problem z zapłonem

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chodzilla
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka

PostWysłany: Wto 18:12, 14 Sty 2014    Temat postu: problem z zapłonem

witajcie mam nadzieje że mi pomożecie. mianowicie nie wiem dlaczego ale platynki wcale się nie ruszają i nie wiem co zrobić pomocy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sikorek
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Woźniki

PostWysłany: Wto 18:53, 14 Sty 2014    Temat postu:

krzywka może się wyrobiła? albo kowadełko się przesuneło i młoteczek nie dotyka krzywki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
chodzilla
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka

PostWysłany: Wto 18:55, 14 Sty 2014    Temat postu:

hmm właśnie nie jestem pewny ale ten zapłon przełożyłem z silnika na którym był ustawiony i iskre miał a teraz wcale nie trybi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
snikers1991
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1516
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: wodzisław śląski// MZ ETZ 251

PostWysłany: Wto 21:22, 14 Sty 2014    Temat postu:

nie masz ustawionego zapłonu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
chodzilla
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka

PostWysłany: Wto 22:10, 14 Sty 2014    Temat postu:

ale dla czego po przekładce wcale się nie rusza czy tam powinien być odpowiednio ustawiony wał do montażu aparatu zapłonowego? czy nie ma to znaczenia?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Wto 23:52, 14 Sty 2014    Temat postu:

cały zapłon masz przestawiony -_-

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
snikers1991
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1516
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: wodzisław śląski// MZ ETZ 251

PostWysłany: Śro 16:27, 15 Sty 2014    Temat postu:

chodzilla napisał:
hmm właśnie nie jestem pewny ale ten zapłon przełożyłem z silnika na którym był ustawiony i iskre miał a teraz wcale nie trybi


Weź postaw swoje zacne oczy przed zapłonem i skup się. Następnie zacnie królewskimi dłońmi odkręć zapłon i spróbuj go w identyczny aposób założyć to innego silnika. Ppdczas tej trudnej czynności Twoja prawa str mózgu powinna pracować i wyciągnąć wniosek dlaczego zmienia się ustawienie zapłonu. Pomijam fakt, ze jest to opisane itp itd i dlatego nie podam Ci tej "trudnej odp".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sikorek
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Woźniki

PostWysłany: Śro 19:01, 15 Sty 2014    Temat postu:

Jak przekładasz zapłon, z innego silnika to jest to oczywiste że trzeba go na nowo ustawiać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
chodzilla
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka

PostWysłany: Pon 21:50, 20 Sty 2014    Temat postu:

to oczywiste ale moje pytanie jest czemu platynki wcale a wcale się nie ruszają
ja się dopiero ucze na tych silnikach i nie wiem czy tam na wale powinien być klin jak w polskich silnikach dezamet czy w inny sposób trzeba nasadzić zapłon no odpowiednio ustawiony wał czy pozycja wału ma duże znaczenie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
snikers1991
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1516
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: wodzisław śląski// MZ ETZ 251

PostWysłany: Pon 22:24, 20 Sty 2014    Temat postu:

a nałożyłeś dobrze krzywkę ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AmaSoft
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Żabieniec [Maz.]

PostWysłany: Pon 22:29, 20 Sty 2014    Temat postu:

W wale korbowym jest klin, który ustawia magneto w odpowiedniej pozycji. Do magneta jest przykręcona krzywka, która to porusza platynkami. Jak masz wszystko złożone to po przekręceniu wałem korbowym krzywka popycha młoteczek i platynki się rozwierają. Jeśli tak się u Ciebie nie dzieje to znaczy że masz kompletnie źle ustawione platynki. Co trzeba zrobić ? Otwórz jeden z wielu tematów na tym forum o ustawianiu zapłonu i postępuj zgodnie z opisanymi tam instrukcjami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
chodzilla
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka

PostWysłany: Wto 16:25, 21 Sty 2014    Temat postu:

z ustawieniem zapłonu myślę że dam sobie radę ale czy na wale powinien być klin jak w motorynce bo zauważyłem jak wyciągłem zaplon że przy platynkach jest coś w rodzaju klina tylko nie mam pewności czy to jest to i czy czegoś istotnego nie zgubiłem. sory chłopaki ale ja na tą chwile naprawde jestem ciemny w tych sprawach Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Wto 20:09, 21 Sty 2014    Temat postu:

Klin jest ale na koło magnesowe (na wale) jest on w kształcie bolca (walca) pełni on rolę te same co w motorynce. Ustawia on koło magnesowe (a więc i wał) w odp. pozycji, ta pozycja ma kluczowe znaczenie w zapłonie. Na koło magnesowe wsuwana jest krzywka która popycha "młoteczek/stopkę" platynek. Krzywki źle wsunąć w koło magnesowe praktycznie się nie da bo jest taki jakby "rowek" który wyklucza takie fanaberie. Skoro platynki ci się nie rozwierają wcale to znaczy iż stopka platynek nie dotyka krzywki (zapewne wcale). Jedną śrubkę (bodaj na gwint M4) trzeba poluźnić, dosunąć platynki i ów śrubkę dokręcić. Było oklepywane tyle razy ale może te video ci pomorze
[link widoczny dla zalogowanych]*c5*bcowe+Jawka
Tak +- od 5min.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
chodzilla
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka

PostWysłany: Wto 20:54, 21 Sty 2014    Temat postu:

Dzięki Ci Panie Smile w końcu konkret masz u mnie browar jak tylko zrobie mojego Ogarka na sezon to jade do Cb na browar Smile. Pięknie dziękuje i proszę o zamknięcie tematu

Proszę bardzo, zamykam. | AmaSoft


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin