Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kartot
Początkujący
Dołączył: 09 Sie 2012
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 19:42, 04 Paź 2012 Temat postu: Akumulator 12V, a cewka butelkowa 8V |
|
|
Witam, czy cewka w/n 8V da radę współpracować z akumulatorem 12V?
I drugie pytanie, czy 3 cewki (2 świetlne i zapłonowa) przy iskrowniku, połączone równolegle (za mostkami prostowniczymi) zapewnią odpowiednie ładowanie takiego akumulatora przy zapłonie bateryjnym?
Dodam tylko, że akumulator ma zasilać lampy z przodu i z tyłu oraz kierunkowskazy (i oczywiście dawać iskrę).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kartot dnia Czw 19:52, 04 Paź 2012, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nowicjusz
Wymiatacz
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Czw 19:54, 04 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Co do cewek ładować będą, i niby grać będzie, ale pamiętaj że każdy dodatkowy element to straty mniejsze większe ale zawsze. To raz. Dwa przednia lampa przygasa ze względu na niskie obroty silnika (gdy jest fabrycznie założona) na akumulatorze będzie świecić mocno cały czas ale wtedy ładowanie będzie za słabe by uciągnąć przednią lampę i w rezultacie może paść AQ (po dłuższym czasie). Trzy czy oprócz zapłonu bateryjnego masz coś jeszcze (kierunki STOP)? Cztery akumulator żelowy zdechnie śmiercią szybką ponieważ jest wrażliwy "elektronicznie" na skoki napięć, a ty mu nie zapewnisz optymalnych warunków. Pięć cewka 8V troszkę popracuje ale na dłuższą metę padnie, to tak jakbyś wsadził do samochodu żarówkę z komarka, trochę poświeci i nawet mocno. Generalnie jeśli wsadzisz ten akumulator to musisz być gotowy sprawdzać ile "prądu" ci zostało by ci na trasie lampki nie padły, a o tym że skrajne rozładowanie akumulatora jest zabójcze dla niego nie muszę wspominać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kartot
Początkujący
Dołączył: 09 Sie 2012
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 20:11, 04 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Waham się między założeniem akumulatora 6V, a 12V. Czytałem trochę na forum o instalacji 12V i generalnie jest ona uważana za lepszą. W planach mam kupienie cewki w/n na 12V, ale zanim to zrobię muszę się zadowolić 8 woltową.
Do akumulatora chciałem podłączyć lampy przednie i tylnie, kierunki i stop. Mógłbym też przezwoić cewki przy iskrowniku, ale to chyba dość precyzyjna robota.
Czyli raczej zainstalować zwykły kwasowy 6V? Czy 6Ah sprawdzi się?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nowicjusz
Wymiatacz
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Pią 6:46, 05 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Jawka nie ma fabrycznego ładowania więc jeśli założysz coś extra to będziesz musiał pilnować stanu akumulatora. Najlepiej by było przewinąć cewki ale to trochę trudne i wątpię by ktoś dał ci wskazówki jakim drutem ile zwojów i warstw. Łatwiej podłączyć zamiast cewek świetlnych (2 cewki po ~3V) dać 2 cewki (tak byś miał same zapłonowe w iskrowniku) wtedy będziesz miał 12V ładowanie bez przewijania i dość małym kosztem, ale wtedy pamiętaj cewka WN 12V.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|