Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ogar200romet
Nowy
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 21:41, 26 Gru 2012 Temat postu: kierunkowskazy led kilka pytań |
|
|
witam postanowiłem w moim ogarze zamontować dodatkową instalacje tzn akumulator tylko do kierunkowskazów led
1 czy taki aku będzie dobry?
[link widoczny dla zalogowanych]
2 czy można tą ładowarką go ładować ? pytam żeby sie upewnić
[link widoczny dla zalogowanych]
3 jak podpiąć ten przerywacz?i czy jak go źle podepne to mi kierunków led nie spali albo przerywacza?
[link widoczny dla zalogowanych]
tak są rozmieszczone piny [link widoczny dla zalogowanych]
i tam jest jeszcze taka informacja:
B - plus z kabla od kierunków
L - minus z kabla od kierunków
E - dodatkowa masa (np. z ramy)
może mi ktoś to potwierdzić?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ogar200romet dnia Śro 22:20, 26 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nowicjusz
Wymiatacz
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Czw 7:39, 27 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
To po kolei odpowiadamy:
1. akumulator żelowy jest fajny w poważnym motocyklu dzisiejszej produkcji ze względu na jego "delikatność elektroniczną". Łatwo go zniszczyć po przez złe ładowanie, dlatego do jawek gdzie za bardzo nie ma jak "chronić" takiego akumulatora lepiej wg mnie wsadzić tradycyjny kwasowy.
2. Ta ładowarka nawet nie wiadomo do czego. Poza tym wg mnie jest za tania (co równa się - gówno). Ładowarka musi być pod dany rodzaj akumulatora! To b. ważne bo ładując zwykłym prostownikiem od AQ kwasowego akumulator żelowy to żelówkę spalisz na momecie.
3.Złe podłączenie zwykle (bo nie wiadomo co tam ktoś nawalił) nie niszczy układów, ale radziłbym najpierw sprawdzić te podłączenie które zasugerowałeś tak tylko przytykając na szybko jak zaskoczy to git bo w sekundę się nic nie stanie na pewno.
A teraz kilka rzeczy o których nie wiesz, a powinieneś. Ładowanie akumulatora do jawki na kierunki bez układu ładowania jest trochę bez sensu. Bo co dzień lub kilka dni będziesz musiał ładować AQ. A ciężko sprawdzić wiarygodnie stan AQ. Więc jakieś ładowanie podczas jazdy b. zalecane. A bez dodatkowego ładowania może się tak stać że na trasie AQ zdechnie i nawet nie będziesz wiedział kiedy a potem będziesz chciał skręcić i ktoś cię rozjedzie bo myślałeś że kierunek działa.
Akumulator poza tym nie jest taki niezbędny jakby się zadawało:
[link widoczny dla zalogowanych]
Tu masz co i jak ale jak się w elektronice nic nie orientujesz to nawet nie startuj. Oczywiście zamiast sugerowanego tu przerywacza możesz wsadzić ten z allegro.
To już jest jakiś tuning, a tuning zawsze jest drogi (względnie) i nie wolno na nim oszczędzać (dla własnego dobra), więc albo zrób dobrze albo wcale, i niekoniecznie kierunki od razu LED, jak coś sknocisz to ciągle będziesz diody wymieniał, (diody również są delikatne elektronicznie).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Nowicjusz dnia Czw 7:43, 27 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
ogar200romet
Nowy
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 14:03, 28 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
kierunkowskazy są led a akumulator 7ah taki jak ten bedzie [link widoczny dla zalogowanych] miał być inny ale nie widze ich już na allegro powinien na ledach długo trzymać
a ładowarka moze być taka ? mi sie wydaje dobra bo ładuje stałym prądem dobrym do tego aku i odcina ładowanie po naładowaniu wied dobra powinna być [link widoczny dla zalogowanych]
prosze o rade
znalazłem ten akumulator który wcześniej chciałem [link widoczny dla zalogowanych]
takie same są tylko inna firma i różnica w cenie który lepszy??
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ogar200romet dnia Pią 19:07, 28 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nowicjusz
Wymiatacz
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Sob 8:28, 29 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Co do ładowarki ta druga może być. Ale czemuś się tak uparł na te żelówki? Co do samych akumulatorów to firma nie ma tak dużego znaczenia w przypadku motorów jak ma znaczenie dla aut (inny zakres temperatur). Poza tym one chyba nawet nie są przeznaczone do użytkowania w pojazdach. Do tego napiszę ci ostatni raz - wstawianie akumulatora do jawki nie ma sensu jeśli akumulator nie będzie ładowany podczas jazdy bo dość szybko ci padnie a poza tym codzienne ładowanie drażni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
snikers1991
Wymiatacz
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1516
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: wodzisław śląski// MZ ETZ 251
|
Wysłany: Sob 11:29, 29 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Nowicjusz ma rację. Zabierasz się do zabawy nie wiedząc podstaw. Na Twoim miejscu bym odpuścił albo przynajmniej bardzo poważnie zabrał się za czytanie tematów na forum.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Sob 15:55, 29 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
te baterie są bardzo fajne, o ile idzie taki akumulator zamontować to sprawdza się dużo lepiej niż zwykle kwasówki, takie baterie są dedykowane do moto gdzie aku musi być na leżąco (np R1 z 1999r tak miała) oczywiście dedykowany akumulator jest dużo droższy..., wada jest jedna głównie, trzeba mieć dobry układ ładowania, sa bardzo wrażliwe na głębokie rozładowanie i na przeładowania,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nowicjusz
Wymiatacz
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Sob 17:18, 29 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
A takie ładowanie w jawce trudno "stworzyć" dlatego polecałem mu kwasówkę która lepiej znosi takie "niedogodności". A tak to fakt żelówka lepsza, ale tutaj ja bym stawiał jednak na kwasówkę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|