Klakson i światla - Jawa 50 Mustang

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dziku
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 22:12, 13 Paź 2011    Temat postu: Klakson i światla - Jawa 50 Mustang

Mam pytanie w sprawie swiatel i klaksonu. poniewaz chcialbym miec klakson, ale nie dostaje on pradu, swiatla dostawaja. Ale.. jezeli odepne czarny kabel od stacyjki co idzie do swiatel i przyloze tam gdzie jest wejscie na klakson to klakson gra ( oczywiscie ten kabel jest przypiety do lampy ) , ale swiatla nie swieca. I dlatego mam pytanie jak zrobic zeby mi klakson gral? Siedzac na siedzeniu na lampie mam takie ustawienie :
w lewo - gaszenie , srodek - swiatla , prawo - klakson jest podpiety ale niestety po przekreceniu stacyjki w prawo klakson ani nie zagra tylko dalej te same swiatla swieca :/
Niestety moja wiedza o elektryce jest na poziomie zerowym wiec troche trudno mi jest to zrobic. Wiec prosze was o pomoc w tym.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dziku dnia Czw 22:13, 13 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mati_pl xD
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WLPK

PostWysłany: Pią 7:52, 14 Paź 2011    Temat postu:

W jawce powinieneś mieć tak: w lewo gaszenie (zwarcie z masą) na środku (klakson bez świateł + zapłon) a po prawej stronie (zapłon + światła, i tu klakson nie będzie działał bo jawowski zapłon nie wytwarza tyle napięcia, żeby równocześnie uciągnąć klakson i światła, w książce serwisowej jest napisane "Przy jeździe w ciemności lub we mgle włączamy lampę przednią i tylną przez przełączenie dźwigni włącznika zapłonu w obudowie lampy przedniej w prawym kierunku. Światło długie i światło mijania przełączany dźwigienką umieszczoną z lewej strony kierownicy. <B>Przy włączonych światłach wskutek spadku napięcia sygnał dźwiękowy nie działa, dlatego znaki ostrzegawcze należy dawać przełączaniem świateł</B>" Czyli w twoim przypadku odwrócone zostały przewody idące na stacyjkę pozycja środkowa zamieniona jest z pozycją w prawo.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mati_pl xD dnia Pią 7:53, 14 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dziku
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 10:12, 14 Paź 2011    Temat postu:

mati_pl xD napisał:
W jawce powinieneś mieć tak: w lewo gaszenie (zwarcie z masą) na środku (klakson bez świateł + zapłon) a po prawej stronie (zapłon + światła, i tu klakson nie będzie działał bo jawowski zapłon nie wytwarza tyle napięcia, żeby równocześnie uciągnąć klakson i światła, w książce serwisowej jest napisane "Przy jeździe w ciemności lub we mgle włączamy lampę przednią i tylną przez przełączenie dźwigni włącznika zapłonu w obudowie lampy przedniej w prawym kierunku. Światło długie i światło mijania przełączany dźwigienką umieszczoną z lewej strony kierownicy. <B>Przy włączonych światłach wskutek spadku napięcia sygnał dźwiękowy nie działa, dlatego znaki ostrzegawcze należy dawać przełączaniem świateł</B>" Czyli w twoim przypadku odwrócone zostały przewody idące na stacyjkę pozycja środkowa zamieniona jest z pozycją w prawo.


tylko ze ja nie mam przelacznika swiatel.. chodzi mi tylko oto zeby na srodkowej pozycji byl tylko zaplon + swiatla a prawo sam klakson, wiec jak podpiac/przemienic te kabelki?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mucu
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: krepa/koszalin

PostWysłany: Pią 14:50, 14 Paź 2011    Temat postu:

jawka chodzi tak głośno że klakson nie jest potrzebny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Pią 15:13, 14 Paź 2011    Temat postu:

jak nie chcesz się bawić to puść kabel prądowy z silnika do sygnału, drugi kabel musisz mieć podpięty pod przełącznik na kierownicy (czy jakikolwiek inny) a przełącznik pod masę i tyle

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin