Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Sob 17:53, 06 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
I znowu to samo. Musze rozszczygnac pewne spory :/ Uzytkownik David zaskoczyl mnie mowiac, ze za duzy prad idzie na swice a ta sie dostaje przebicia... A potem ze bylo jakies przebicie i po odizolowaniu kabli dziala perfekt. Tu mi sie cos nie zgadza bo jasno wynika, ze po odiolowaniu kalbi na swiece idze wiekszy prad! A tym wiekszy prad tym lepiej! Swieca dopala mieszanke o wile lepiej, zmniejsza to temperature pracy silnika, zywotnosc swiecy i nie przeciaza jej. Co wiecej motor staje sie bardziej ekonomiczny.
Co do olejow. Powiem tak przy mixolu(nie nazekajcie na niego) lac tak 1:30, przy troszke lepszych 1:35 lub 1:40. Najlepiej zastosowac sie do ulotki na opakowaniu. Z doswiadczenia wiem, ze najlepszym olejem jest olej husqarna i leje sie go bezwzglednie 1:50!! maliniak lejac 200ml na 5litrow bendzyny(powinno byc 100) zajedziesz silnik! I mowie powaznie!
A teraz swiece. Pierwszy spor dotyczacey swiecy dedykowanej: do silnika 223 swieca dedykowana to Iskra F80. Niestety praktyka mowi co innego i lepsze sa swiece F75 lub nawet F70. Nigdy nie kupujcie swiec powyzej wartosci F85! Tak popularne swiece F95 super i podobne sa przeznaczone do malucha. Czyli do silnika 4t a nie 2t. Nie sa przystosowane do wypalania oleju i prowadzi to do przedwczesnego zuzycia jednostki napedowej. Uwazam ze najlepsze swiece sa stare, te ktore maja po 20 lat i wiecej. Gdy takich nie ma mozna pojechac do sklepu po Iskre albo Boscha, Brisk itd. Wypisalem te ktore lubie. Nie polecam NGK po szybko pada w tym silniku. Kupujac nowa siwece trzeba pamietac aby:
- na samym poczatku wygiac elektrody do uzyskania przerwy miedzy nimi ok. 0,40mm
*-z akumulatorem 1mm
-nie sprawdzac w slynny sposob czy jest iskra! Nowa swiece nalezy od razy wkrecic do cylindra oczyszczajac ja najpierw z kurzu i olej z cylindra(gwint)
-nastepnie nalezy uruchomic silnik i nie gasic go odrazu a doprowadzic do normalnych warunkow ekspoloatacyjnych
Gdy postapi sie inaczej silnik nie bedzie wydalal pelnej mocy a swieca moze popsuc sie pierwszego dnia!
A teraz problem psujacych sie swiec! Jak zapewne wiecie swiece w silniku 223 lubia sie psuc. Dlaczego?! Bo silnik w tym motorowerze dochodzi do bardzo duzych temperatur. Inne silniki tego nie maja, zazwyczaj. Swiece po prostu nie wytrzymuja. Czasami jest tak, ze przy pewnej temperaturze iskra zanika wogle a po odstygnieciu powraca znowu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
PawelOO
Częsty bywalec
Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 21:36, 06 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Nie wiem co masz do świecy od malucha ja tylko na takiej pomykam i nie zdarza mi sie nagar czy jakieś nieprzepalanie oleju. Poprostu działa w innym zakresie temperatur a skoro jak to podkreslasz silniki te sie mocno grzeją to chyba właściwsza jest f95 niż f75 to chyba logiczne ze szybciej sie zepsują f75
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
David
Częsty bywalec
Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 7:01, 07 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Drogi użytkowniku pks100.Ja wcale nie powiedziałem że po odizolowaniu kabli było lepiej.Powiedziałem że wymieniłem wszystkie kable na nowe,założyłem wszystkie nowe wsówki i było dobrze,także proszę cię o dokładne czytanie wypowiedzi.Pozatym ja nie powiedziałem co dokładnie było przyczyna,tylko wydawało mi się że kilka kabli się razem stykało i to wszystko przenosiło się na ten jeden kabel idący z lampy do cewki.Pozatym dla wiadomości innych jeżdżę na iskrze f95 już od dawna i nie mam z nią żadnych problemów.Zresztą dobra świecą powinna wytrzymać przynajmniej sezon tak przynajmniej jest u mnie.Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ogar__200
Bywalec
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Nie 7:09, 07 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Ja też mam starą iskrę f80
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Nie 8:12, 07 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
A teraz takie pytanie co ile ok. kilometrow strzela wam swieca F95?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tomek15
Wymiatacz
