Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
m911
Nowy
Dołączył: 18 Paź 2008
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 10:31, 18 Paź 2008 Temat postu: Problem, nie ma iskry, wszystko wymieniłem :| |
|
|
Przede wszystkim witam całe forum.
Do rzeczy:
Ogarkiem od kupna przejeździłem około 50km, po czym zaczął przerywać, nie chciał jechać, wyglądało to tak jakby raz była iskra raz nie było, rwał, nie jechał, rwał, nie jechał itd...
No to wymieniłem kompletny iskrownik (cewki, kondensator itd), na starej świecy, miał małą iskrę, chciał palić, ale jakoś nie mógł ( z pychu), na nowej nawet iskry nie miał. Wymieniłem też kabel, fajkę i dalej nie ma iskry, teraz nawet na starej... tak samo, chciałby ale nie mógł odpalić...
Co to może być ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
GALA
Częsty bywalec
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Żywiec-okolice
|
Wysłany: Sob 10:51, 18 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
pewnie zle iskrownik a konkretnie to mloteczek zle poskladales
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m911
Nowy
Dołączył: 18 Paź 2008
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 10:56, 18 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
o to chodzi że wszystko jest OK.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tomaszku3
Początkujący
Dołączył: 08 Sie 2008
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Błota city
|
Wysłany: Sob 11:00, 18 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
a świeca jest czarna zalana olejem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m911
Nowy
Dołączył: 18 Paź 2008
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 11:26, 18 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
raz zalewa, raz nie. i chyba nie jest to olej tylko benzyna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motórzysta
Emerytowany Moderator
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 57 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Sob 14:23, 18 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Hmm a zapłon ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
roker
Bywalec
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 14:39, 18 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Witam ja miałem ten sam problem. Jeśli kupiłeś taki iskrownik [link widoczny dla zalogowanych] albo podobny, to kabel który idzie z cewki indukcyjnej na przerywacz musisz odkręcić i podłączyć bezpośrednio pod cewkę wysokiego napięcia (butelkową). Nad moją jawką męczyło się paru mechaników, i dopiero taki jeden mechanik starszej daty "złapał się za głowę" i powiedział mi że ten kabel nie może iść na przerywacz. Podłączyłem jak kazał i jawka ma takiego buta że bania mała. Tylko teraz nie pamiętam czy ten przewód trzeba było podłączyć pod nr. 1 czy 15 na cewce butelkowej. tu poproszę o wskazówki innych użytkowników forum.
Mam nadzieje że pomogłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 14:43, 18 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
jak pod cewkę wysokiego napięcia? Powinno być na platynkach wlasnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m911
Nowy
Dołączył: 18 Paź 2008
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 14:59, 18 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
zapłon super, ustawiony tak jak potrzeba
a co do iskrownika to nie u tego kolesia kupowalem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
roker
Bywalec
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 16:52, 18 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Macq będę się z Tobą spierał na ten temat.
Wyjaśnij mi dla czego po podłączeniu cewki indukcyjnej bezpośrednio pod cewkę wysokiego napięcia pojawiła się iskra i motor zyskał sporo na mocy, na pełnym gazie dochodzi do około 70km/h na prostej ??
Cewka wysokiego jest sterowana w tym układzie masą....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 17:52, 18 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
roker napisał: | Macq będę się z Tobą spierał na ten temat.
Wyjaśnij mi dla czego po podłączeniu cewki indukcyjnej bezpośrednio pod cewkę wysokiego napięcia pojawiła się iskra i motor zyskał sporo na mocy, na pełnym gazie dochodzi do około 70km/h na prostej ??
Cewka wysokiego jest sterowana w tym układzie masą.... | może być tak połączona, ale nie jest to rozwiązanie standardowe. Widocznie gdzieś był problem na przewodzie cewka indukcyjna-> platynki. Myślę, że przy innym połączeniu mechanik coś poszturał przy platynkach i zadziałanie układu to zbieg okolicznosci
PS za bledy przepraszam, jestem lekko zawiany...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
roker
Bywalec
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 18:00, 18 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
A mógłbyś mi opisać jak działa ten standardowy układ.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 18:08, 18 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
oczywiscie.
Prad z cewki n/n przeplywa do przerywacza. Przerywacz steruje przepływem prądu w uzwojeniu pierwotnym cewki w/n. Gdy platynki się rozerwą, następuje zanik prądu, a to powoduje wytworzenie wysokiego napięcia w uzwojeniu wtórnym cewki w/n Tak czy siak, platynki połączone są z zaciskiem cewki w/n (w Twojej konfiguracji, a także w standardowej). Oryginalny przewód musiał być uszkodzony...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez macq dnia Sob 18:09, 18 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
roker
Bywalec
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 20:36, 18 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Ciekawi mnie jedna rzecz. Jakim cudem nie dochodzi do zwarcia?? Przecież przerywacz w momencie gdy jest zamknięty a cewka indukuje prąd ......zwiera się ....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 20:48, 18 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
prad faktycznie plynie przez styki do masy, ale nie jest to zwarcie (choć na pierwszy rzut oka tak się wydaje)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|