Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
romensen
Nowy

Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 13:13, 18 Sie 2010 Temat postu: brak odpowiedniej iskry |
|
|
Witamwszystkich!!słuchajcie już nie jeden silniczek naprawiłem ale z jawą50 mam pierwszy raz do czynienia .zrobiłem kapitalkę szlif nowy tłok łożyska itd. no nie uwierzycie, franca nie pali ,słabiutka iskra wymieniłem cewkę w statorze od iskry,zmienialem odległość cewki od koła magnesowego i nic .Iskra bardzo mizernaa praktycznie wcale jej nie ma .wymieniłem drugie koło magnesowe używane też nic nie dało.Proszę o podpowiedż... sprawdzalem miernikiem jakiedaje napięcie prądnica na zasilanie cewki wysokiego napięcia jest to jak mi sie wydaje za mało bo około 3,5 v a cewka wysokiego ma opis 8v....no i już nie wiem co dalej.... :evil:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
bazalt
Moderator

Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 64 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Czw 17:41, 19 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
zapłon ustawiłeś? świece inne podkładałeś? sprawdź paluchem prąd w fajce i poszukaj świec
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mac
Wymiatacz

Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 20:15, 19 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Ty, ale 3,5 V to mało. Proponuję pokombinować z ustawieniami odległości cewki od magneta. Może kondensator ma też coś do powiedzenia?
Czasami pomaga wyjęcie iskrownika, rozłożenie na kawałki i złożenie z powrotem. Nie wiem dlaczego, ale tak jest.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jawek 50
Wymiatacz

Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Poddębice
|
Wysłany: Czw 20:41, 19 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Skoro motor nie odpalił, to jak sprawdziłeś napięcie na cewce zapłonowej??
Chyba że ją kopłeś starterem to wtedy może pokazać ci te 3,5V.
Czesi założyli w Jawce cewkę W/N o napięciu 8V żeby nie doszło do ich przepalania, gdyż magneto, wytwarza wyższe napięcie przy wyższych obrotach niż 6V ( te typy tak mają ), można się pokusić o cewkę W/N 6V co da nam mocniejszą iskrę ale pasowałoby wozić ze sobą zapasową cewkę butelkową
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pawlo300
Wymiatacz

Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 1224
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: SZABDA /BRODNICA
|
Wysłany: Pią 8:01, 20 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
przeczyść także styki przy platynkach oraz je ustaw na 0.4mm a zapłon próbuj od 1.8 PZDR
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
plusminus
Moderator

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Pią 8:28, 20 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
jawek 50 napisał: | Skoro motor nie odpalił, to jak sprawdziłeś napięcie na cewce zapłonowej??
Chyba że ją kopłeś starterem to wtedy może pokazać ci te 3,5V.
Czesi założyli w Jawce cewkę W/N o napięciu 8V żeby nie doszło do ich przepalania, gdyż magneto, wytwarza wyższe napięcie przy wyższych obrotach niż 6V ( te typy tak mają ), można się pokusić o cewkę W/N 6V co da nam mocniejszą iskrę ale pasowałoby wozić ze sobą zapasową cewkę butelkową  |
Nie chcę się spierać, bo z elektryki jestem tępy, ale chyba po to jest kondensator aby dawać to równe i mocne napięcie, jeśli by tak było, że byłyby podawane na cewkę różne napięcia, to iskra by zanikała przy niskich obrotach..
Co do problemu to jak piali wczesniej, czyszczenie platynek, wymiana kondensatora. pozdro.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jawek 50
Wymiatacz

Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Poddębice
|
Wysłany: Pią 11:14, 20 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Spójrz na iskrę na świecy, czym mocniej kopniesz tym będziesz miał mocniejszą iskrę. Miałem ostatnio problem z zaniknięciem iskry i sprawdzałem prąd z cewki zapł. czy dociera do cewki W/N, w tym celu wziąłem kontrolkę i przy słabym kopnięciu, leciutko się żarzyła, a jak mocniej to od razu było widać lepiej. Wg. mnie to w Jawce kondensator pełni tylko funkcję teoretyczną i optyczną
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mac
Wymiatacz

Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 11:31, 20 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
jawek50 napisał: | Wg. mnie to w Jawce kondensator pełni tylko funkcję teoretyczną i optyczną |
Ale jak się je*any zepsuje, to już motor trzeba pchać...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
[Pro][Boszcz]
Wymiatacz

Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Hajnówa
|
Wysłany: Pią 21:40, 20 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
kondensator to podstawa,prawidlowe ustawienie zaplonu,dobra swieca Ustaw na 0.20mm, no i cewka butelkowa i jawka ma jechac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|