Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
styq
Nowy
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 14:17, 03 Lut 2009 Temat postu: Iskra - raz jest a raz nie ma |
|
|
Witajcie
Cala zime az do teraz, codziennie odpalalem Jawke. Zawsze odpalala od razu i tak codziennie. Wczoraj wyprowadzam ja na zewnatrz, wsiadam jade, zmieniam bieg dodaje gazu i gasnie. Juz nie odpala.
Fajka kopie pradem tak jak powinna, natomiast na swiecy raz pojawi sie iskra a potem juz nie. Nie wiem co sie dzieje bo pieknie palila a teraz taka lipa.
pzdr,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
hakuj
Wymiatacz
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 1697
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Cieszyn - okolice
|
Wysłany: Wto 14:32, 03 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
zmianiales swiece ? najprawdopodobniej to kondenstaro zdechl tempem blyskawicznym ;D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzysiek025
Wymiatacz
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Dobrydział
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tomek15
Wymiatacz
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany: Wto 14:37, 03 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Czyli tak może mieć przebicia.
Sprawdz kabel WN i fajke. Może iskrownik jest ubrudzony (styki zaśniedziałe).
Może to być tez powodowane że na świecy osadził się nagar przez który świeca ma uniemozliwioną prawidłową pracę. (Sam tak kiedyś miałem)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
styq
Nowy
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 14:52, 03 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Nie. Moj problem jest troche inny jak z podanego linku. Chodzi o to ze iskra jest, potem jej nie ma, a potem znowu jest. Nie wiem jak sie zachowuje po wkreceniu do glowicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzysiek025
Wymiatacz
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Dobrydział
|
Wysłany: Wto 15:01, 03 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
aha rozumiem więc wygląda mi to na cewkę butelkową ale zanim wymienisz to wymień kabel wn Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hakuj
Wymiatacz
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 1697
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Cieszyn - okolice
|
Wysłany: Wto 16:39, 03 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
po co takie koszty ? w WSK mialem podobnie , wystarczylo kondensator wymienic chyba tanszy niz cewka itd ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
garden92
Wymiatacz
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: z Katowic
|
Wysłany: Wto 16:50, 03 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem jest to winny kondensator, miałem coś takiego że raz iskra była wkręciłem do głowicy chce odpalić a tu nie odpala wykręcam iskry znów nie ma a zachwile się pojawiła to ja zrobiłem tak: wziełem papier ścierny, drobny 2000 wyczyściłem styki na platynkach i wymieniłem kondensator i o problemie mogłem zapomnieć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Śro 9:09, 04 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Pozwole sobie omowic poszczegolne problemy charakterystyczne dla uszkodzen zaplonu:
A) Przebcie - zwykle nie bierze sie samo z siebie, najczesciej nastepuje po ustawianiu zaplonu i powoduje calkowity zanik iskry lub tymczasowy. Najczestsze miejsce powstania to okolice platynek.
B) Zasniedziale styki - ten problem pojawia sie szczegolnie gdy silnik dlugi czas stoi, pracuje na wsyokich obrotach lub w zlych warunkach. Styki poprostu zaczynaja nie przewodzic pradu. Objawy to zanik iskry tymczasowy, czesto po paru kopnieciach zaczyna odpalac. Aby usunac usterke wystarczy styki przeczyscic papierem sciernym.
C) Zle ustawiony zaplon - jak nie spowoduje tego sam uzytkownik moze sie on przestawic sam. Sczegolnie dotyczy to platynek, krtore nawet porzadnie dokrecone ulegaja starciu i poeoduja inny punkt nastapienia zaplonu niz bysmy sie spodziewali. Objawy to albo bdb. odpalanie(przestawil sie iskrownik w prawo, na zminym silniku strzela w gaznik) albo slaba moc na niskich obrotach, ciagle na nich gasnie a po ostygnieciu silnika strzela w tlumik(przestawily sie platynki, nalezy ustwaic tlok w GMP a nastepnie przerwe miedzy stykami na 0,4mm). Inne objawyto zalewanie swiecy lub w najgorszym wypadku unieruchomienie silnika. Objaw podczas jazdy jest taki, ze ciagnie to przodu "narzucajac", tzn. raz ma wyzsze obroty raz nizsze.
D) Wypadajacy zaplon - powstaje wskutek odlaczania sie kabli a nastepnie dolaczajac sie do nich. Najczesciej wystepuje na kablu laczacym cewke WN i fajke(nalezy kabel na nowo pozadnie przymocowac) lubna stacyjce, ktora poprostu rdzewieje. Trzeba pamietac, ze cos takiego moze powstac na kazdym kablu, wtedy poprostu trzeba oczyscic styki lub w przypadku spalenia sie kabla wymienic go na nowy. Objaw to
raz iskra jest a raz jej nie ma.
