Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
patryk18
Wymiatacz
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 15:02, 22 Cze 2008 Temat postu: PROBLEM Z ZAPŁONEM |
|
|
Witam mam pewien problem ostatnio ściągałem zapłon po to aby go wyczyścić po założeniu BRAK ISKRY niewiem co sie stało przerwa na platynach jest dobra i mam pytanie jak jest połoczenie do kowadełka prądu????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
K@M!L
Nowy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 15:29, 22 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Do kowadełka podłączony jest kabel od kondensatora, wyłącznika zapłonu i cewki zaplonowej. Sprawdz podlaczenie cewki, bo pewnie to jest problemem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez K@M!L dnia Nie 15:33, 22 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
zigi105
Początkujący
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Turów
|
Wysłany: Nie 15:51, 22 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
kowadełko jest połączone z masą a mloteczek jest połączony z kondensatorem ,cewką i z drugą cewka (butelkową)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
patryk18
Wymiatacz
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 15:52, 22 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
ale do kowadełka nie dochodi prąd
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
K@M!L
Nowy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 15:54, 22 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Skoro tak to przepraszam za pomyłkę, ale przy montowaniu samo wychodzi jak ma byc podlaczone. No, ale sprobuj wyregulowac ten zaplon jeszcze raz, posprawdaj podłączenia od początku, zobacz czy nie ma gdzieś przebicia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
patryk18
Wymiatacz
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 16:35, 22 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
ma ktożzdjeci zapłonu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Nie 16:43, 22 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Sprawdz czy na pewno nie ma przebicia z masa i kable sa dobrze odizolowane!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
patryk18
Wymiatacz
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 17:07, 22 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
przebicia nie ma ale kowadełko przykręca sie so korpusu zalonu??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zigi105
Początkujący
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Turów
|
Wysłany: Nie 17:33, 22 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
tak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
patryk18
Wymiatacz
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 18:16, 22 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
to co może być prąd wogule niewychodzi na cefke brak prądu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
fuciorka
Nowy
Dołączył: 13 Kwi 2007
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z pajeczna
|
Wysłany: Pon 12:08, 30 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
patryk18 napisał: | to co może być prąd wogule niewychodzi na cefke brak prądu | miedzy cewka a kolem zamachowym musi byc odpowiednia przerwa zeby ta cewka wytwarzala prad i najprawdopodobniej masz ze ta przewe (raczej cewka za daleko od magneta) przybliz cewke i sprawdz zarowka czy daje prad
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Pon 15:08, 30 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Cytat: | miedzy cewka a kolem zamachowym musi byc odpowiednia przerwa zeby ta cewka wytwarzala prad i najprawdopodobniej masz ze ta przewe (raczej cewka za daleko od magneta) przybliz cewke i sprawdz zarowka czy daje prad |
Z tego co wiem iskrownik jest wcisniety pomiedzy takie bloczki i dzieki temu jest on odpowiednio odsuniety od magneta a takze reguluje to maksymalne oddalenie cewki od magneta! Wiec cewka nie moze byc za daleko za to moze byc za blisko i trze o magneto ale to jej nie szkodzi! Poprostu sie zetrze, troche pylu i po klopocie, ale i tak lepiej przy montazu zalozyc cewke tak aby byla od magneta odsunieta! Np za pomoca tektury szmaty albo czegos...
Tak samo zarowka nie daje pradu, ewentualnie swieci;)
Ciagnac jeszcze ta wypowiedz sprawdzanie zarowek czy swieca nic nie da chyba ze ktos ma zaplon bateryjny. A to dlatego, ze wyroznia sie dwa obwody wysokiego napiecia i niskiego(osobne!). Niskie idzie z dwoch cewek swietlnych do zarowek(ogolnie oswietlenia). Natomiast wysokie wychodzi z cewki zaplonowej trafia na platynki a z tamtad do cewki! Wiec sprawdzanie zarowek nic nie daje i tak wlasciwie mozna jezdzic tylko na jednej cewce tak jak ja przez jakis czas ale bez swiatel!
A teraz wracajac do tematu, niewiem jak sprawdzales czy do cewki dochodzi prad. Ale na 99% przyczyna tkwi w sposobie polaczenia kabli! Zakladajac, ze cewka zaplonowa daje prad. Kowadelko(to ten mniejszy element) podlaczony jest do masy jedna srubka i pomiedzy nim a srubka niczego nie ma(zadnych podkladek). Natomiast mloteczek(to cos co dotyka krzywki{ten metalowy element w srodku}) jest oddzielony od masy(to cos na czym sie wszystko trzyma)! I tu stosuje sie roznego rodzaju podkladki i trzeba to polaczyc tak aby cewka przy iskrowniku, kondensator, mloteczek i cewka butelkowa byly polaczone razem ale nie z masa! Tu masz zdjecie polaczenia [link widoczny dla zalogowanych]
Ale ja sie produkuje, ciekawe czy to ma jakis sens...
Powodzenia i Pozdrawiam
P.S. Przepraszam za ewentulane bledy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pks100 dnia Pon 18:30, 30 Cze 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 17:57, 30 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Natomiast wysokie wychodzi z cewki zaplonowej trafia na platynki a z tamtad do cewki! | Jak wysokie, jak niskie na zapłonowej masz 6V, na platynkach tak samo, na cewce butelkowej (uzwojenie pierwotne) napięcie jest nieco wyższe, a wysokie napięcie dopiero masz na uzwojeniu wtórnym. Zgodze sie, ze na platynkach jest dość wysoki prąd (potrzebny do zamooczyszczania styków), ale napięcie jest niskie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Pon 18:29, 30 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
To jest znaczenie przenosne Tak ktos to nazwal i tak niestety jest. Slownictwo to bylo(nie wiem czy jest) powrzechnie stosowane w samochodach gdy sie nimi interesowalem i naprawialem razem z ojcem albo dziadkiem. Mowa tu glownie o syrenach i duzym fiacie. Mechanik znal tylko te dwa obwody a w reszte elektroniki sie nie mieszal, bo sie nie znal
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|