Problem, nie ma iskry, wszystko wymieniłem :|
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
m911
Nowy
Nowy



Dołączył: 18 Paź 2008
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 10:31, 18 Paź 2008    Temat postu: Problem, nie ma iskry, wszystko wymieniłem :|

Przede wszystkim witam całe forum.


Do rzeczy:
Ogarkiem od kupna przejeździłem około 50km, po czym zaczął przerywać, nie chciał jechać, wyglądało to tak jakby raz była iskra raz nie było, rwał, nie jechał, rwał, nie jechał itd...
No to wymieniłem kompletny iskrownik (cewki, kondensator itd), na starej świecy, miał małą iskrę, chciał palić, ale jakoś nie mógł ( z pychu), na nowej nawet iskry nie miał. Wymieniłem też kabel, fajkę i dalej nie ma iskry, teraz nawet na starej... tak samo, chciałby ale nie mógł odpalić...

Co to może być ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GALA
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żywiec-okolice

PostWysłany: Sob 10:51, 18 Paź 2008    Temat postu:

pewnie zle iskrownik a konkretnie to mloteczek zle poskladales

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m911
Nowy
Nowy



Dołączył: 18 Paź 2008
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 10:56, 18 Paź 2008    Temat postu:

o to chodzi że wszystko jest OK.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomaszku3
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 08 Sie 2008
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Błota city

PostWysłany: Sob 11:00, 18 Paź 2008    Temat postu:

a świeca jest czarna zalana olejem?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m911
Nowy
Nowy



Dołączył: 18 Paź 2008
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 11:26, 18 Paź 2008    Temat postu:

raz zalewa, raz nie. i chyba nie jest to olej tylko benzyna

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motórzysta
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 57 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Sob 14:23, 18 Paź 2008    Temat postu:

Hmm a zapłon ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
roker
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 14:39, 18 Paź 2008    Temat postu:

Witam ja miałem ten sam problem. Jeśli kupiłeś taki iskrownik [link widoczny dla zalogowanych] albo podobny, to kabel który idzie z cewki indukcyjnej na przerywacz musisz odkręcić i podłączyć bezpośrednio pod cewkę wysokiego napięcia (butelkową). Nad moją jawką męczyło się paru mechaników, i dopiero taki jeden mechanik starszej daty "złapał się za głowę" i powiedział mi że ten kabel nie może iść na przerywacz. Podłączyłem jak kazał i jawka ma takiego buta że bania mała. Tylko teraz nie pamiętam czy ten przewód trzeba było podłączyć pod nr. 1 czy 15 na cewce butelkowej. tu poproszę o wskazówki innych użytkowników forum.

Mam nadzieje że pomogłem. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 14:43, 18 Paź 2008    Temat postu:

jak pod cewkę wysokiego napięcia? Powinno być na platynkach wlasnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m911
Nowy
Nowy



Dołączył: 18 Paź 2008
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 14:59, 18 Paź 2008    Temat postu:

zapłon super, ustawiony tak jak potrzeba

a co do iskrownika to nie u tego kolesia kupowalem...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
roker
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 16:52, 18 Paź 2008    Temat postu:

Macq będę się z Tobą spierał na ten temat.
Wyjaśnij mi dla czego po podłączeniu cewki indukcyjnej bezpośrednio pod cewkę wysokiego napięcia pojawiła się iskra i motor zyskał sporo na mocy, na pełnym gazie dochodzi do około 70km/h na prostej ??

Cewka wysokiego jest sterowana w tym układzie masą....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 17:52, 18 Paź 2008    Temat postu:

roker napisał:
Macq będę się z Tobą spierał na ten temat.
Wyjaśnij mi dla czego po podłączeniu cewki indukcyjnej bezpośrednio pod cewkę wysokiego napięcia pojawiła się iskra i motor zyskał sporo na mocy, na pełnym gazie dochodzi do około 70km/h na prostej ??

Cewka wysokiego jest sterowana w tym układzie masą....
może być tak połączona, ale nie jest to rozwiązanie standardowe. Widocznie gdzieś był problem na przewodzie cewka indukcyjna-> platynki. Myślę, że przy innym połączeniu mechanik coś poszturał przy platynkach i zadziałanie układu to zbieg okolicznosci

PS za bledy przepraszam, jestem lekko zawiany...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
roker
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 18:00, 18 Paź 2008    Temat postu:

A mógłbyś mi opisać jak działa ten standardowy układ. Question

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 18:08, 18 Paź 2008    Temat postu:

oczywiscie.
Prad z cewki n/n przeplywa do przerywacza. Przerywacz steruje przepływem prądu w uzwojeniu pierwotnym cewki w/n. Gdy platynki się rozerwą, następuje zanik prądu, a to powoduje wytworzenie wysokiego napięcia w uzwojeniu wtórnym cewki w/n Tak czy siak, platynki połączone są z zaciskiem cewki w/n (w Twojej konfiguracji, a także w standardowej). Oryginalny przewód musiał być uszkodzony...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez macq dnia Sob 18:09, 18 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
roker
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 20:36, 18 Paź 2008    Temat postu:

Ciekawi mnie jedna rzecz. Jakim cudem nie dochodzi do zwarcia?? Przecież przerywacz w momencie gdy jest zamknięty a cewka indukuje prąd ......zwiera się ....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 20:48, 18 Paź 2008    Temat postu:

prad faktycznie plynie przez styki do masy, ale nie jest to zwarcie (choć na pierwszy rzut oka tak się wydaje)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin