Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bob95
Nowy
Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 21:51, 10 Maj 2011 Temat postu: JAWA 50 OGAR 200 jaka cewka ? ile V ? |
|
|
Witam jak widać jestem nowy i zielony. W piątek ma do mnie przyjechać silnik jawa 50 ogar 200 i tu się rodzą dwa pytania jak sprawdzić na ile "V" żeby wiedzieć jaka cewkę do kupić słyszałem ze ponoć 8v jeżeli tak to jak bym kupił 6v to coś bym popsuł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
jaworznik
Częsty bywalec
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Siemidarżno
|
Wysłany: Śro 5:20, 11 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Możesz założyć obojętnie jaką cewkę 8 V lub 6 V to nie ma różnicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jawek 50
Wymiatacz
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Poddębice
|
Wysłany: Śro 8:15, 11 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Zależy o jaką cewkę ci chodzi.
Jeśli cewka W/N czyli ta "butelkowa" pod bakiem to możesz założyć cewkę 8V lub 6V (ja polecam 6V). Jeśli chodzi o cewki w iskrowniku to są 3, jedna zapłonowa (która ma 6V) i dwie świetlne (które mają po 3V każda, a że są połączone szeregowo to dają razem 6V)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bob95
Nowy
Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 12:33, 11 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
chodzi mi o cewkę "butelkowa" bo kupiłem sam silnik .Cewka chyba nie wiem dokładnie bo tylko z opowieści ze 8v. 8v jest droga i chciałem kopic 6v ale czy mi coś się nie zepsuje albo szybciej nie popsuje.Wg dzięki za szybka odp i jeszcze mam mała prośbę jeżeli macie taki schemat podłączenia cewki był bym bardzo wdzięczny wiem sam schematy na google ale ja bym chciał taki kolorowy "heh".Jeszcze raz DZIĘKI !
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bob95 dnia Śro 12:39, 11 Maj 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Adrianek
Wymiatacz
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Śro 13:23, 11 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Cewka 8v daje lepszą iskrę na wyższych a 6v na niższych, różni się tylko grubością drutu uzwojenia pierwotnego. Daj na 8v bo jest oryginalnie w jawkach.
Co do podłączenia kabli to jeden pin idzie na mase, a drugi do iskrownika z platynek i kondensatora; środkowy kabel zaś to kabel wysokiego napięcia i idzie on do fajki i świecy.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
bob95
Nowy
Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 15:17, 11 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
jeszcze raz wielkie dzięki WIELKIE DZIĘKI za pomoc a ja mam do wyboru 6v lub 16 to biorę 6v "adrianek" i jeszcze raz dzięki za instrukcje !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jawek 50
Wymiatacz
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Poddębice
|
Wysłany: Śro 18:31, 11 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Adrianek napisał: | Cewka 8v daje lepszą iskrę na wyższych a 6v na niższych |
Sorry ale największa głupota jaką słyszałem...
Cewka w iskrowniku daje 6v czyli przy maxymalnyxh obrotach silnika wytworzy ok. 7V dlatego Czesi założyli 8V żeby w "razie czego" się nie spaliła od zbyt wysokiego napięcia. Butelkowa 6V da większą iskrę w każdym zakresie obrotów dlatego polecam założenie 6V, bo cewka 8V nie zostanie zasilona takim napięciem jakim powinna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bob95
Nowy
Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 19:00, 11 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
to ja troszkę zgłupiałem hehe ale ok ale jak bd większa iskra to bd trzeba coś regulować zapłon trochę się zapędziłem i pochwaliłem ale ok a co do podłączenia dobrze napisał ? a wracając do czego napisałeś to co by się stało 12v ? i jeszcze z tego co wywnioskowałem to 6v może się szybciej spalić ? a cewke ta kupuje [link widoczny dla zalogowanych] lub [link widoczny dla zalogowanych] przy okazji pytam bo nie chce robić nowych tematów
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bob95 dnia Śro 20:04, 11 Maj 2011, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jawek 50
Wymiatacz
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Poddębice
|
Wysłany: Śro 20:22, 11 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Cewka ci się nie spali, nie bój żaby Sam mam i od roku tak jeżdżę, jeszcze problemów z iskrą nie miałem
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Adrianek
Wymiatacz
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Śro 20:58, 11 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Zmierz sobie impulsy miernikiem jawek 50. Zobacz ile mają volt przy jakich obrotach...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jakubas101
Wymiatacz
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 778
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Okolice Grudziądza
|
Wysłany: Śro 21:27, 11 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Musiałby być wskazówkowy bo elektronicznie mają problem z "nadążeniem" chyba, że jakiś bardzo dobry.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jawek 50
Wymiatacz
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Poddębice
|
Wysłany: Czw 7:00, 12 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Przy maxymalnyxh obrotach cewka zapłonowa bez obciążenie wytworzy ci ok. 15-20V
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jawek 50 dnia Czw 7:00, 12 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
Wymiatacz
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Czw 7:17, 12 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
jakubas101 oscyloskop jeśli już
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bob95
Nowy
Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 16:42, 12 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
ok tak zrobię ale nie wspomniałem ze muszę go poskładać pomożecie mi to podłączyć co do czego [link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bob95 dnia Czw 16:44, 12 Maj 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Czw 17:10, 12 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
oba czarne kable mają być podłączone do młoteczka a konkretniej do sprężyny do tego trzeci kabel który pójdzie do cewki WN, młoteczek (sprężynę i kable w miejscu przykręcenia trzeba odizolować od masy odpowiednimi podkładkami
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|