E) Swieca - powstaje na niej przebicie, najczesciej na wskutek zuzycia, zlego dobrania lub za duzej ilosci oleju w bendzynie. Nalezy ja bezwzglednie wymienic na nowa, nie polecam wiejskich porad na ratowanie takich swiec. Jej styki powiny byc zawsze w miare czyste, ustawione na 0,4mm i miec kolor brazowy. Gdy jest uszkodzona nie daje iskry w ogole lub iskra nie jest stabilna, skacze po bokach. Taka iskra w silniku moze zaniknac.
F) Kondensator - czesta przyczyna usterki zaplonu. Jej pierwsze objawy wskazuja na iskrzace platynki, szczegolnie na wysokich obrotach, nie dokrecanie sie silnika do wyzszych obrotow i powoli rozstrajajacy sie zaplon. Jak wiadomo kondensator z czasem traci swoja pojemnosc lub nagle z niewiadomej przyczyny pada kompletnie. Wtedy silnik jest unieruchomiony. Czasme tez, jego praca rozni sie w niszych temperaturach od wyzszych. Jest to element elektryczny i nie lubi zmian temperaturowych i wilgoci. Na zime warto go opatuliac w taki sposob aby dotykal masy.
G) Platynki i krzywka - czasem zdazy sie, ze kupiony ogar ma krzywe platynki lub zuzyta krzywke, ltora nie ma odpowiedniej geometri. Takie elementy nalezy wymienic.
H) Cewka zaplonowa i magneto - gdy iskra nie chece przeskakiwac w silniku, jest w fajce i widac ja na powietrzu, czasem jest to wina za malego napiecia podawanego na cewke WN. Winna moze byc zabrudzona cewka lub juz rozmagnesoanwe magneto. Aby usunac usterke nalezy zakupic nowe magneto lub namagnesowac ten element(niepolecam), umyc cewke a potem maksymalnie przyblizyc ja do magneta w taki sposob aby o niego nie tarla. W cewkach czasem urwie sie drut lub nawet czasem przepali. Nalezy wtedy go ostroznie przylutowac lub przewinac cewke na nowo(kupic nowa).
I) Cewka wysokiego napiecia - ma dwa trzy objawy. Albo pada calkowicie i od razu, albo daje slabiutka iskre niewidoczna lub taka, ktora nie che przeskakiwac na swiecy, albo pracuje w okreslonych warunkach. Czytajac od tylu daja powolny etap starzenia sie cewki. A jeszcze przed nimi jest odglos pstrykania, przeskakiwania iskry w jej okolicach. Jezeli sie cos takiego uslyszy mozna sie spodziewac za niedlugo jej wymiany. Dalszy etap, ktory wspominalem a nie jest omowiony to ta praca w charakterystycznych warunkach. Wtedy swieca daje iskre tylko jak silnik jest cieply i tylko na wysokich obrotach. Czasem tez iskra jest a czasem jej nie ma. Jezeli padnie w tym etapie podczas jazdy charakteryzuje sie to, ze jak sie doda gazu iskra jest a jak spadnie z obrotow dziwnym trafem ginie calkowicie, a to juz bardzo dobrze slychac. Dalsze etapy sa takie jak wspominalem na poczatku. Uszkodzona cewke nalezy bezwlocznie wymienic.
To chyba by bylo wszystko. Wiele objawow sie nanosi na siebie ale tak to juz jest. Znajdz cos co pasuje do Ciebie i zlikwiduj usterke. To co napisalem w 95% przyniesie sukces w naprawie tylko trzeba umiejetnie czytac i porzadnie wykonywac naprawy aby nie powtarzaly sie w przyszlosci. Pozdrawiam
Pomoglem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
styq
Nowy
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 17:18, 05 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Wymienilem kondensator i smiga. Dziekuje za uwage
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zgredzik11
Częsty bywalec
Dołączył: 12 Gru 2008
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Czerwin (nie daleko Ostrłęki)
|
Wysłany: Nie 19:10, 08 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
No widzisz jak to dobrze kogos mądrego posłuchac- Ci chłopcy mi juz uuuuu dużo razy pomogli
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Nie 20:58, 08 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
No to mysle, ze temat do zamkniecia a autor sie chyba zgodzi jak jest po problemie. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|