Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawkli
Częsty bywalec
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Głogów
|
Wysłany: Wto 9:19, 26 Sie 2008 Temat postu: Jaką w końcu świecę dać ?? |
|
|
Witam mam problem z jawką ponieważ ciągle pali mi świece miałem takie :
1.Iskra f95 (nie wiem ile była jeżdzona ale ja zrobiłem na niej z kilometr i padła )
2. iskra f100 (miałem ich aż 3 po kilku kilometrach do wyrzucenia )
3. iskra f95ps (na niej przejechałem jakieś 50 kilometrów i siadła , ale to trochę dziwne bo znalazłem ją w parku leżała na ziemi więc wziąłem ją i jak tamte się spaliły to dla sprawdzenia włożyłem i chodziła )
4. NGk b8hs (na tej jakieś 2 kilometry zrobiłem )
Dodam że żadna ze świec nie zrobiła się czarna , niektóre mają przebicie . Jaką świecę polecacie co by działała na 100 % . Zaraz idę kupic następną ale nie wiem jąką chyba tą f95ps
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
maliniak
Częsty bywalec
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gałków Mały
|
Wysłany: Wto 12:29, 26 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
ja mam iskre f75 i smiga bez zarzutu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawel93
Wymiatacz
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 826
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice Myszkowa
|
Wysłany: Wto 15:29, 26 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
a ja mam aktualnie starą iskrę f80 i bardzo dobrze pali
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Stiwi
Nowy
Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Wto 18:34, 26 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Podobno ISKRA f75 to jest to co powinno być w silniku "Jawki"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawkli
Częsty bywalec
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Głogów
|
Wysłany: Wto 19:03, 26 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
a może tak mi przepala te świece cewka , może być zepsuta
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jawkowicz
Wymiatacz
Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Śro 6:59, 27 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Stiwi napisał: | Podobno ISKRA f75 to jest to co powinno być w silniku "Jawki" |
Nie zgodzę się z Tobą. ISKRA F80 to świeca polecana do Jawki lub F95 (mogą być zagraniczne odpowiedniki). Jeżeli Twoja świeca ma przebicie (dlatego siada), to masz problem z gaźnikiem. Ile lejesz oleju do benzyny?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawkli
Częsty bywalec
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Głogów
|
Wysłany: Śro 8:21, 27 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
robię mieszankę 1:30 jak jest w książce od jawki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 9:11, 27 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Ja zawsze lałem 1:50 i świecy z pół roku nie odkręcałem. Pewnie od razu polecą na mnie gromy, że biedna jawka sie zacierała...nie nie. 1:30 było potrzebne aby świetny olej marki lux mógł skutecznie smarować łożysko sworznia tłoka. No i tu po primo najczęściej w regenerowanych wałach łożysko jest już igiełkowe- można spokojnie lać 1:40...1:50, a po secundo DOBRY olej zmieszany z paliwem w stosunku 1:40....1:50 będzie lepiej smarował, jak mixol, czy lux 1:30. Oczywiście inną sprawą jest, że paliwo jest teraz bardziej suche, jak kiedyś (przez to, że nie ma w paliwie już czteroetylku ołowiu). Generalnie polecam 1:40 + dobry olej (np castrol actevo, mobil 2t racing, olej stihlowski, shell vsx). I jedna uwaga- orlenowski półsyntetyk, to gówno. Lepiej już jeździć na mixolu.
Zakup dobrą świecę (polecam champion), ustaw zapłon, gaźnik i zalej dobrego oleju. Zapomnisz o kłopotach ze świecą. Mówią, że lejąc syntetyk do starego silnika, można go rozszczelnić, ale ja dotąd w tak prymitywnych konstrukcjach jak jawka, nie spotkałem się z takim przypadkiem
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez macq dnia Śro 9:14, 27 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
maliniak
Częsty bywalec
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gałków Mały
|
Wysłany: Śro 12:41, 27 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
ja leje 200ml oleju husqarna na 5l bezyny i jezt dobrze swiece wymieniam tylko na nowy sezon lub jak coś sie z nią stanie i jeżrze na f75
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lopez
Moderator
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Suchedniów
|
Wysłany: Śro 13:51, 27 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
maliniak napisał: | ja leje 200ml oleju husqarna na 5l bezyny i jezt dobrze swiece wymieniam tylko na nowy sezon lub jak coś sie z nią stanie i jeżrze na f75 |
To lejesz zdecydowanie za dużo oleju, no ale jak ci wszystko dobrze działa to jeździj jak chcesz.
Ja leje na 5l benzyny 165ml oleju Castrol Power 1 Racing 2T i mam świece f95 i jeździ się średnio, choc lepiej niż na f75.
Do każdego silnika powinno się dobierac swiece samemu, bo jeden może byc tak ustawiony, drugi inaczej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
drzazga
Bywalec
Dołączył: 06 Cze 2008
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kuźnia raciborska
|
Wysłany: Śro 19:05, 27 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
a ja zawsze jeżdżę na f95PS bo kurka nie ma w okolicy innych i nie narzekam...no może czasami mi się wydaje że chyba często ją zalewa...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
k2rol
Bywalec
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 21:16, 27 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Ja jeżdżę na beru isolator, mixol Lotosa 1:30 docierka, nigdy nie zalałem świecy, tz nigdy mi się to nie zdażyło w ogarze... a wymieniam co 200km bo padają
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 21:49, 27 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Ja zrobiłem 5000km na championie i z tego co wiem, jeździ dalej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawkli
Częsty bywalec
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Głogów
|
Wysłany: Czw 15:37, 28 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
ale dlaczego te świece dostają tak szybko przebicia , dzisiaj wymieniłem kondensator zobaczymy co z tego będzie
Wymiana nic nie dała dalej to samo
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pawkli dnia Pią 12:59, 29 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
David
Częsty bywalec
Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 14:37, 06 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Co do świec to wydaje mi się że masz gdzieś jakieś zwarcie w instalacji i za duży prąd na świece idzie.Ja nie wiem dlaczego ale przez około miesiąc naokrągło palił mi świece a ja głupi początkujący jeździłem ciągle po nową.Wymieniłem wszystkie kable,ładnie poizolowałem i było wszystko ok także nie powiem ci do końca co to było ale w każdym razie wymiana bardzo pomieszanych kabli mi pomogła.Co do oleju orlenowskiego, to jeżdżę na nim już dość długo i nie rozumiem czemu macie o nim takie złe zdanie.Ładnie miesza się z benzyną,zresztą taki poradził mi mechanik co mi regenerowął wał.Leje 1:30 bo mam zrobioną regeneracje na orginalnym czeskim korbowodzie na tulejce.Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|