle.
Dobra, dzięki a pomoc. Jutro sprawdze co i jak i dam znać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
cinex94
Wymiatacz
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 20:09, 08 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Może być naderwany drucik i całe napięcie nie płynie i nie daje pełnej mocy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Robert
Początkujący
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 21:12, 08 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
sprawdź czy nie kupiłeś żarówki która ma większą moc i magneto nie wyrabia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mac
Wymiatacz
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 21:22, 08 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | sprawdź czy nie kupiłeś żarówki która ma większą moc |
Cytat: | kupiłem nową w sklepie moto za 6zł, 6V, |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Robert
Początkujący
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 21:15, 09 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
6V oznacza napięcie nie moc. O mocy nic nie piszesz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mac
Wymiatacz
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 10:15, 10 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Co nie zmienia faktu, że to standartowa żarówka, jak w oryginale .
Wiem w czym był problem. Cały obwód sprawdzałem na akumulatorze 8V (+ do zielonego kabla i - do silnika) i działa wszystko w porządku. Z tyłu mam 2 żarówki i jedna była podłączona normalnie, na kabel i masę z izolacją kabla od masy, a 2 żarówka była podłączona do mazy, do kabla z prądem, ale, heh, kabel nie był zaizolowany i łapał masę. Aż dziw, że na takim zwarciu przejechałem 30km i nic sie nie zjarało.
Czy ze światłem wszystko w porządku okaże się gdy odpale wehikuł i elektryka będzie działać na iskrowniku.
Edit:
No i nie bangla Na baterii 8V wszystko działa super, nie ma spięcia, a na iskrowniku dalej się tylko tli na pomarańczowo. To może być nie tak? Słaby iskrownik? Cewki? Może magneto. Jak to naprawić/sprawdzić?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mac dnia Czw 14:11, 11 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Czw 21:35, 11 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
odkręć obie cewki świetlne i pierwszo je wysusz,potem sprawdź zwoje, a potem połaczenia cewek ze sobą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mac
Wymiatacz
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 14:00, 16 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Podłączyłem całą instalację pod akumulator 8V, +do zielonego kabla a -do masy. Działają bez problemu wszystkie przełączniki, czyli przebicia wykluczamy.
Wykręciłem cewki świetlne i posprawdzałem połączenie, jest w porządku. Jedyne co mi przyszło do głowy, to przykręcenie ich nieco dalej od magneta. Narazie nie sprawdzałem jak działa.
Zauważyłem za to, że dolna cewka jest czarna. Pokryta jakimś nalotem, nie lepkim, przypomina coś jak zeschniętą żywicę. To by się nawet zgadzało, bo dobrze nakręcony karter poroli nabierał wody i zanurzyła się tylko dolna cewka, a jeżdże na jednej która działa.
Czy jest szansa odratować tą dolną cewkę, czy trzeba kupić nową? (kto ma takową na zbyciu? )
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mac dnia Wto 14:02, 16 Cze 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
goly2d
Początkujący
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bieruń
|
Wysłany: Wto 7:56, 23 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
a może po prostu styki zaśniedzialy... albo cewki tak jak mówią koledzy wyżej:) najlepiej sprawdź wszystkie kable po kolei... choć tak jak mówisz że zalana byla jedna cewka, gdy miala napięcie mógl ją szlag trafić... pzdr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mac
Wymiatacz
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 9:22, 23 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Wymieniłem cewkę świetlną na nową, tą dolną. Nie bangla tak samo jak wcześniej. Połączenie między nimi sprawdzałem woltomierzem, jest.
Do tego doszedł problem przerywania na wysokich obrotach, czy mozliwe, że siadło mi magneto? Jak to sprawdzić/naprawić?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|