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany: Nie 8:21, 07 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
20km równiutko i po niej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
David
Częsty bywalec
Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 9:24, 07 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Ja już jeżdżę dwa miesiące prawie coddziennie i już zrobiłem 850 km na f95 i wszystko ok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawkli
Częsty bywalec
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Głogów
|
Wysłany: Nie 12:25, 07 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
kurde ostatnio dałem nową cewkę butelkową i teraz wcale mi nie pali co jest ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PawelOO
Częsty bywalec
Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 13:09, 07 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Ja na iskrze 95 jeżdze od zawsze i nie padła jeszcze owszem jak przejade kilometr na wolnym gazie(czasem jak wracam z budowy jade 20 na godzine za ojca koparką) to wtedy sie duzi bo świeca zachodzi nagarem ale to w karzdym motorze i na karzdej świecy tak jest
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Nie 15:26, 07 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
A przejechaliscie na swiecy 5000km? Bo tyle swieca powinna bezawaryjnie wytrzymac, potem mozna ja wymienic dla pewnosci i mi tyle wytrzymuje. Czasami sporadycznie zdaza sie, ze przy jezdzie na pelnej manetce iskra zaniknie i po ostudzeniu wraca, ale tak to juz polskie swiece maja... :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PawelOO
Częsty bywalec
Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 19:06, 07 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
5000km to są dane dla zapłonu BATERYJNEGO który diametralnie sie różni od zapłonu cewkowego chociażby stałością napiecia i wielkoscią iskry. Jeśli motocykl ma coś nie tak z instalacja to nawet brisk ngk bosch i inne nie mają bata i sie spalą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Nie 20:11, 07 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Zgadza sie mam zaplon bateryjny ale to niekoniecznie znaczy, ze wszystkie swiece chodza lepiej Owszem zagdza sie, ze swieca ma dluzsza zywotnosc ale nie zanczy to iz bylejaki chaszpel bedzie chodzil pieknie. Moge nawet powiedziec, ze jedna z najlepszych firm NGK zrobila taka swiece, ze wytrzymala mi 3dni a potem padla sama z siebie. A miala naturalny nalot. Bosch byl fajny ale mial bialy nagar i nie moglem z tym nic zrobic. Brisk dal ok. 10 iskier i zamarl. Championa nie probowalem ale kolega byl srednio zadowolony. Dlatego jezdze na Ikrach. F95 puszcza mi po 100km sama z siebie(po wyczyszczeniu jedzie dalej). F80 jest wporzadku tylko czasami ma za duzo nagaru. F75 to ta na ktorej jezdze i jestem zadowolony. Choc tylko elektrdy sa brazowe...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 20:14, 07 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Tak popularne swiece F95 super i podobne sa przeznaczone do malucha. Czyli do silnika 4t a nie 2 | Czym się różni świeca do 4T od tej do 2T, bo nie rozumiem? (poza platynowymi i irydowymi dedykowanymi do 2t)
Cytat: | A przejechaliscie na swiecy 5000km? | Nawet przekroczyłem ta magiczną granicę (zapłon org.)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez macq dnia Nie 20:15, 07 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Nie 20:39, 07 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Nawet przekroczyłem ta magiczną granicę (zapłon org.) |
I tak powinno byc, a na jakiej swiecy?
Cytat: | Czym się różni świeca do 4T od tej do 2T, bo nie rozumiem? (poza platynowymi i irydowymi dedykowanymi do 2t) |
Roznia sie zasadniczo. Swieca 4t nie jest przystosowana do spalania oleju w duzych ilosciach dlatego tez czesto lubi sie zalewac a takze skracac swoja zywotnosc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kajtekq
Wymiatacz
Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Z BiEdROnKi /GRÓJEC
|
Wysłany: Nie 20:53, 07 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
ja mam taką siwece nawet niewiem jaka to marka
[link widoczny dla zalogowanych]
Ladnie wypala i chodzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|