Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymonjawa
Częsty bywalec
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Tykocin
|
Wysłany: Nie 16:53, 16 Wrz 2012 Temat postu: jawa 50 tylne światło |
|
|
Witam
Więc byłem u mechanika zeby zrobił mi światła z przodu i z tyłu. Dałem oryginalny przełącznik włączenia i wyłączenia świateł bo wczesniej nie było w jawce. No i zrobił mi z przodu na długie bo nie mam przełącznika krótkie-długie a tylnego nie zrobił bo powiedział ze się nie da. Wiec go nie pytałem czemu sie nie da bo nie znam się. Pytanie do was czy może być tak ze nie da sie zrobić tylnego światła?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Szymonjawa dnia Nie 16:54, 16 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
holipa
Wymiatacz
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Nie 17:01, 16 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
musi się dać zrobić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dav6030
Częsty bywalec
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Nie 17:59, 16 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
idź do elektryka !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nowicjusz
Wymiatacz
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Pon 6:08, 17 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Tylną lampę najłatwiej (ci nie do końca znaczy najlepiej) podłączyć pod ten kabelek przy silniku (chyba czerwony - od cewek) a drugi (co idzie od lampy) do masy (ramy motoru) i już masz tylną lampę. Z przednią jest trochę więcej papraniny. Od przedniej lampy powinny iść w sumie 3 przewody (masa i przewód od krótkich oraz drugi od długich). Teraz musisz sprawdzić który to który (najłatwiej odpal i wypnij któryś (tylko nie masę). Jak już będziesz wiedział to obydwa te kable powinny iść do przełącznika na kierownicy (ten przełącznik zależnie od ustawienia podaje prąd na jedno lub drugie włókno żarówki) od przełącznika idzie już tylko jeden przewód do stacyjki (powinien być jeszcze jeden ale to od klaksonu więc to olej) potem za stacyjką to już bezpośrednio do tego czerwonego kabla o którym pisałem przy lampie tylnej. Schemacik znajdź w sieci łatwo dorwać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Szymonjawa
Częsty bywalec
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Tykocin
|
Wysłany: Pon 7:04, 17 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Z silnika na tylne światło wychodzą dwa zółte kable. Jak podlaczam to nie świeci zarowka choc nie jest spalona.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Pon 11:16, 17 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
weź miernik w rękę i będziesz wszystko wiedział, żeby żarówka świeciła musi płynąć przez Nią prąd, a żeby płynął musisz go dostarczyć, jak masz podłączony włącznik to prąd powinien iść od silnika przez przednią lampę i z powrotem do tyłu (będziesz sprawdzał miernikiem to będziesz wiedział), drugi kabel to masa która w oryginale jest przypięta do ramy/nadwozia, oczywiście to może nie łączyć dlatego jeśli robisz nową instalację lepiej masę podciągnąć bezpośrednio z silnika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Pon 14:22, 17 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
To w polskim warsztacie jest coś niemozliwego? Pierwsze słyszę..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
Wymiatacz
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Pon 14:36, 17 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
jest jedna rzecz niemożliwa w polskich warsztatach.
mechanicy nie otworzą parasola w odbycie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Szymonjawa
Częsty bywalec
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Tykocin
|
Wysłany: Pon 16:00, 17 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Niemam miernika. Dałem motor dla mechanika zeby zrobił tę o to elektrykę.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Szymonjawa dnia Pon 16:00, 17 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Pon 17:25, 17 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
to weź żarówkę i umocuj do Niej 2 kable (przylutuj, skręć zależy jaka żarówka) i niech robi za miernik, jak by się uprzeć to możesz też chwytać ręką masę a kable wkładać do ust... ale nie polecam wtedy wiesz dokąd idzie prąd
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|