Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MICHAL1234
Początkujący
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 15:22, 19 Sty 2009 Temat postu: iskra |
|
|
Mam problem z iskrą mój motorek chodził bez zażutu do czasu gdy odkręciłem kierownice podczas naprawy amortyzatorów przy tym rozkreciłem mase z kierownicy potem gdy chcialem go zapalic to juz nie bylo iskry teraz gdy nawet dotkne samym palcem do kabla laczacego swiece z kondersatorem to nie czuje zadnego pradu wymienilem cewke i nic powiedzcie co moze byc jeszcze nie tak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Pon 17:45, 19 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
To nie kondensator tylko cewka wysokiego napiecia Jezeli rozkreciles kierownice i odlaczyles mase mogles uszkodzic ktorys z kabli. Rozbierz przednia lampe i zobacz czy wszystko jest ok. Moze masz cos nie tak ze stacyjka. Najczesciej przebicia powstaja przy mloteczku platynek. Trzeba na to uwazac. Jezeli nie znajdziesz przyczyny radze przeczytac moj tutorial ABC elektryki Ogar 200. Znajdziesz tam kompletne omowienie instalacji i lecac kablami mozesz znalezc przyczyne usterki. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Profi
Moderator
Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 2167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Ozimek/Gliwice
|
Wysłany: Pon 20:08, 19 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
a ja mam taką oczywiste, wręcz głupie pytanie, przykręciłeś masę z powrotem?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Profi dnia Pon 20:08, 19 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
wruciłem
Nowy
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5
|
Wysłany: Wto 8:53, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
zrub wszystko na prosto podłącz 1 kabel cewki na pszerywacz 2 bezpośrednio do masy i iskra musi być wyłączniem zajmiesz sie jak jusz uzyskasz iskre:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MICHAL1234
Początkujący
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 12:30, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
dobrze muwisz miałeś dobry pomysł tez to wymyslilem ale jak dam tak kabel "na sucho"to dalej nie ma iskry
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Wto 14:04, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
No to masz przebicie. Teraz pozostaje przeleciec wszystkie kableki po kolei i usunac usterke. Innym rozwiazaniem moglaby byc niesprawnosc cewki zaplonowej(spalona, za blisko, za daleko), cewki WN(zuzyta), krzywa krzywka lub platynki, ich zle ustawienie i zapieczone styki. Sprawdz czy masz prad przed cewka WN, podlaczajac zamiast niej zarowke. Potem to samo przed platynkami. To najprostszy sposob. Chyba, ze masz wadliwa swiece lub wypadl Ci kabel z cewki badz fajki. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MICHAL1234
Początkujący
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 14:09, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
z cewki nie wychodzi nawet prad nawet nie kopie mnie w palce
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wojta1
Częsty bywalec
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chybie
|
Wysłany: Wto 14:10, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Ja bym zaczął od samego silnika a dopiero potem kończąc na cewce butelkowej czyli najpierw sprawdzić czy cewka zapłonowa daje prąd potem sprawdzić kondensator oraz przerywacze a na końcu cewke butelkową
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MICHAL1234
Początkujący
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 14:13, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
to jest silnik jawki i ma tylko cewke butelkowa a przed nia i za nia nie ma pradu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wojta1
Częsty bywalec
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chybie
|
Wysłany: Wto 14:20, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
To sprawdzaj wszystkie elementy przed tą cewką butelkową
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Wto 14:22, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | to jest silnik jawki i ma tylko cewke butelkowa a przed nia i za nia nie ma pradu |
Nie wiem skad ty sie wzieles. Tutaj omawiamy tylko i wylacznie silniki typu 223 produkcji czecho-slowackiej, czyli do jawki i ogara 200. NIe ma innej mozliwosci! Dalej radze Ci przeczytac moj artykul: http://www.jawa50.fora.pl/tutoriale,23/abc-elektryki-ogar-200,4379.html Jak juz Ci sie nie chce szukac to Ci dalem. Napisalem go dla takich jak ty, ktorzy kompletnie nie znaja elektryki swojego sprzetu pomimo tego, ze jest taka prosta. Ja przeczytasz pogadamy a dla informacji silnik jawki ma cztery cewki: 2 swietlne, 1 zaplonowa i 1 wyokiego napiecia(tzw. butelkowa)[/b]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MICHAL1234
Początkujący
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 14:28, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
jaki jest zwiazek miedzy kondensatorem a iskra kiedys mialem zepsuty kondensator i odpalil normalnie ale obroty byly nie regularne?!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wojta1
Częsty bywalec
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chybie
|
Wysłany: Wto 14:30, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
No to sobie chyba sam odpowiedziałeś, a jeżeli kondensator dostanie przebicia to wiadomo że dostanie zwarcia i prąd ci dalej nie popłynie chyba dobrze mówie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MICHAL1234
Początkujący
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 14:33, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
to co znaczy ze musze wymienic kondensator?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wojta1
Częsty bywalec
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chybie
|
Wysłany: Wto 14:34, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Nie znaczy musisz sprawdzić czy nie ma przebicia ale najpierw sprawdźcewke zapłonową czy wogóle wytwarza prąd
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|