Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SirMirek
Początkujący
Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 10:12, 29 Cze 2010 Temat postu: Aku 12V i zapłon bateryjny. Pytania... |
|
|
Witam. Zrobiłem taki schemat ,
a dokładnie to go przerobiłem
Więc tak. Światła przód + tył dałem pod jedną cewkę, klakson dałem po 1 mostek, i zapłon bateryjny także jest podłączony. I tu nasuwają mi się następujące pytania:
- czy 15 W nie będzie o wiele za słabe do świateł, które czerpią 20W?
- jak widać na schemacie zapłon bateryjny jest na 12V... czy to nie będzie przeszkadzało jak np. cewka butelkowa będzie na 8V?
- czy klakson połączony w ten sposób uzyska 6V? Czy będę musiał dać diodę półprzewodnikową między jednym, a drugim mostkiem?
P.S. Oczywiście jeżeli klakson jest na prąd zmienny (tak jak oryginalnie w Javie to schemat wygląda następująco).
Z góry dziękuję za odp.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez SirMirek dnia Wto 15:55, 29 Cze 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
kosa
Bywalec
Dołączył: 16 Cze 2010
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Mnichów
|
Wysłany: Wto 11:26, 29 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
-w swiatlach zamontu pare diod to mniej pradu czerpia
-cewka moze sie spali, zaloz lepiej 12V od np poloneza
-powinien miec ale nie jestem pewien
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
SirMirek
Początkujący
Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 19:43, 29 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Przerobiłem trochę schemat? Teraz jest dobrze?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kosa
Bywalec
Dołączył: 16 Cze 2010
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Mnichów
|
Wysłany: Śro 16:08, 30 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Teraz jest ok tylko zrob wszystkie swiatla na diody i tam musisz zamontowac rozne oporniki spytaj sie elektryka w sklepie on bedzie wiedzial o co chodzi
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
SirMirek
Początkujący
Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 18:58, 30 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Ok dziękuję za odp. pozdro
P.S. Ode mnie masz + xD
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lisekilt
Bywalec
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Czw 5:54, 01 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Nie wiem czy widzicie na tym schemacie że kabel+ z cewki który leci do klaksona ma powrót kablem - znów do cewki. Nie lepiej by było go podłąnczyć do ramy. Maniej kopłotliwe i wygodniej tak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kosa
Bywalec
Dołączył: 16 Cze 2010
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Mnichów
|
Wysłany: Czw 20:22, 01 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
no tez prawda ze lepiej xD
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SirMirek
Początkujący
Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 6:53, 02 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Owszem, ale popatrzcie na opis na którym pisze, że klakson jest na prąd zmienny, jeżeli podłączymy + kablem, który jest z prądu zmiennego , a - do ramy prądu stałego to i tak uzyskamy prąd stały, więc dlatego są 2 kabelki. Sprawdzałem to u siebie w moto
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kosa
Bywalec
Dołączył: 16 Cze 2010
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Mnichów
|
Wysłany: Pią 7:26, 02 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
no wlasnie sprawdzilem wczoraj u siebie i musi byc tak jak jest nie mozna za bardzo dac - na rame
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lisekilt
Bywalec
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Pią 13:37, 02 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
No tak ale silnik tez ma mase z cewek, a on tez jest na prad zmienny wiec mi sie wydaje ze to jest obojetne gdzie podłnczymy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SirMirek
Początkujący
Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 16:45, 02 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Popatrz dokładnie na schemat... Tutaj zapłon idzie od cewek ODŁĄCZONYCH od masy i przylutowanych do mostków prostowniczych(oczywiście między nimi jest kabel xD) potem prąd idzie do aku skąd idzie do cewki butelkowej i do świecy, a zamiast masy w cewce odpowiedni pin jest podłączony do wyznaczonej części w iskrowniku...
A tak poza tym:
Mam jeszcze takie pytanie, bo znalazłem 2 żarówki i zrobiłem nowy schemat... Czy wszystko będzie dobrze? Chodzi mi głównie o cewki... Bo połączyłem 2 cewki równolegle i dołączyłem do tego jedną szeregowo tak jak na schemacie. Będzie to prawidłowe połączenie?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez SirMirek dnia Pią 17:42, 02 Lip 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kosa
Bywalec
Dołączył: 16 Cze 2010
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Mnichów
|
Wysłany: Pią 19:43, 02 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
tu masz link i nic nie trzeba grzebac [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SirMirek
Początkujący
Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 20:07, 02 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
No ok, ale tu nie ma zapłonu bateryjnego, a w dziale w którym jest napięcie wynosi 6V :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mati
Nowy
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Płock
|
Wysłany: Wto 20:07, 27 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
a mozna złaożyć akum 12??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ricco
Bywalec
Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bieruń
|
Wysłany: Czw 21:01, 29 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
SirMirek jesli bedziesz aku tak ladowal jak masz na schemacie to on ci dlugo nie pociagnie. Jesli bedziesz jechal na duzych obrotach to cewki daja wiecej produ dajmy na to ze masz cewki 12v to ci beda dawac ponad 13V druga sprawa cewki w jawce sa 30W czyli 5A a aku mozna ladowac do 1.5A czyli o 3,5 za duzo.
Jesli bys chcial zrobic ladowanie tak jak ty chcesz to musisz dodac za mostki regulator. Najlepiej zrob na LM317 latwo sie go robi.
[link widoczny dla zalogowanych]
sam LM317 wytrzymuje do 1A jesli chcesz miec na 3A to wystarczy dolozyc tranzystor 2N3055.
Schemat tego regulatora z tranzystorem ci podesle kiedy indziej bo narazie nie umie znalezc.
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ricco dnia Czw 21:05, 29 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|