Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pechowy
Nowy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 16:07, 26 Mar 2009 Temat postu: alumulator |
|
|
witam jak podpiac ładowanie akumulatora w aucie zarowno jak iw motorze ?? chodzi mi o to ze podpitam prostownik i chce go naładowac jak mam topodpiac + do+? czy + do - ???plis pomużcuie ja jestemzielony
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Profi
Moderator
Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 2167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Ozimek/Gliwice
|
Wysłany: Czw 17:03, 26 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
+ do + - do - innymi słowy czerwony do + a niebieski do -
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trejki
Częsty bywalec
Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Czw 19:23, 26 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
jak podepniesz odwrotnie to pieprznie akumulator albo prostownik szlak trafi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Czw 20:29, 26 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
No coz, na prostowniku masz znaczek AC lub "~". Tam podlaczasz cewki. Jak masz orginlana instalace to dwie w polaczeniu szeregowym, jak nie, czyli dwie zaplonowe to w polaczeniu rownoleglym. A potem prosto plus do plusa a minus do minusa. Wiecej znajdziesz w dziale tutorial, o akumulatorze pisalem duzy artykul. NIe jest to taka prosta sprawa. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 20:36, 26 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Pks, jemu chyba chodzi o prostownik sieciowy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Pią 14:13, 27 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Heh, no tak pomylilem sie... No to normalnie. Sprawdzasz czy zgadza sie napiecie: 12V lub 6V, czyli jak masz akumulator 6V to ustawiasz w prostowniku takie napiecie, jak w samochodzie czyli 12V takie tez ustawiasz na prostowniku. Jak nie ma on takiego udogodnienia i pracuje tylko na jednym napieciu, a nie wiesz jakim to sprawdz na karteczce, gdzies powinno o tym pisac. Zazwyczaj sa to 12V. POtem prosta sprawa, odlaczasz kable od akumulatora i podlaczasz prostownik plus do plusa, a minus do minusa. Wlaczasz i ladujesz. Nie wolno z prostownika wlaczasz rozrusznika czy innych urzadzen w samochodzie jak nie ma funkcji rozruchu. Czasem taki prostownik ma trzy wyjcia. Jedno + 12V, drugie + 6V i trzecie masa, czyli - dla obu obwodow. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pechowy
Nowy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 16:00, 27 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
thx ;]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Patrol
Częsty bywalec
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Pią 16:24, 27 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Podłącz minus do plusa to bedzie sylwester jak ci wybuchnie hehe!!Nie tylko tak nierób
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Pią 17:32, 27 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Jeszcze cos?! Bo jak nie to temat uznamy za zakonczony Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|